Anketa:
Články - Novinky - Reportáž
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 116.
10.03.2020 - Romoto Čitatelia: 6621 [Novinky - Reportáž]

Motosalon Brno 2020
Ešte nikdy som nebol v Brne na výstave motocyklov. V tomto roku sa naskytla príležitosť, tak som ju využil. Necestoval som preto, aby som urobil klasickú výstavnú reportáž.
17.12.2019 - Romoto Čitatelia: 5324 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2019
Bad Salzuflen, piatok 5.12.2019, 8:00, parkovisko za výstaviskom, kapacita pre 500 áut. Na parkovisku je iba jedno auto a aj to so slovenskou ešpézetkou. A ja sa pokúsim zopakovať trik s vniknutím na výstavisko pred oficiálnymi otváracími hodinami, aby som urobil čo najviacej fotiek „bez nôh“.
22.11.2019 - Romoto Čitatelia: 6515 [Novinky - Reportáž]

Fotoreportáž - Výstava EICMA 2019
EICMA 2019. Moja tretia eicma. Už som vedel, čo ma čaká organizačne. Sem spadá doprava do Milána, na výstavu a následne z Milána na Slovensko. Rutina. Alebo že by celkom nie...? Kto skúsil, možno by potvrdil, že to nemusí byť až tak jednoduché.
10.11.2019 - robart Čitatelia: 3441 [Novinky - Reportáž]

Posledná míľa Liptova 2019
Motorkári na Liptove ukončili sezónou skutočne veľkolepo. Vyše tristo strojov zaplnilo Mikulášske námestie. K vydarenej akcii tradičnej rozlúčke prispela aj krásna slnečná sobota 12.10.2019.
13.09.2019 - Romoto Čitatelia: 5829 [Novinky - Reportáž]

Glemseck 101 / 2019
Tlačím svoju prestavbu medzi podobné stroje lemujúce glemseckovskú cestu, keď sa mi prihovoril známy jazyk: „To musela být štreka, po osi ze Slovenska až sem ...“ „Nuž, ... až taká nebola. Tú motorku som sem priviezol v dodávke.“ „ A jó, je to jednodnoduchší. Nevadí.“
09.07.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2989 [Novinky - Reportáž]

Motorky v sprievode majstrovstiev Česko-Slovenska s Petrom Saganom
Stáva sa už pomaly tradíciou, že Honda Slovensko aktívne podporuje najväčšie cyklistické podujatia na Slovensku, účasťou svojich motocyklov.
08.04.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7040 [Novinky - Reportáž]

V Banskej Bystrici otvorili nový showroom značky Triumph
Tradičná anglická značka rozširuje svoje pole pôsobnosti, k Bratislave teraz pribúda aj ďalší predajca na strednom Slovensku a to v dobre známom Motoshope Žubor.
04.04.2019 - Romoto Čitatelia: 4320 [Novinky - Reportáž]

Detail - foto report - Výstava Motocykel 2019, Bratislava
Máme za sebou ďalší ročník našej najväčšej motocyklovej výstavy. Popísaného bolo isto dosť, tak ja skúsim tradične menej slov a viacej detailov.
15.03.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10706 [Novinky - Reportáž]

Foto a video report - Výstava Motocykel 2019, Bratislava
Výstava Motocykel 2019 v Bratislavskej Inchebe otvorí na najbližšie 4 dni svoje brány. Ponúkame vám krátky pohľad do zákulisia jednotlivých stánkov.
26.02.2019 - Romoto Čitatelia: 5334 [Novinky - Reportáž]

Verona Motor Bike Show 2019
Začiatok januára 2019, telefonát:
„... možno by som sa už aj išiel pozrieť na nejakú dobrú výstavu motoriek.“
„Tak poď so mnou do Verony na Motor Bike Show. Je to od 17 januára.“
„Stojí to za to?“
„ Neviem, uvidíš.“
21.01.2019 - Romoto Čitatelia: 4056 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 2.
V dňoch 30.11. až 2.12.2018 sa v nemeckom Bad Salzuflene uskutočnil 14. ročník CUSTOMBIKE SHOW. V skratke pre tých, čo o tomto ívente čítajú po prvý krát, je to najväčšia výstava prestavieb a stavieb motocyklov v Európe.
31.12.2018 - Romoto Čitatelia: 3865 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 1.
V dňoch 30.11. až 2.12.2018 sa v nemeckom Bad Salzuflene uskutočnil 14. ročník CUSTOMBIKE SHOW. V skratke pre tých, čo o tomto ívente čítajú po prvý krát, je to najväčšia výstava prestavieb a stavieb motocyklov v Európe.
08.11.2018 - Matej Mularčík Čitatelia: 7954 [Novinky - Reportáž]

EICMA 2018 - Fotogaléria 1. časť - Suzuki, Honda, MV Agusta, Yamaha, Kawasaki, Harley Davidson
Výstava v Miláne fičí naplno - všetky novinky 2019 máme predstavené a odhalené a teraz prinášame vám aj foto ochutnávku toho ako to na výstavisku vyzerá. 1. časť mega foto galérie nech sa páči...
29.10.2018 - Romoto Čitatelia: 3584 [Novinky - Reportáž]

Glemseck 101 / 2018
Na Glemseck 2018 som sa tešil od okamihu, keď som sa (od manželky) v lete 2017 dozvedel, že naša rodinná dovolenka sa uskutoční práve v čase tohto íventu. A ako hovorí Trump: „rodina the first“, tak som to akceptoval a Glemseck 2017 oplakal niekde na pláži.
17.10.2018 - robart Čitatelia: 5313 [Novinky - Reportáž]

Posledná míľa Liptova 2018
Nádherné počasie babieho leta prialo účastníkom motozrazu k ukončeniu sezóny V Liptove. Druhá októbrová sobota zaplnila Liptovskomikulášske námestie motorkami.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!