Anketa:
Články - Mototuristika - Moto-akcia
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 166 až 180 z cekového počtu: 310.
07.11.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8142 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

PEREŠ – nová trať alebo ako to vlastne je, offrouďáci?
Kupujeme si motorky, na ktorých niet kde jazdiť. Paradoxne sa dá na nich jazdiť kdekoľvek. Áno, reč je o endurách, kroskách, štvorkolkách a o inej milovanej hávedi. Patria naši miláčikovia do terénu, alebo do garáže? Je terénom príroda, alebo uzavreté oficiálne trate?
03.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12400 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoraj Rallye 2008, alebo ako som zobral hrošíka na závody
Navigační závod pre cestovní endura nad 600 ccm. Stručné a jasné, po sezóne, v ktorej som ako novinár absolvoval s Katrošom takmer všetky Rally od Lisabonu až po Kazachstan, som nemal nad čím váhať.
29.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16293 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Motoride Enduro Rally 2008 (19. - 21. 9. 2008, Dobroč)
Ani neskorší termín, ani premenlivé počasie neodradilo viac ako 50 nadšencov jazdy v teréne na veľkých endurách. Tretí ročník akcie Motoride Enduro Rally sa konal v Dobroči.
10.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14270 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

7. Stretnutie Motoride-ákov alebo takmer odfúknutý Motoride Tour 2008
Po minuloročnom upršanom stretku v Tatrách, sme sa tentoraz stretli na západe a priamo v čase veľkej veternej smršte. Padanie stromov nás našťastie vytrestalo len výpadkom prúdu v piatok v noci.
20.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5715 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Motorkári navštívili výnimočné deti aj tretí krát
Potešiť decká na letnom tábore, predviesť im motorky a trochu ich povoziť. To sa nám podarilo už tretí rok po sebe.
14.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11729 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Čermeľský Kvet 2008
Už druhý ročník zrazu v Košiciach pod označením Čermeľský Kvet sa pekne rozvíja.
18.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 10654 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Honda Fest 2008 - tisíc a jedna zákruta
"Časté prehánky, dážď, vietor, chladno" - tak znela predpoveď pre Moravu a okolie koncom minulého týždňa. Záverečná bilancia: všetko sme prešli suchou nohou a chladno nám bolo iba chvíľu.
16.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 12977 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Ako bolo na 4. ročníku jazdy za zosnulých motorkárov
Čas letí ako voda, na Šturci sme sa naozaj stretli už po štvrtýkrát...
16.06.2008 - clean0750 Čitatelia: 13015 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Víkend reflexnej vesty, 4. - 6. júla 2008
Predpoveď počasia na najbližších pár mesiacov vyzerá podľa Dr. Ilka veľmi priaznivo nielen pre opaľovaniachtivých, ale najmä pre nás, milovníkov motorizovanej jednej stopy, ktorí aspoň z času na čas radi vyvetráme svoje hlavy na motorke.
09.06.2008 - mino09 Čitatelia: 4691 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Vyprevadenie J. Katriňáka na Rally TransOrientale
V pekné nedeľné poobedie sa uskutočnila vskutku super akcia na východe Slovenska. Bola to TV JOJKA V MESTE spojená s odprevádzaním Jara Katriňáka na Rally TransOrientale 2008.
04.06.2008 - Steinar Čitatelia: 5513 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

1. Benefičný koncert - Motorkári deťom
Súčasťou zbierky motorkári deťom pre nadáciu Úsmev ako dar je i Benefičný koncert. Ten sa mal podľa plánov konať v dňoch 23. - 24.5.2008 no kvôli zlému počasiu a technickým problémom bol presunutý na tento víkend.
15.05.2008 - jozo13 Čitatelia: 14586 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Škandál(y) na III. Haličskej Motorkárni
Je mi nesmierne ľúto, že sa to stalo, ale jednoducho tak sa to asi malo stať. Najprv vám ale priblížim priebeh celej akcie, aby ste pochopili súvislosti.
12.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14392 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Touratech Travel Meeting 2008 - stretnutie v raji
A to doslova, v raji Slovenskom. Posledný víkend patril v Horskom hoteli Pusté Pole turistom a dobrodruhom, ktorí na dvoch kolesách objavujú svet ale aj fanúšikom Jara Katriňáka a rally súťaží.
07.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4758 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

3. MotoRide E.S.C. Paintball War - správa z východného frontu
Počasie ako sa patrí na deň kedy treba ubrániť nepokojný východný front. Kvôli dažďu pravdepodobne viacerí odhodlaní motorideáci ráno roztrhali povolávací rozkaz a zostali ležať pred telkou.
27.03.2008 - bobakk Čitatelia: 7070 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Motozraz alebo skutočné bahnenie
Stále som považoval zrazy za niečo, kde je veľa piva, pekné baby a strašná pohoda. Aj keď som pri motorkách len krátko, názor som si už musel poopraviť. Nadšenci sú blázni.
Predchádzajúce | 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!