Anketa:
Články - Novinky - Reportáž
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 91 až 105 z cekového počtu: 116.
30.10.2013 - peter44 Čitatelia: 12709 Strany: 2 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava CIMAmotor 2013, Chongqing, Čína
“Existujú zdroje, ktoré tvrdia že viac ako 50% motoriek jazdiacich vo svete, bolo vyrobených v Číne”
24.10.2013 - Romoto Čitatelia: 5683 [Novinky - Reportáž]

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 1.
V septembrovom čísle MO (Motorrad Magazin) som našiel informáciu o Austria Custom Bike Show, ktorá sa mala uskutočniť v termíne 19.-20.10.2013 .
07.10.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8433 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Chris Pfeiffer otvoril BMW Motorrad v Banskej Bystrici
Hlavným lákadlom otvorenia novej značkovej predajne BMW na Slovensku - v Motoshope Žubor v Banskej Bystrici bol rozhodne 3-násobný majster sveta v stuntridingu Chris Pfeiffer. Ak ste si to nechali ujsť, prinášame vám fotoreport z jeho jázd aj z otvorenia nového showroomu BMW.
02.10.2013 - eNeM Čitatelia: 6009 [Novinky - Reportáž]

Harley-Davidson Open House 2013 – Veni, Vidi, V-Twin
Tak a je to konečne tu.
V Bratislavskej predajni Harley-Davidson sme v dňoch 20. a 21.9. mali možnosť pozrieť a odskúšať si nové modely pre rok 2014.
26.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6274 [Novinky - Reportáž]

Pápež František požehnal motocyklom Harley-Davidson
Za slávnostného revu motorov požehnal v nedeľu 17. júna 2013 vo Vatikáne pápež František niekoľkými tisíckam motocyklov i motorkárov Harley-Davidson. Pre splnenie životného sna si sem prišli fanúšikovia H-D z celého sveta a zúčastnili sa nedeľného obradu, ktorý bol súčasťou osláv 110. výročia Harley-Davidson v Ríme.
12.06.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15125 Strany: 2 [Novinky - Reportáž]

Návšteva výrobných tovární značky KTM v Mattighofene
Počas testovačky Duke 390 v Salzburgu sme dostali možnosť nahliadnuť aj na miesta kde sa legendárne stroje "Ready to Race" rodia - konkrétne do útrob troch tovární v Mattighofene. Prinášame vám okrem verím že pútavého čítania aj bohatú fotogalériu a video.
04.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 10464 [Novinky - Reportáž]

Dainese D-air - Revolúcia v bezpečnosti - moto airbag
Jednu májovú sobotu sme získali zaujímavú príležitosť zúčastniť sa prezentácie talianskej firmy Dainese, zaoberajúcej sa výrobou a vývojom ochranného oblečenia hlavne pre motocyklových jazdcov. Že išlo skutočne o revolúciu v spôsobe ochrany jazdca vám dokážeme v nasledujúcich riadkoch.
28.05.2013 - Peter Fischer Čitatelia: 8479 [Novinky - Reportáž]

8. Haličská motorkáreň - ak si ju prepásol, môžeš ľutovať
Už sa stalo takmer železným zvykom, že náš kamarát a motorkár Jožo Pročko organizuje koncom mája tak trochu "iné" motorkárske stretnutie. Zvyčajne naň príde ľudí viac než je obyvateľov mestečka, v ktorom stretnutie prebieha.
08.04.2013 - eNeM Čitatelia: 4778 [Novinky - Reportáž]

Harley-Davidson® Premium Night 2013 Praha
Vedeli ste, že v 20. a 30. rokoch minulého storočia bolo Československo najväčším zahraničným trhom pre značku Harley-Davidson?
04.04.2013 - Romoto Čitatelia: 6204 [Novinky - Reportáž]

Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 2.
Ako minulý rok, aj v tomto by som vám rád predstavil pohľad konštruktéra amatéra na motocykle vystavené v Bratislave.
02.04.2013 - Romoto Čitatelia: 6616 [Novinky - Reportáž]

Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 1.
Ako minulý rok, aj v tomto by som vám rád predstavil pohľad konštruktéra amatéra na motocykle vystavené v BA.
14.03.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6285 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava Custom of Slovakia - Motocykel 2013
Aj tohto roku nájdete na Motocykli 2013 výstavu staviek Customs of Slovakia. Prinášame vám fotoreport týchto chuťoviek.
23.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5559 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show 2012 - PainTTless
Ako to všetko začalo:
keď sa nemeckí majstri rozhodli postaviť bike pre AMD World Championship Of Custombike, bolo jasné, že to musí byť to najlepšie, čo bolo kedy postavené.
12.12.2012 - Romoto Čitatelia: 4993 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 3
Ďalšie pokračovanie komentovanej fotogalérie z nemeckého Bad Salzuflenu.
09.12.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 8479 [Novinky - Reportáž]

Mikulášska jazda 2012 v Bratislave
Počasie prialo aj deviatemu ročníku tejto bláznivej akcie.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!