Anketa:
Články - Mototuristika - Moto-akcia
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 136 až 150 z cekového počtu: 310.
24.06.2010 - itoca Čitatelia: 6065 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Rally Albania 2010
Ako sa vybral Československý moto team do Albánska na rally a užil si to v pohode a zdraví.
14.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13209 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

6. ročník Jazdy za zosnulých motorkárov
Netradičná jazda v mene tých, ktorí už nie sú medzi nami, prebehla tento víkend už po šiesty krát. Stretli sme sa v strede Slovenska na spomienkovej jazde na horský prechod Šturec.
09.06.2010 - ope01 Čitatelia: 4496 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Akcia Suzuki Bandit Brno a jazda na RC8R
Chlapci z klubu Suzukibandit si tentokrát dali zraz na Brnenskom automotodrome. Veľmi chvályhodný počin, zajazdiť si za relatívne prijemný peniaz na bezpečnom okruhu a popri tom sa postretávať so svojimi kamošmi, večer pogrilovať a popiť pár pohárov zlatistého moku. :-) Akciu poňali aj ako amatérske preteky, takže program sľuboval zaujímavý deň.
18.05.2010 - jozo13 Čitatelia: 10659 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Aká bola 5. Haličská Motorkáreň
Jubilejný piaty ročník bol už počas prípravy poznačený zvláštnymi okolnosťami. Pán starosta nám pri vybavovaní povedal, že on a niektorí poslanci si neželajú aby bola takáto akcia v Haliči.
06.05.2010 - lancerka Čitatelia: 4709 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Krtíš Rally Šírava
Predstavte si pohodové neskoré ráno o cca 10:00 stredoeurópskeho času. Pomaly sa chýlilo k jednej z najväčších motoakcií na Slovensku – Motozraz Šírava.
03.02.2010 - Peter Fischer Čitatelia: 17980 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Elefantentreffen 2010 – ako motorkári s prírodou bojovali
Matka príroda si pre návštevníkov tradičného kultového zimného motorkárskeho zrazu tentoraz prichystala nezabudnuteľný zážitok – snehovú kalamitu, nepriechodné cesty, silný vietor a dvojcifernú teplotu pod nulou.
17.01.2010 - Beal Čitatelia: 14993 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov 2010 - PROGRAM
Možno ste niektorí sledovali novinky ohľadom festivalu pridávané na Facebook, v tom prípade máte pred ostatnými trošku "navrch" a niektoré veci z tohot článku už pre vás nebudú novinky. Tí ostatní môžu stratu dobehnúť teraz.
12.12.2009 - ORGANIZATOR Čitatelia: 7517 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Mikulásška nedeľa 2009 v Čilistove a v Šamoríne
Niet krajšieho pohľadu, ako pohľad na rozžiarené detské očká.
05.12.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 12768 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Mikulášska jazda 2009 v Bratislave a Košiciach
Zase sme o 365 dní starší a o ďalšiu Mikulášsku jazdu skúsenejší...
22.10.2009 - patriklevicky Čitatelia: 3862 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Jesenný PIONIER CROSS - 25.10.2009
Tak a je to jasné!!! Pre nezjazdnosť trate vplyvom silného dažďa sme
tradičný jesenný PIONIER CROSS, ktorý sa bude konať na vynovenej trati
v areáli miestnej strelnice vo Vieske nad Žitavou, presunuli na nový termín.
Čaká na vás rozšírená a zrýchlená trať, pečené klobásky, varené víno,
plne vybavený bufet a samozrejme tombola so zaujímavými cenami.
05.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10590 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoraj Rallye 2009 - slovenský útok na svet amatérskych XL navigačných rally
Po úspešnej Motoride Enduro Challenge 2009 v Levoči sa takmer tridsať Slovákov podujalo absolvovať českú Motoraj Rallye 2009.
19.08.2009 - Romoto Čitatelia: 15829 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

8. Motoride stretko v Alpách - Motoride Tour 2009
14. - 16. 8. 2009 sa uskutočnilo stretnutie členov a priaznivcov Motoridu v rakúskych Alpách v dedinke – lepšie povedané pri hostinci - Alpengasthof na križovatke honosne nazvanej Kalte Kuchl. Awia a spol. takéto stretnutie organizovali po ôsmy krát.
11.08.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 9237 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ochutnávka Motoride stretka alebo ako malá CBF-ka zvládla 580 km za 12 hodín
Asi každý, kto organizoval akciu pre väčšiu skupinu ľudí a nechcel nechať nič na náhodu, všetko si dopredu vyskúšal a overil. Aj ja som overoval a skúšal.
19.07.2009 - nasud Čitatelia: 8477 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Stretnutie mototuristov Stará Myjava 2008, alebo: „Ako bolo - ako bude“
Na Motoride sa zatiaľ nepísalo o stretnutí v Starej Myjave. Moto sezóna je v plnom prúde, takže pripomeňme si minulý ročník a zároveň považujte tento príspevok, ako pozvanie na tohtoročnú akciu, ktorá sa uskutoční: 28.-30.8.2009.
14.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12196 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Fotoreport: Čermeľský Kvet 2009
Do tretice zraz v Košiciach pod názvom Čermeľský Kvet 2009.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!