Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.
09.04.2014 - aristomusic Čitatelia: 7263 Strany: 2 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Motorkárske obrazy z Karibiku
Pred tromi dňami som sa vrátil z vyše dvojmesačnej, pracovnej cesty po ostrovoch Karibiku.
24.10.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7848 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Naprieč Južnou Amerikou: Georgetown – Lethem! 550 kilometrov totálneho offroadu
Ako isto viete Marek Slobodník je na ceste po Južnej Amerike. Pridal sa k výprave českých Trabantistov a Poliakov na malej fiatke a v sedle staručkej Jawy 250 má v pláne pokoriť juhoamerický kontinent. Napriek každodennému cestovaniu si nachádza čas aby nám pravidelne zaslal svoje poznámky.
04.10.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 9788 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Naprieč Južnou Amerikou: Loď konečne dorazila do prístavu v Južnej Amerike
Už týždeň čakáme v Georgetowne (Guyana) na loď ktorá má priviesť naše mašiny. Dnes sme sa dočkali a prišla!!!
27.03.2007 - Mishko Čitatelia: 17745 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Daytona Beach 2007 a návšteva OCC v New Yorku
Tak ako už mnohokrát krát v minulosti, aj tento rok sa v dňoch 2. - 11. 3. konal legendárny Daytona Bikeweek, v poradí už 66. ročník legendárneho motorkárskeho stretnutia pod palmami a teplými lúčami floridského slnka.
06.04.2004 - mstach Čitatelia: 8569 Strany: 4 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

FLORIDA 28.2.-11.3.2004
Môj prvý väčší výlet na motorke - FLORIDA. Začalo sa to na Daytona Beach kde to po 12 dňoch a 2000 míľach nakoniec aj skončilo.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!