Anketa:
Články - Novinky - Reportáž
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 46 až 60 z cekového počtu: 116.
20.02.2017 - Romoto Čitatelia: 6063 [Novinky - Reportáž]

Motor Bike Show Verona 2017 - 2. časť
Ak zapojíme do vnímania tejto výstavy aj aké-také emócie, tak Verona Bike Show 2017 nie je na jeden deň a jeden článok. Hlavne teda kvôli objektom na fotkách. A to naozaj nemám na mysli iba tie krásne hostesky na konci fotogalérie.
08.02.2017 - Romoto Čitatelia: 6830 [Novinky - Reportáž]

Motor Bike Show Verona 2017 + Zdeno Rybár na stunt súťaži
Keď sme sa s Dominikom minulý rok zúčastnili výstavy motocyklov vo Verone, hovoril som si, sem by som sa rád vrátil. A keď som videl kvalitu stavieb a prestavieb, tak som si povedal, že možno aj sem.
08.01.2017 - Romoto Čitatelia: 4194 [Novinky - Reportáž]

BIKER-S-WORLD Salzburg 2016
V októbrovom čísle nemeckého MO som sa dočítal o výstave BIKER-S-WORLD usporiadanej koncom novembra v rakúskom Salzburgu. Bola tam aj zmienka niečo v zmysle Custom Bike Competition a tak som neodolal a poslal do redakcie fotku môjho Superduka 990 aj s krátkym popisom. Odpoveďou bolo: môžete prísť.
11.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8690 [Novinky - Reportáž]

EICMA 2016 - Mega fotogaléria 2. časť - Dakarské špeciály, rally úpravy, prestavby motoriek a pohľad do histórie
Výstava v Miláne je v plnom prúde a keď tam náhodou tohto roku nejdete pozrieť osobne ponúkame vám mega galériu všelijakých zaujímavostí, ktoré sa tam dajú vidieť. V druhej časti si pozrieme dakarské špeciály a rôzne rally úpravy motoriek, prestavby a tiež pohľad do minulosti.
10.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8375 [Novinky - Reportáž]

EICMA 2016 - Mega fotogaléria 1. časť - Novinky 2017, Racing a zaujímavosti
Výstava v Miláne je v plnom prúde a keď tam náhodou tohto roku nejdete pozrieť osobne ponúkame vám mega galériu všelijakých zaujímavostí, ktoré sa tam dajú vidieť. V prvej časti si pozrieme niektoré novinky pre rok 2017, pretekárske špecialitky a rôzne zaujímavosti. V druhej časti sa môžete tešiť na dakarské špeciály a rôzne rally úpravy motoriek, prestavby a tiež pohľad do minulosti.
06.10.2016 - Romoto Čitatelia: 5668 [Novinky - Reportáž]

Festival Glemseck 101 - 2016
Do tretice všetko dobré. A dúfajúc, že to bude pravda, vydal som sa do Glemsecku aj v tomto roku na stojednotku - na asi najväčšie stretnutie Café Racer komunity nielen v Nemecku, ale možno aj v Európe.
25.09.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 8028 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport z Distinguished Gentleman's Ride 2016, Bratislava
Druhý slovenský ročník tejto charitatívnej akcie máme za sebou, a to s lepším počasím než minulý rok, aj s dlhšou jazdou a bohatším programom. Veru, dobre bolo!
16.08.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 5482 [Novinky - Reportáž]

Ako bolo na výstave customov Wheels & Waves 2016 v Biarritzi - fotoreport a video
Pred dvoma mesiacmi sa vo francúzskom Biarritzi skončil piaty ročník známej výstavy upravených motoriek Wheels & Waves. Slovíčko waves tu nie je len tak na parádu, Biarritz totiž leží na pobreží Atlantiku, kde sú vlny vlastne neustále, čo milujú najmä surferi.
26.06.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 7055 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport z Bikes in town 2016, Bratislava
V lepšom termíne, na lepšom mieste, s väčšou účasťou, tak prebehol druhý ročník tejto výstavy upravených štýlových motoriek.
29.04.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4350 [Novinky - Reportáž]

Report: Založenie HOG Banská Bystrica - 9. 4. 2016
Aj Banská Bystrica už má svoj CHAPTER,na základe ktorého sa bude môcť postarať o svojich Harleyákov.
13.04.2016 - Romoto Čitatelia: 7895 [Novinky - Reportáž]

Motocykel 2016 v detailoch
Motorky sú krásne a treba sa z toho tešiť. Máme za sebou ďalšiu výstavu Motocykel. Lenže ja mám ten sprostý neutíchajúci pocit niečo k tomu napísať.
18.03.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5461 [Novinky - Reportáž]

Motocykel roka 2016 - vyhlásenie výsledkov odbornej novinárskej ankety
Prestížna anketa Motocykel roka bola tento rok vyhlásená už po šestnásty raz. Každoročne prináša to najlepšie z najlepšieho zo sveta motocyklov.
21.02.2016 - Romoto Čitatelia: 6721 [Novinky - Reportáž]

Verona 2016 - The International Motorbike Show
V dňoch 22. až 24. januára sa v talianskej Verone uskutočnila výstava The International Motorbike Show. Informáciu o tejto výstave som zachytil takmer pred rokom v nemeckom časopise Custombike. Autor sa pochvalne vyjadroval o prestavbách a pár doložených fotiek to potvrdzovalo.
26.01.2016 - Romoto Čitatelia: 5267 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 2. časť
V dňoch 4.-6. decembra 2015 sa uskutočnil v Bad Salzuflene ďalší ročník výstavy CUSTOMBIKE SHOW. Toto je pokračovanie reportáže a mojich postrehov z výstavy.
19.01.2016 - Romoto Čitatelia: 5772 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 1. časť
V dňoch 4.-6. decembra 2015 sa uskutočnil v Bad Salzuflene ďalší ročník výstavy CUSTOMBIKE SHOW. Bol to pre mňa ako návštevníka štvrtý ročník v rade a druhý krát som sa zúčastnil ako súťažiaci.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!