Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1678 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30643
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18042)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12601)

Články - Technika - Design

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 13.

03.10.2024 - gilbert Čitatelia: 2831 [Technika - Design]

-

Prieskum trhu doma a v okolí - Retro malorážky - jeseň 2024

Naša najmladšia princezná sa konečne rozhodla zmeniť stav a teda v mojej celoživotnej púti od mladíka motorkára, ktorý brázdil kopanice, výmoly a okolité lúky bez vodičáku, cez tatka stále vlastniaceho v garáži hriechy svojej mladosti, som dospel do štádia, v ktorom sa chcem posunúť ďalej.

 

12.04.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4619 [Technika - Design]

-

Slovenské úsporné vozidlá smerujú do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2017

Slovenskí študenti technologických odborov aj tento rok predvedú svoje vízie o tom, ako môže vyzerať mestská mobilita budúcnosti. Tri študentské tímy prijali pozvanie na festival inovatívnych myšlienok Make the Future v Londýne, ktorého súčasťou sú aj preteky Shell Eco-marathon Europe 2017.

 

29.06.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5474 [Technika - Design]

-

Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

Európska časť súťaže úsporných vozidiel Shell Eco-marathon Europe 2016 tento rok privíta až tri slovenské študentské tímy. Od 30. júna – 3. júla 2016 tak budú v areáli Queen Elizabeth Olympic Park v Londýne súťažiť ostrieľaní pretekári z bratislavskej strojníckej fakulty STU a strojníckej fakulty TUKE, ale aj úplní nováčikovia zo Spojenej strednej školy Tvrdošín.

 

06.03.2016 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9476 [Technika - Design]

-

Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati

Francúzky úpravca Lazareth priniesol na svetlo sveta riadne monštrum. Štvorkolesovú strojovňu, ktorá vyberá zatáčky náklonom a má motor z Maserati.

 

23.02.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7024 [Technika - Design]

-

Slovenskí študenti sú medzi európskou špičkou mladých konštruktérov vozidiel - Shell Eco-marathon Europe 2016

Tri slovenské študentské tímy dostali tento rok pozvánku na európsku časť súťaže vo vývoji super úsporných vozidiel Shell Eco-marathon Europe 2016 v Londýne. Pri ostrieľaných tímoch Strojníckej fakulty STU a Strojníckej fakulty TUKE sa tento rok predstavia aj nováčikovia – stredoškolský tím Spojenej školy Tvrdošín. Prvýkrát tak slovenskí študenti postavia na štart až tri vozidlá.

 

16.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4919 [Technika - Design]

-

Shell Eco-marathon 2015 - zo Slovenska štartujú 2 extrémne úsporné vozidlá

Študenti slovenských technických univerzít už o niekoľko dní zabojujú o titul najúspornejšieho auta Európy na jubilejnom 30. ročníku súťaže Shell Eco-marathon Europe. Tím bratislavskej STU pri treťom štarte „presedlal“ z benzínového pohonu na stlačený zemný plyn CNG. Technická univerzita v Košiciach sa do súťaže vracia opäť po 6 rokoch.

 

08.04.2015 - Marek Kubista - kubistadesign Čitatelia: 4459 [Technika - Design]

-

Projekt Fat Pet - Marek Kubišta

Tento projekt Fat Pet vznikal veľmi dlho a celé to začalo Babetou môjho dedka pred 20-timi rokmi. Tam niekde sa začala moja láska k motorkám...

 

20.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4516 [Technika - Design]

-

Kawasaki H2 ako naháč? Prečo nie? Dizajnový návrh - Custom Kawasaki H2 Gannet

Kawasaki H2 s motorom s kompresorom a premakaným futuristickým dizajnom je určite motocyklom, ktorý zaujme. Prečo však nespraviť z tejto psychiatrie na dvoch kolesách čosi odvážnejšie, konkrétne naháč.

 

29.12.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5279 [Technika - Design]

-

Yamaha MT-09 v karbónovom šate

Firma Carbonin zaoberajúca sa predajom doplnkov vyrobených z karbónu v spolupráci s GorjupDesign, vytvorila množstvo doplnkov pre Yamahu MT-09, čím tento naháč dostáva v podstate celý nový šat.

 

22.12.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6141 [Technika - Design]

-

Dizajnové návrhy úpravy Ducati Scrambler od Gannet Design

Päť pomerne odvážnych návrhov od Gannet Design na tému Ducati Scrambler ukazuje kam až možno pohnať snahu o individualitu pri motorke, ktorá si ruku úpravcov doslova pýta.

 

22.05.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4361 [Technika - Design]

-

Shell Eco-Marathon Europe 2014: Okolo zemegule s 12,5 litrami paliva v nádrži

Presne 198 tímov z 27 krajín zabojovalo v dňoch 15. až 18. mája o víťazstvo na
30. ročníku študentskej súťaže palivovej efektívnosti Shell Eco-marathon Europe v uliciach holandského Rotterdamu. Na liter benzínu dokázal francúzsky tím Microjoule – La Joliverie prejsť výborných 3 314 kilometrov.

 

19.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4865 [Technika - Design]

-

Slovenskí študenti chcú na jeden liter paliva prejsť stovky kilometrov

Dá sa prejsť 3 000 kilometrov a minúť len jediný liter paliva? Elita študentov technických vysokých škôl z Európy v súťaži palivovej efektívnosti Shell Eco-marathon dokazuje, že to je možné.

 

02.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16620 Strany: 2 [Technika - Design]

-

Digitálny návrh motocykla

Táto štúdia digitálneho návrhu motocykla vznikla pre súťaž modelov, ktorá sa konala vrámci konferencie Focus v susednom Maďarsku. Je to každoročné podujatie na ktorom sa stretávajú CAD/CAM vývojári pracujúci s nástrojom Pro/Engineer.

 

Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »