Anketa:
8. Motoride stretko v Alpách - Motoride Tour 2009
ZdieľaťPridané: 19.08.2009 Autor: Romoto
Čitatelia: 15703 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
14. - 16. 8. 2009 sa uskutočnilo stretnutie členov a priaznivcov Motoridu v rakúskych Alpách v dedinke – lepšie povedané pri hostinci - Alpengasthof na križovatke honosne nazvanej Kalte Kuchl. Awia a spol. takéto stretnutie organizovali po ôsmy krát.
Seriál článkov - Motoride Stretko:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride Stretko | Nasledujúci
Redaktori Motoridu si ho spestrili porovnávacím testom šiestich motocyklov. Tentokrát tu nešlo o testovanie a porovnávanie horúcich noviniek, skôr išlo o to, ktorý zo známych motocyklov je na výlet do Álp najvhodnejší. Ale o tom na inom mieste.
Na cestu sme vyrazili z Trnavy v piatok ráno. Pár kvapiek na asfalte najprv neznamenalo nič, ale dážď silnel a kto mal (Tomáš Hajduch - Awia a Cacao), na pumpe v Zelenči nasadil dažďovku. Kto nemal (ja), sa snažil skryť za kapotáž. Až na vodu stekajúcu pri nádrži do rozkroku sa to dalo. V tom čase som jazdil na Suzuki DL650 V-Strom, Awia Kawu ER-6n a Cacao KTM 990 SM-T.
Šestica testovacích strojov |
V Blave sa k nám pripojili Juraj Odin Klačko na Yamahe XJ6 Diversion a agressor na Honde XL700V Transalp. Dážď prestal a od tejto chvíle sme mali už iba krásne slnečné počasie. Do Kalte Kuchl sme dorazili pred poludním. Čakal nás tam už Juraj na BMW R1200GS Adventure. Šestica strojov a jazdcov bola kompletná.
Ubytovanie pre účastníkov (bolo ich približne 130) bolo zabezpečené za 1 euro (slovom jedno) za stan pri malom umelom jazierku pri hostinci, na sene v senníku alebo v izbách. Jazierko v teplom počasí prišlo po jazdách fakt vhod. Nemenovaný účastník (zrejme majiteľ vodou chladeného stroja) hlásil, že voda mala cez 20 °C, čo je na Alpy slušný výkon.
Pravidelný obrázok z Kalte Kuchl |
Po rýchlom vybalení a krátkej zoznamovacej jazde po okolí sa Awia s Odinom venovali prichádzajúcim motorkárom a nás zamestnal Cacao fotením. Jazdili sme v naozaj motorkárskom raji. Až na pár krátkych úsekov mali cesty dobrý asfalt. Užívali sme si neskutočné množstvo zákrut, v kopcoch väčšinou ostrých vracačiek alebo krátkych vlásočníc, minimum roviniek. V údoliach medzi dedinkami sa našli aj rýchlejšie úseky pre silnejšie stroje. Len neradi sme zosadali z motoriek, aby si mohol nafotiť statiku. Ale aspoň to bol dôvod, aby sme si mohli mohli vymeniť stroje a prehodiť o nich pár slov.
O tom, že sme boli v motorkáskom raji, nás presvedčli ešte dve veci: plechovkári sa pri jazde ochotne posunuli trošku vpravo a naznačili vám, že o vás vedia a spolupracujú. A policajti: za tri dni merali iba raz.
Večer bol už na parkovisku solídny počet účastníkov. Všetky kategórie. Mňa asi najviac oslovili dvaja chalani – jeden na Pionieri a druhý na Mustangu. Ak niekto čakal večer hlasnú hudbu, mokré tričko a podobne, asi mohol byť sklamaný. Večer mal kľudnú, až táborovú atmosféru na dlhé debaty a pivo.
Na sobotu Odin pripravil výjazdovú parádu. On si ju pripravoval už dva týždne dopredu a bolo to vidieť. Spanilá jazda asi 90 strojov množstvom zákrut mala svoju atmosféru. Takmer som neveril vlastným očiam, keď nám miestni obyvatelia mávali a tlieskali namiesto toho, aby nadávali, že nemôžu prejsť na druhú stranu cesty. Jedna staršia pani dokonca kričala “bravó”, čo som už vôbec nechápal. Nuž, iná kultúra. Tu sú na motorkárov asi zvyknutí…
Výjazd s leadrom Odinom na BMW R1200GS Adventure |
Jedno zo spestrení výjazdu |
Prvá prestávka bola v pútnickom meste Mariazell. Na asi pol hodinu sme paralizovali hlavé námestie. A opäť žiadny stres, nervozita. Jazda pokračovala do strediska, ktoré je známe adrenalínovými kolobežkami. Kto mal chuť a eurá, mohol sa vyviezť lanovkou a dolu si už užívať jazdu bez motora. Po takmer 200 km sa jazda skončila pri “našom” hostinci.
Kolobežkový downhill |
Množstvo rôznych druhov motoriek a motorkárov pred hostincom ma utvrdzovalo v tom, že tu je akési miestne centrum motorkárov. Počas dňa ste tu mohli stretnúť všetko. Strelcov, turistov, vetaránistov, čoprákov, paničky, dôchodcov, chudobných, bohatých. Všetci si tu nažívali v pokoji.
Večer panovala opäť pokojná atmosféra, narušená iba opäť nočným kúpaním. (Awia, nevieš o tom niečo?)
Fajné kúpalisko pod penziónom v Kalte Kuchl |
Na otázku, načo sú vlastne zrazy, sa podsúva jednoduchá odpoveď: ak cestujú dvaja autom po krásnej krajine, môžu sa o tom rozprávať počas jazdy. Ak sú to dvaja motorkári, musia isť na pivo, aby sa o tom mohli porozprávať. Ak sú traja, usporiadajú zraz a ak sú z Motoride, tak k tomu pridajú testovačku.
Kto vydržal do nedele, mohol si ešte užiť krásne počasie a super jazdenie. Pred hostincom, ale hlavne na cestách, bolo rušno až do večera. Cez deň fotografovia (Odin a Cacao) ešte chceli doplniť svoju zbierku fotografií testovaných motoriek a Awia ešte nejaké filmové pásy. Odchádzali sme o šiestej večer. Unavení ale spokojní. Nikomu sa nič nestalo, motorky celé, pred odchodom sme mali v šestici najazdených okolo 5000 km. V Blave sme boli asi o pol deviatej a my Trnavčania sme končili o deviatej.
Pri bazilike v Mariazelli |
Tento zraz nebol o číslach, rýchlosti, počte účastníkov, vypitých pivách. Tento zraz bol o radosti z jazdenia, pokojnej atmosfére. Kde sa stretneme o rok?
Pár slov od Awiu :-)
Motoride stretko alias Motoride Tour ako jediná putovná a turisticky zameraná akcia sa po siedmich ročníkoch pozrela do každého kúta Slovenska, do Čiech a jedným výjazdom aj do Poľska. A tak ma napadlo, prečo by sme sa nemohli stretnúť aj v Rakúsku? Inšpiroval ma článok od MaAT-a: Jesenné potulky Fischbacherskými Alpami. Už na výstave som oslovil widow-a a on ma nakontaktoval na člena IvanB. Ten ako znalec tohto prostredia nám odporučil samotné miesto konania (Kalte Kuchl) a dal tipy aj na výjazd, Mariazell, lanovku a kolobežky v Mitterbachu a podobne. Juraj Odin Klačko ako člen redakcie potom všetko dohodol, na redakčnej CBF-ke obehol celú trasu a aj na výjazde ju viedol.
Za to patrí všetkým trom veľká vďaka.
Naozaj som sa obával návalu ľudí a aj výjazdu v tak veľkej kolóne. Ja som kolónu uzatváral a bol som rád, že to šlo tak dobre, vďaka mess-ovi, že nám pomohol s križovatkami. Bola to paráda.
Nič ale nie je bez chyby a ja viem, že aj tie sa našli. Nie všetci ste boli v Mitterbachu na lanovke a kolobežkách (asi som mal na odbočke počkať dlhšie, no už som si naozaj myslel, že sme všetci).
No a kde bude akcia o rok? Za 8. rokov už sme boli na rôznych miestach na Slovenku, v Čechách, výjazd v Poľsku a teraz v Rakúsku. Podmienkou by malo byť, aby to bolo neďaleko na víkendový trip... O rok možno na Orave? Dajte tipy aj vy...
A 10. výročný ročník? No asi by bolo fajn spraviť na rovnakom mieste kde bol ročník prvý :-)
Tomáš Hajduch - Tomáš Hajduch - Awia
P.S.: O nočnom kúpaní v sobotu naozaj neviem nič, len to, že som si domov z álp doniesol menšiu nádchu... :-)
Vaše fotky:
Pridané: 19.08.2009 Autor: Romoto Zdieľať
Seriál článkov - Motoride Stretko:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride Stretko | Nasledujúci
Súvisiace články:
- 4. Stretnutie MotoRide-ákov alebo Motoride Tour 2005 - Harly
- 9. Motoride stretko Tokaj, Maďarsko - Motoride Tour 2010 - Awia
- Jubilejné 10. Motoride stretko Rajecké Teplice - Motoride Tour 2011 - Panter
- 5. stretnutie MotoRide-ákov alebo Motoride Tour 2006, Červený Kláštor - Awia
- Motoride stretko Odpadlíci, Bojnice 18. – 20. 8. 2006 - Awia
- 1. Stretnutie MotoRide-ákov 2012, Rajecké Teplice (ako sme Lada čakali) - Awia
- Ochutnávka Motoride stretka alebo ako malá CBF-ka zvládla 580 km za 12 hodín - Odin
- Aké bolo 12. Motoride stretko alebo Motoride Tour 2013 - Izra, Slanské vrchy - Awia
- Report: 16. stretnutie motorideákov 2019 na Morave - prehliadka firmy Kuberg, rozhľadne, výjazd a múzeum Tatra - Awia
- Video: 10. Motoride Stretko 2011, Rajecké Teplice od MG studia - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023
- Motofestival Glemseck 101- 2023
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
- Motofestival Glemseck 101- 2022
- Intermot 2022
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022
- Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
- Motosalon Brno 2020
- Oberdan BEZZI - rozhovor s grafickým dizajnérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora