Anketa:
Jantulík: Mohol to byť lepší víkend
ZdieľaťPridané: 06.06.2012 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 2228 [Šport - Cestné Motocykle]
Tretie podujatie seriálu UEM Alpe Adria Championship sa cez víkend konalo na maďarskom okruhu Pannoniaring. V triede Superstock 600 sa pod krídlami tímu Maco Racing opäť predstavil slovenský pretekár Jakub Jantulík.
Jakub na tomto okruhu štartoval po štyroch rokoch a preto sa zo začiatku venoval hlavne hľadaniu stopy. Prvú kvalifikáciu, v ktorej 17-ročný pretekár obsadil 13. miesto, sprevádzalo nepriaznivé počasie, v druhej, už na suchej trati, Jakub zajazdil spomedzi 36 pretekárov 17. čas a z rovnakej pozície teda štartoval aj do nedeľných pretekov. Po vydarenom štarte dokázal vybojovať niekoľko pozícií, ale lepšie ako 12. miesto v cieli už nestihol. Pozitívne je jeho postupné zrýchľovanie sa počas celého víkendu.
![]() |
Jakub Jantulík:
"Štart do pretekov mi vyšiel, podarilo sa mi získať nejakú pozíciu. Potom sa mi ťažko prebojovávalo dopredu, súperi ma brzdili a keď sa mi konečne podarilo pred nich dostať, tak ostatní už boli preč. O to viac mi je ľúto, že sa mi nevydarila kvalifikácia. S víkendom teda nie som extra spokojný, mohlo to byť lepšie, aj keď som rád, že som dokázal po celý čas tréningov aj pretekov zrýchľovať. Moja veľká vďaka patrí tímu, mechanici dokázali splniť každú moju požiadavku a motocykel bol naozaj výborne pripravený."
![]() |
Pridané: 06.06.2012 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 25-27.5.2007 - Awia
- ERES-Racing Team v Brne - Risso46
- ERES-Racing tím na druhom podujatí UEM Alpe Adria v Rijeke - Awia
- Tomáš Svitok na UEM Alpe Adria Championship v Rijeke - Harly
- UEM Alpe-Adria Championship, Brno 15-17.9.2006 - Harly
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11.-13.8.2006 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!