Anketa:
Články - Novinky - Predstavujeme
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 286 až 300 z cekového počtu: 493.
16.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 13694 [Novinky - Predstavujeme]

Dvojtaktné inferno Suter MMX 500 - 195 koní pri 127 kg!
Nie, v nadpise nie je žiadna chyba. Švajčiarska dvojtaktná špecialitka svojimi parametrami dáva dole takpovediac akýkoľvek rejsový stroj.
12.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5511 [Novinky - Predstavujeme]

Elektromotorky nemusia byť škaredé ani pomalé - pozri si krásne pretekárske špeciály Saroléa SP7 a Mugen Shinden Roku
Obe spomenuté motorky nie sú len nejakým náhodným hipsterským výkrikom do tmy, ale sú nefalšovanými pretekárskymi strojmi, ktoré už niekoľko rokov súťažia v triede TT Zero na Tourist Trophy na ostrove Man. A pozor, to s časmi len o niečo pomalšími než spaľovacie stroje!
15.03.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8045 [Novinky - Predstavujeme]

Test airbagovej vesty Helite Turtle a žrebovanie výhercu + dve šupy bejzbalkou po chrbte :)
Ešte pred výstavou Motocykel vyhlásil autorizovaný dovozca airbagových búnd Helite, česká spoločnosť Top moto, súťaž o airbagovú vestu Turtle. Žrebovanie výhercu prebehlo v nedeľu 12. 3. priamo na stánku Helite airbags, a žrebujúcim bol zhodou okolností Awia. Herghott zas pri tejto príležitosti otestoval, aké je dostať dve rany po chrbte pri nafúknutej veste :)
10.02.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7204 [Novinky - Predstavujeme]

Mitas v marci 2017 uvedie nové rozmery plášťov TERRA FORCE-R pre cestovné enduro
Mitas, člen skupiny Trelleborg, na trh v marci uvedie päť nových rozmerov motocyklových plášťov TERRA FORCE-R, ktoré sú určené pre cestovné enduro. Ich dezén je vhodný ako na ceste, tak do ľahkého, suchého terénu, a to v pomere 90% cesty a 10% nespevnený povrch. Po rozšírení bude ponuka plášťov TERRA FORCE-R zahŕňať už osem rozmerov.
18.01.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10278 [Novinky - Predstavujeme]

O týždeň čakajte test všetkých verzií novej Hondy CBR1000RR Fireblade 2017
Jupí! Už budúcu stredu sa jeden náš redaktor zúčastí predsezónneho testu najľahšieho a najvýkonnejšieho Fireblade vôbec, teda modelového ročníka 2017, a to vo všetkých dostupných verziách. Test prebehne na jednom z najjužnejších európskych okruhov, v portugalskom Portimau.
17.01.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6258 [Novinky - Predstavujeme]

Touratech R1200GS Rambler – moderná interpretácia modelu BMW HP2
BMW R1200GS pohnané do extrému. Prvý motocykel Touratech s názvom Rambler je na svete. Ultra ľahký adventure motocykel so silným motorom, ktorý sa nemusí hanbiť za označenie enduro.
21.12.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 9125 [Novinky - Predstavujeme]

Aprilia prichádza s brutálnou 250-koňovou RSV4 R FW-GP
Komu by sa málila "obyčajná" RSV4 RR alebo jej rôzne špeciálne 200- až 230-koňové SBK variácie, pre toho Aprilia priniesla motorku, ktorej výbava nezahŕňa hádam už iba štart na MotoGP.
12.12.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 8147 [Novinky - Predstavujeme]

Čisté porno: MV Agusta od Rough Crafts
Po špecialitkách, ktoré sa na nás v poslednom čase vyvalili, konečne prišlo niečo, čo je úplne jednoduché, a pritom zaujme hádam každého. Páni, toto je skutočne silná provokácia - MV Agusta Brutale 800 RR v úprave od taiwanských Rough Crafts.
28.11.2016 - Romoto Čitatelia: 7914 [Novinky - Predstavujeme]

Barbarian II = SW-CHS = Shaunov custom bike je dokončený
V januári 2015 som písal článok o neuverieľnej stavbe reálneho bajku. Článok sa končil slovami: No a tu sa momentálne príbeh končí. Verím, že Shaun neberie ďalšie sily, aby mohol projekt dokončiť. Určite to nebude v krátkom časovom horizonte, ale veľmi dúfam, že tento článok bude mať aj druhú časť. Veď podľa mňa takýto projekt je úloha pre tím skúsených inžinierov a remeselníkov s nemalým rozpočtom. Ako vidno, na ostrovoch to dokáže jeden nezlomný chlapík.
21.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 5848 [Novinky - Predstavujeme]

Ďalšia zberateľská chuťovka na obzore - Ariel Ace R. 200 koní a kopec karbónu
Komu by nestačil už aj tak dosť extravagantný základný model Ace, môže si zaobstarať dosť nabúchanú verziu R so silnejším motorom, kopou karbónu a luxusnejšími periférnymi komponentami. Výplata bola nedávno, tak rýchlo objednávaj, lebo vyrobených bude len desať kusov!
18.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 22512 [Novinky - Predstavujeme]

Honda pokračuje s predstavovaním nových modelov - prichádza CMX500 Rebel
Len pred niekoľkými hodinami predstavila Honda v Long Beach v Kalifornii ďalší úplne nový model. Má pollitrový motor a reinkarnuje sa v ňom známe meno Rebel.
14.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 4904 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Moto Morini omladilo Corsaro 1200
Keď si už emisná norma vynútila úpravy na motore, zvyčajne sa s tým zviezol aj zvyšok motorky - taký bol tohtoročný trend pri mnohých značkách a modeloch. V rovnakej schéme postupovala aj talianska značka Moto Morini, ktorá pri tejto príležitosti faceliftovala model Corsaro.
10.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 5058 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - BMW HP4 Race - ďalší karbónový zberateľský kúsok
Popri celkom masívnych inováciách, ktoré BMW predstavilo v Kolíne a Miláne, a ktoré sa týkali väčšiny modelov, sa zviezla aj celkom nezvyčajná chuťovka - karbónové HP4 Race.
10.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 5265 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Mitas pridáva dva rozmery pneumatík TERRA FORCE-R a obľúbených E-10
TERRA FORCE-R navyše prešla modernizáciou, v rámci ktorej dostala aj novú technológiu oceľovej kostry. E-10 bude k dispozícii aj ako 170 dozadu.
09.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 5650 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Benelli oživuje model Leoncino
Tradičná značka z talianskeho Pesara reinkarnovala model Leoncino - veď bolo by škoda okolo ich päťstovkového dvojvalca nepostaviť pekný naháč.
Predchádzajúce | 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!