Anketa:
YAMAHA YZ 250, 1994
ZdieľaťPridané: 24.02.2006 Autor: TRUBA
Čitatelia: 21464 [Vaše stroje - Moja motorka]
Po dvanástich rokoch "abstinencie" som si povedal, že stačí.
Od nejakej šiestej triedy na ZŠ, som začal jazdiť na „motorkách“. Samozrejme, môj prvý bol Pincel. Išla na ňom len jednotka, ale aj to stačilo. Za tých 200 korún, ktoré sme zaň s kamarátom dali, to bolo „žihadlo“. Už vtedy som zistil, že cesty ma nejako nelákajú, tak že sa zo mňa postupom času stával bahniak. Potom prišlo na rad viacero motoriek. Boli to samé zlepence a zvarence – čo kto dal, prípadne požičal :o). Dokonca sme raz šlohli kamarátovej babke zo záhradného čerpadla starú Z-ku 150-ku, trojrýchlostný nezmar. Samozrejme, najviac šli na odbyt kostry a kolesá. Motory, väčšinou ČZ a JAWA, vydržali o niečo viac. To sme si už hovorili „veľký krosári“ :o) a zlomili sme všetko na čom sme sedeli.
Asi v 18-tich som sa dostal ku staručkej Yamahe 125 a to už bola iná káva. Ale vydržala tiež asi len pol roka, stalo sa jej to, čo aj iný – zlomil som ju :o). Potom, ako by uťal. Nesedel som na ničom, samozrejme okrem kresla, 12 rokov. Stále sa mi snívali tie krásne naháňačky s policajtmi, ktorým sa nepáčili moje skladačky, keď som sa náhodou ocitol na nejakej tej ceste a samozrejme „krásne pocity“, keď som tlačil, prípadne niesol motorku po jazdení z lesa.
![]() |
Takže, som sa jedného pekného dňa rozhodol, že si kúpim nejaké „hurkátko“. Najprv to bola Kawa KX 125, ale po prvých jazdách som zistil, že to nieje ono. Pomohol mi k tomu hlavne „zakusnutý“ piest.
![]() |
Tak že, nasledovalo ďalšie zháňanie a nakoniec sa zadarila Yamaha YZ 250. Bola vo vynikajúcom stave. Robil som na nej minimum a môžem ju poradiť všetkým, ktorí majú radi 2T. Pod zadkom zhruba 55 koníkov a nejakých 9 tisíc otáčok už vie narobiť divy. Tak že, teraz sa mi už nemusí len snívať. Stačí otvoriť garáž ... :o)
Pridané: 24.02.2006 Autor: TRUBA Zdieľať
Súvisiace články:
- Moje Máša Yamaha DT125RE 1997 - Skarab
- Plasty na terénnu motorku kúpiš už aj v SCRUBdesignz - Redakcia
- Vyskúšali sme off-road novinky KTM pre rok 2008 - Awia
- Ochutnávka KTM off-road modelov 2010 - Awia
- Vyskúšali sme: Yamaha Offroad novinky 2014 vo Veľkých Uherciach - mikulec
- Yamaha TZR 125 1994 alebo moja expriateľka - zahri
- Yamaha XT 660 R 2005 - BOSS
- Ďalší pán na holenie - 10 000 km na Kawasaki KLX 250 - Awia
- Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo - Awia
- Vyskúšali sme motokrosové Kawasaki KX 250F a 450F 2011 - Awia

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!