Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2173 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na preteky Adams Moto scooter endurance

 Zdieľať

Pridané: 06.05.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7935 [Šport - Ostatné]

Veľmi zaujímavá akcia sa uskutoční nasledujúcu sobotu, teda 13. mája 2006 v známom národnom kroscentre vo Sverepci. Ide o vytrvalostný pretek dvojíc na skútroch, pričom štartovať môže v podstate ktokoľvek.

Podmienkou je, že tvoríte dvojčlenný tím, obaja máte vodičáky a že máte platný členský preukaz Slovenskej asociácie skútrov (SAS). Ak ho nemáte, môžete oň požiadať prostredníctvom internetu na www.scooter-racing.sk alebo priamo na mieste v deň podujatia. Preukaz stojí 300 Sk. Pozor na vec, pohonné hmoty si musíte zabezpečiť sami a osoby mladšie ako 18 rokov sa môžu preteku zúčastniť len so súhlasom zákonného zástupcu. Štartovné čísla dodá usporiadateľ.

Súťažiť sa bude v troch triedach (bližšie špecifikácie nájdeš dole v prílohe):

  • Klasik 50
  • Racing
  • Moto GP

Svoju účasť potvrďte na e-mailovú adresu sekretariat@pobys.sk, resp. sas@scooter-racing.sk najneskôr do 11. 05. 2006!

Presnejšie obmedzenia špecifikujú technické parametre motocyklov pre rok 2006, motocykel musí mať variátorový prevod bez mechanickej alebo inej prevodovky (skúter).

Každý pretekár je v čase preteku povinný používať motocyklovú prilbu a pevnú obuv. Organizátor ďalej odporúča rukavice, okuliare, kombinézu alebo odev s dlhým rukávom, prípadne chrániče.

Preberanie motocyklov prebehne od 7.30 do 9.30, doobeda budú nemerané a merané tréningy a po obede sa štartuje naostro. Vyhlásenie výsledkov bude o 17.00, resp. o 17.30, to záleží od počtu prihlásených tímov.

Jednoduchšie pravidlá a podmienky už azda ani neexistujú, navyše preteky Adams Moto scooter endurance sú výborná príležitosť, ako sa postaviť na stupeň víťazov a získať nejaký ten pohár a vecné ceny. V nasledujúcich prílohach nájdeš všetky potrebné informácie vrátane technických požiadaviek a časového harmonogramu, tak bež oznámiť svojmu skútriku, že v sobotu budete obaja bojovať o prvenstvo. Dovidenia vo Sverepci!

Prílohy

Pridané: 06.05.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »