Anketa:
Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006
ZdieľaťPridané: 08.06.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8342 [Šport - Cestné Motocykle]
Slovenský motocyklový tým MP Furtom Racing sa počas uplynulého víkendu zúčastnil tretieho podujatia európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré poriadala Rakúska motocyklová federácia na maďarskom okruhu Pannonia-ring.
MP Furtom Racing za pomoci svojich partnerov sa zúčastňuje Európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, medzinárodných majstrovstiev okolitých krajín ako Rakúsko, Česko, Maďarsko a majstrovstiev Slovenska v cestných pretekoch v triede 125SP na motocykloch Aprilia RS 125.
Jazdcom je Michal Puškár, trojnásobný majster Slovenska, medzinárodný majster Maďarska 2005 a víťaz európskeho šampionátu UEM Alpe Adria 2005. Šéfmechanikom a managerom je Ing.Michal Puškár st. Motocykle sú ladené výhradne slovenskou ladičskou firmou MP Furtom, ktorá dodáva závodne komponenty aj na majstrovstvá sveta.
UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 2-4.6.2006
![]() |
V piatok popoludní boli plánované voľné tréningy v ktorých sme sa chceli zamerať na nastavenie novej Aprilie RS 125 2006. Uskutočniť tento zámer nám ale prekazil silný a vytrvalý dážď, ktorý sa spustil okolo obeda.
V Sobotu sa jazdila kvalifikácia. Jazdec nášho teamu bol najrýchlejší pred českým pilotom Kolárom a talianskym jazdcom Altomontem.
Poradie po oboch kvalifikáciách:
Poz | Jazdec | Čas |
---|---|---|
1. | Michal Puškár (SK) | 2:18,7 |
2. | Petr Kolár (CZ) | 2:19,6 |
3. | Giovanni Altomonte (I) | 2:20,4 |
4. | Radek Lamich (CZ) | 2:21,1 |
5. | Petr Zářecký (CZ) | 2:22,9 |
6. | Mislav Perkusic (HR) | 2:25,0 |
7. | Nickolas Marturiello (I) | 2:25,72 |
8. | Tomáš Svitok (SK) | 2:25,76 |
9. | Miloš Nesič (SC) | 2:25,9 |
10. | Erwin Grubmuller (A) | 2:26,3 |
... | ... | ... |
15. | Michal Mišák (SK) | 2:36.7 |
V závode po štarte sa do čela dostal talian Altomonte. Puškár sa zaradil na druhú pozíciu a český šampión Lamich bol tretí. V polovici prvého kola sa Michal ujal vedenia a začal si budovať náskok. Na ďalších pozíciách to vrelo. Altomontemu sa tiež podarilo vzdialiť sa skupinke ktorá zvádzala skvele súboje o tretie miesto a tvorili ju Perkusič z Chorvátska a český piloti Radek Lamich s Petrom Kolárom. Postupne sa k tejto skupinke dotiahol aj dobre rozbehnutý Svitok.
![]() |
Cieľom prešiel po ôsmych kolách ako prvý náš jazdec Michal Puškár, druhý bol Altomonte a tretí Mislav Perkusič. Petr Kolár bol štvrtý, Radek Lamich na piatom mieste. Tomáš Svitok v druhej polovici závodu havaroval. Ďalší slovenský jazdec Michal Mišák skončil na 12. mieste.
Výsledky závodu:
Poz | Jazdec | Strata |
---|---|---|
1. | Michal Puškár (SK) | |
2. | Giovanni Altomonte (I) | + 11,8 |
3. | Mislav Perkusic (HR) | + 16,2 |
4. | Petr Kolár (CZ) | + 18,5 |
5. | Radek Lamich (CZ) | + 25,5 |
6. | Marko Višák (HR) | + 37,7 |
7. | Miloš Nesič (SC) | + 43,1 |
8. | Milan Hercik (CZ) | + 49,7 |
9. | Petr Zářecký (CZ) | + 1:01,3 |
10. | Erwin Grubmuller (A) | + 1:06,2 |
... | ... | ... |
13. | Michal Mišák (SK) | 1 kolo |
Najrýchlejšie kolo: Michal Puškár 2:17,9
V priebežnom poradí európskeho šampionátu UEM Alpe Adria po prvých troch podujatiach vedie náš Michal Puškár pred talianskym jazdcom Altomontem a českým šampiónom Lamichom. V tabuľke figuruje 36 jazdcov.
Ďalšie podujatie sa koná v polovici júla na Masarykovom okruhu v Brne.
Foto: Tomáš Vosátka
Pridané: 08.06.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 25.-27.8.2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 1-3.9.2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11.-13.8.2006 - Awia
- Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Brno 15-17.9.2006 - Harly
- UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 25-27.5.2007 - Awia
- Jantulík: Mohol to byť lepší víkend - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!