Anketa:
UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007
ZdieľaťPridané: 03.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6032 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas uplynulého víkendu sa konal prvý závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2007 na Maďarskom Hungaroringu.
O majstrovské body do tohto šampionátu sa bojovalo v 6 triedach, medzi ktoré patrí aj 125SP.
V Piatok poobede sa jazdila prvá kvalifikácia. Konkurencia sa zišla početná a kvalitná, 37 jazdcov v triede 125SP je skutočne rekordný počet na Hungaroring. V prvom tréningu obsadil Michal 3.miesto za talianmi Galbuserom a Marturiellom. V sobotu v druhej kvalifikácii kvalifikačný čas zlepšil a dostal sa na druhú pozíciu. V poslednom kole v druhej zákrute Michal dobehol jedného z pomalších jazdcov, ktorý mu skrížil trajektóriu nájazdu do zákruty. V snahe zabrániť zrážke musel prudko brzdiť, čím stratil kontakt predného kolesa s dráhou a nasledoval pád. Následkom pádu došlo k bolestivému zraneniu pravej ruky, ktoré si vyžiadalo lekársku pomoc v nemocnici v Budapešti.
Poradie po oboch kvalifikáciách:
Poz | Jazdec |
---|---|
1. | Fabio Galbusera (I) |
2. | Michal Puškár (SK) |
3. | Nicholas Marturiello (I) |
4. | Giovanni Altomonte (I) |
5. | Petr Kolár (CZ) |
6. | Luka Nervo (HR) |
7. | Radek Lamich (CZ) |
8. | Ivan Visak (HR) |
9. | Marko Visak (HR) |
10. | Matthias Juranitsch (A) |
. |   |
21. | Michal Mišák (SK) |
Na štart nastúpilo 37 jazdcov.
V nedeľu ráno s bolesťami a opuchom pravej ruky Michal nastúpil na Warm up. S pribúdajúcimi kolami sa bolesť stupňovala, no aj napriek tomu sa mu podarilo zajazdiť najrýchlejší čas. Pretek v tomto stave, nebolo možné absolvovať. V tejto situácii prišla pomoc zo Slovenska. Vlado a Štefan doviezli utišujúce prostriedky, ktoré bolesti utlmili a Michal mohol nastúpiť na štart.
![]() |
Michal Puškár na novom motocykli |
Po štarte sa vytvorila trojica Galbusera, Puškár, Marturiello. Táto skupina sa postupne vzdialila zvyšku štartového poľa. V treťom kole v predposlednej zákrute pred cieľom, pri dobrzďovaní v sklone, Michal spadol následkom zníženej citlivosti pravej ruky. Aj napriek odlomenej radiacej páčke pokračoval v preteku. Závod potom dokončil na 13. mieste. Smolu mal aj Radek Lamich, ktorý tiež havaroval (po páde taktiež pokračoval v závode). Veľmi dobrý výkon podal aj Michal Mišák, ktorý sa po nevydarenom štarte prebíjal dopredu a zajazdil veľmi dobrý čas.
Dúfame v rýchlu rekonvalescenciu zranenia a už prebiehajú prípravy sa na ďalší závod, ktorý sa jazdí 13. mája v Chorvátskej Rijeke.
Výsledky závodu:
Poz | Jazdec |
---|---|
1. | Fabio Galbusera (I) |
2. | Nicholas Marturiello (I) |
3. | Luka Nervo (HR) |
4. | Ivan Visak (HR) |
5. | Michal Salac (CZ) |
6. | Marko Visak (HR) |
7. | Tomas Hlavacek (CZ) |
8. | Giovanni Altomonte (I) |
9. | Matthias Juranitsch (A) |
10. | Mislav Perkusic (HR) |
11. | Alessandro Dona (I) |
12. | Radek Lamich (CZ) |
13. | Michal Puškár (SK) |
14. | Josef Chlibek (CZ) |
15. | Michal Mišák (SK) |
Foto: Richard Karnok (Richard Karnok)
Výsledky ďalších Slovákov:
Slovensko na Hungaroringu reprezentovalo viacero jazdcov aj v iných triedach.
Trieda | Meno | Umiestnenie |
---|---|---|
125 SP | Michal Puškár Viac » | 13. miesto |
Michal Mišák | 15. miesto | |
125 GP | Tomáš Krajčí | 7. miesto |
Superstock 600 | Tomáš Svitok Viac » | 13. miesto |
Karol Janov | 32. miesto | |
Superstock 1000 | Róbert Sháněl Viac » | 12. miesto |
Peter Deak | 32. miesto | |
Roman Rozenberg | 33. miesto | |
Igor Marinica | - | |
Superbike | Vladimír Karban | - |
Pridané: 03.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006 - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- Tomáš Svitok na UEM Alpe Adria Championship v Rijeke - Harly
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 1-3.9.2006 - Awia
- Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle - Awia
- Jantulík: Mohol to byť lepší víkend - Risso46
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11.-13.8.2006 - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 25.-27.8.2006 - Awia
- ERES-Racing tím na druhom podujatí UEM Alpe Adria v Rijeke - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!