Anketa:
Šesťdňová - Slováci dobiehajú Španielov
ZdieľaťPridané: 27.09.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6129 [Šport - Šesťdňová]
77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro
JABLONEC NAD NISOU 26. septembra (SITA) - Slovenskému Trophy teamu patrí po treťom dni na 77. ročníku Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro v Jablonci nad Nisou podľa predbežných výsledkov naďalej 8. priečka. Slováci zajazdili vo štvrtok dobre, okruh dlhý 274 km v okolí Jablonca zvládli všetci šiesti slovenskí jazdci (Ján Hrehor, Ivan Jakeš, Zlatko Novosad, Radek Matoška, Jaroslav Katriňák a Peter Koniar) v stanovených limitoch a neoficiálne sa doťahujú na Španielov, ktorí figurujú na 7. mieste.
"V našom tábore naďalej vládne spokojnosť. Chlapci podľa neoficiálnych výsledkov na jednotlivých testoch zrýchlili a zdá sa, že dobiehajú Španielov. Dúfam, že nám pohoda vydrží až dokonca a pôjdeme ešte rýchlejšie," povedal pre agentúru SITA šéf komisie enduro SMF Peter Lazar.
V daždivom počasí sa spomedzi jednotlivcov darilo najviac štrnásťnásobnému účastníkovi Šesťdňovej Jaroslavovi Katriňákovi, ktorý vo svojej triede 500 4T skončil raz druhý a dvakrát tretí. Náročnosť štvrtkovej trate potvrdil aj Radek Matoška: "Trate dnes boli dosť namočené a mne osobne sa nezdalo, že jazdím rýchlo. Hlavné bolo udržať motorku v stope a nespadnúť." Menšie problémy má slovenský klubový tím Diago Slovakia team, ktorý do 3. dňa nastúpil už iba v dvojici Peter Belko - Petr Trávniček. Tretí člen tímu Lukáš Holub vzdal preteky pre zdravotné problémy s nohou.
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 27.09.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Slováci vyrovnali historickú 6. priečku z Fínska - sita
- Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke - sita
- Šesťdňová 2007, Chile – úspech slovenského endura! - Awia
- O majstrovských tituloch v endure rozhodnuté - sita
- Šesťdňová 2007 aj so slovenskou účasťou! - Awia
- V Cerede v sobotu Jakeš tretí - sita
- Na Slovensku po 14 rokoch opäť Šesťdňová - sita
- Šesťdňová 2015 - FIM rozhodla o návrate vylúčených jazdcov - 5. deň - foto + video z Kojšova a Jahodnej - Awia
- Šesťdňová 2015 - 6. deň - Záverečný motokros - Kechnec + protest Austrálčanov na stupni víťazov - Awia
- Dakar 2011: Slováci pripravení na Dakar - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!