Anketa:
Články - Technika - Dobré Rady
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 110.
04.04.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15220 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť na cestách - Beseda - Motorkári – najzraniteľnejší motorizovaní účastníci premávky
Včera prebehla v Bratislave tlačová beseda na tému motorkárov a ich bezpečnosti na našich cestách. Besedu zorganizovala spoločnosť SuperDrive a mi vám prinášame prehľad z tejto tlačovky.
11.02.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4398 [Technika - Dobré Rady]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – tréning kondičky
Možno som už dlhšie nič nenapísal, ale to neznamená, že som zaujal polohu „PHK“. Snažím sa behať čo najčastejšie ako sa dá. Teda vlastne skôr v rámci nejakej pravidelnosti.
28.11.2012 - risomas Čitatelia: 18188 [Technika - Dobré Rady]

Test elektricky vyhrievaného motooblečenia Venture
Chcete si predĺžiť sezónu aj na neskorú jeseň a zimu? Po dlhšom zvažovaní som sa rozhodol pre kúpu elektricky vyhrievaného oblečenia. Aké sú moje prvé skúsenosti ...
08.03.2012 - cico322 Čitatelia: 16856 [Technika - Dobré Rady]

A už je to tu. Sezóna začína, dávajte si pozor!
A je to tu. Prichádza jar a to znamená, že z garáží vystreľujú motorky a s nimi aj my motorkári. No s jarou prichádzajú aj iné veci napr. ľudia behajú okolo domov, umývajú autá, sú v záhradke atď. No sme na Motoride takže sa budem venovať tím vyletujúcim motorkám.
02.09.2011 - MajoKE Čitatelia: 19749 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

Elektrický suchoprd - sucho a teplo na motorke
Tak napíšem ako som sa stal strašnou fajnovkou, na svetelné roky vzdialený imidžu drsného motorkára.
06.05.2011 - radus Čitatelia: 25228 [Technika - Dobré Rady]

Ladené výfuky pre chopper - cruiser
Pred pár rokmi som o týchto značkách výfukov nič nevedel a nebolo toho kto by mi tak laicky poradil kde ako a prečo kúpiť. Nie som žiadny technik, moje skúsenosti som načerpal z praxe. Tento článok je pohľad obyčajného ridera na tému ladených výfukov.
07.02.2011 - orosys Čitatelia: 40416 [Technika - Dobré Rady]

Baterky, batérie, akumulátory a podobná háveď, ktorá nám dokáže znepríjemniť život.
Blíži sa jar, a okrem daňových povinností sa tešíme na tie príjemnejšie prvé výjazdy. No ale mašinka by mala byť na prvú jazdu pripravená, a hlavne musí chytiť, a k tomu potrebujeme dobrú baterku.
22.12.2010 - bedna Čitatelia: 11729 [Technika - Dobré Rady]

Ako zlegalizovať offroad/MX, enduro, country cross trať
Chcete trénovať legálne ?
19.11.2010 - kingston Čitatelia: 8972 [Technika - Dobré Rady]

Skupinový výjazd - skúsenosti
Na tento článok som naďabil pred nedávnom. Po jeho prečítaní ma napadlo že skúsenosti v ňom zhrnuté si možno niekto rád prečíta aj tu. Pretože pôvodný text bol napísaný v maďarčine rozhodol som sa ho preložiť a s povolením autora uverejniť pre našich členov. Zároveň autorovi za povolenie ďakujem.
19.10.2010 - egres2 Čitatelia: 28065 [Technika - Dobré Rady]

Starostlivosť o reťaz motocykla
Jedna z najdôležitejších súčiastok motorky a zároveň aj jedna o ktorej sa vedú siahodlhé diskusie a polemiky.
30.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15185 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť: Športové pneumatiky
Jazdíte radi „kopce“, nepohrdnete sem-tam ani občasnou turistikou a niekoľkokrát do roka s istotou navštívite aj okruh. Tieto pneumatiky budú robené pravdepodobne presne pre vás.
23.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23205 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
V diskusii sa pomerne často objavujú otázky na tému pneumatiky. Aké kúpiť na tú „moju“, koľko vydržia a aké budú? Tieto problémy už riešil asi každý z nás a niekedy to zvažovanie nemá skutočne konca kraja, s tým sa asi dá súhlasiť. Aké pneumatiky môžeme nájsť pod označením športovo-turistické a na čo sa hodia?
08.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 26176 [Technika - Dobré Rady]

Meranie rýchlosti v doprave - Laserové merače a POLCAM
Často opakovaná otázka merania rýchlosti a riešenia priestupkov v tejto oblasti sa začiatkom sezóny ukazuje opäť ako aktuálna.
05.07.2010 - kizuna Čitatelia: 16588 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 4. časť - Kontrola pred jazdou
Náhlim sa mestom priamo do garáže, netrpezlivý sa prezlečiem a sadnem na mašinu. Musím stihnúť moju partiu smerujúcu na babu aspoň na okraji mesta. Či je všetko OK? Jasnačka! Motocyklu som venoval modlitbu, ale po svojom! Trvá to 3 minúty.
02.06.2010 - kizuna Čitatelia: 18606 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 3. časť - Príprava na jazdu
Oblečenie a ďalšia bezpečnostná výbava nie sú len nepremokavé nohavice alebo chrániče. Je rok 2010 a okrem nových motocyklov budúcnosti ide rovnakým tempom do popredia aj vývoj špeciálneho oblečenia.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!