Anketa:
Články - Novinky - Oznam
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 121 až 135 z cekového počtu: 237.
04.11.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7527 [Novinky - Oznam]

Seriál pretekov Moto cup 2011 slávnostne ukončený
Po Time Attacku sa v poslednú októbrovú sobotu na okruhu Slovakia Ring slávnostne uzavrel aj seriál pretekov motocyklových nadšencov, začiatočníkov, profesionálnych pretekárov i nelicenčných jazdcov Moto cup.
05.10.2011 - demo Čitatelia: 10188 [Novinky - Oznam]

Ako Janko s Demom charitu pre JIS robili a znova sa do toho pustili
Ako to už v rozprávkach býva, pred siedmimi horami a za siedmimi domami býval švárny šuhaj Jankom R. zvaným. A keďže nelenil, tak kamarátom aj kadečo na tátošov pozháňal. I stalo sa, že jednému Noriakovi voľajakú strunku zohnal, no ten veru sa dlho neponáhľal peniažky poslať.
04.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3057 [Novinky - Oznam]

Seriál pretekov Moto cup na Slovakiaringu - záverečný pretek
Aj poslednému dielu seriálu Moto cup prialo nádherné počasie napriek tomu, že na väčšine územia Slovenska nám pršalo a na paddocku opäť vládla aj skvelá nálada.
13.07.2011 - Beal Čitatelia: 5613 [Novinky - Oznam]

Bezpečnosť - MOTOproject LIVE - 2. časť
V druhej časti nášho videa sa venujeme prilbám, ich rozopínaniu a skladaniu. Tiež sa dozviete ako môžete byť nápomocní pri zásahu vrtuľníka a ako sa k nemu bezpečne dostať.
30.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4388 [Novinky - Oznam]

Seriál pretekov Moto cup na Slovakiaringu 27.06.2011
Posledný júnový pondelok pokračoval na Slovakia Ringu obľúbený seriál pretekov pre širokú verejnosť Moto Cup. Opäť prebehol v hojnom zastúpení prihlásených účastníkov.
30.06.2011 - Beal Čitatelia: 6142 [Novinky - Oznam]

MOTOproject LIVE - o motorkároch bez motoriek
Po spúste videí zo športu, niekoľkých testoch a predstaveniach sme sa rozhodli, vyskúšať nafilmovať našu prvú reláciu LIVE. Teda s prítomnosťou divákov. Aby toto stretnutie dalo niečo aj im, cestovali sme do Žiliny na základňu Leteckej záchrannej služby, oprášiť vedomosti a prípadne naučiť sa aj niečo úplne nové.
18.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16942 [Novinky - Oznam]

Predstavujeme Garmin Montana™ - totálny univerzál na vode, ceste, v teréne a aj na motorke!
Firma Garmin ako svetový líder v GPS navigácii nás pred týždňom pozvala do Álp, aby sme si vyskúšali ich nové produkty. Práve dnes vypršalo informačné embargo na novinku Garmin Montana™ - univerzálne zariadenie na outdoor, cesty, more a ATV a motocykle.
07.05.2011 - Babettron Čitatelia: 10635 [Novinky - Oznam]

Petícia na záchranu našej svetoznámej Babetty
Vážená motoristická spoločnosť, zvlášť milovníci motocyklov menších kubatúr, takzvaných mopedov. Majitelia všetkých typov, najmä Babetty a Koráda, samozrejme aj všetci priaznivci týchto výnimočných mopedov.
27.04.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3405 [Novinky - Oznam]

Seriál pretekov Moto Cup odštartoval vo výbornej atmosfére
Na okruhu Slovakia Ring sa v pondelok 18. apríla objavilo množstvo súťaživých nadšencov motocyklového jazdenia, či skôr pretekania. Moto Cup v spojení s Honda Test&Race Days prilákal nielen milovníkov okruhového jazdenia na motorkách, ale aj tých čo si rýchle tátoše radi užijú z pozície diváka.
20.04.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7247 [Novinky - Oznam]

Honda Test & Race days a Moto Cup prudko úspešne za nami – a ďalších päť pred nami!
V pondelok krátko po šiestej hodine večer utíchli motory po nevídanej a veľmi vydarenej akcii, ktorú organizovala spoločnosť Honda Slovakia v spolupráci so Slovakia ringom. Na motorkách si tu mohol dosýta zajazdiť takmer ktokoľvek – a pozor, táto akcia sa bude ešte päťkrát opakovať!
24.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9867 [Novinky - Oznam]

Výstava Motocykel 2011 je za nami
Jedenásty ročník výstavy motocyklov je za nami a ak ste na nej neboli, máme pre vás krátky report s fotogalériou toho, čo bolo k videniu.
14.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5947 [Novinky - Oznam]

EXPEDÍCIA EUROPA CROSS ROADS 2011 - pridaj sa aj ty!
Občianske združenie MC Outdoors Riders (MCOR) so sídlom v Prahe, ktorého zakladateľom je Radek Krigler dostal skvelú myšlienku integrovať handicapovaných prostredníctvom sajdkárovych jázd do motorkárskej komunity.
06.12.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 24283 [Novinky - Oznam]

Vianočné tipy 2010
Blížia sa nám Vianoce a aj ty rozmýšľaš, čo kúpiť tej svojej motorke (frajerke) alebo aj sebe pod stromček? Ako už tradične aj tento rok ti prinášame nejaké tipy.
03.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6202 [Novinky - Oznam]

Výstava EICMA Miláno 2010 - Ducati
Tohto roku bol hviezdou stánku Ducati musclebike s názvom Diavel.
02.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8414 [Novinky - Oznam]

Naživo výstava EICMA Miláno 2010 - Suzuki, Aprilia a Moto Guzzi
Kým Suzuki v Miláne predstavila novinky z Kolína, Aprilia ukázala nové Tuono V4 a Moto Guzzi upravila Stelvio aj Stelvio NTX.
Predchádzajúce | 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!