Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1119 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30242
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17841)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12401)

Články - Mototuristika - Dobré Rady

slider

Vietnam na motorke

Ste naturálne dobrodružná povaha s nehynúcim zmyslom pre zvrátený humor, neobľubujete instantné zážitky a ťahá vás to do Ázie? Ak zaznelo štyrikrát veľké ÁNO, tak...

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 6.

12.08.2021 - nevo Čitatelia: 7355 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

-

Desatoro správnej jazdy na motorke.

Z vlastných skúseností, či pozorovania, čo sa deje na cestách, ma napadá daných desať bodov.

 

10.11.2014 - Fonzy Čitatelia: 7001 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

-

Cestovatelia - Ako to robíte?

Zo všetkého najradšej čítam cestopisy.

 

26.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7162 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

-

Nový cestovateľsko – športový moto portál Advriders.sk

Priaznivci dobrodružstva a nespútanosti! Tak nejako spontánne vznikla nová moto stránka. Nie ako potreba konkurencie iným portálom, či s komerčným pozadím zakladateľa. Skôr ide o prirodzené zjavenie sa na internete.

 

09.11.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8605 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

-

„ODPOVEĎ“ NA OTVORENÝ LIST MO SR

Otvorený list bol reakciou na ignorantstvo úradníkov zmietnuvších žiadosť o dva preteky na Záhorí zo stola. Očakával som aspoň elementárnu slušnosť v odpovediach, prípadne v konštruktívnych návrhoch. No MO SR sa neukázalo v dobrom svetle ani teraz.

 

19.04.2010 - lancerka Čitatelia: 14802 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

-

Ako je to s nami - ľadvinkami

Konečne nastal ten pravý čas, aby sa ozval aj hlas nežnejšieho pohlavia, teda nás žien.

 

27.12.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39808 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

-

Ako si vybrať prenosný plynový varič

Do kempovej výstroje nejedného mototuristu patrí aj prenosný plynový
varič
. Ak sa aj vy chystáte doplniť svoju výstroj o tohto malého
pomocníka prinášame Vám článok, ktorý by Vám mohol pomôcť zorientovať
sa v širokej ponuke varičov na našom trhu.

 

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »