ISSN 1336-6491 | Online: 3058 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)
Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Enduráci smerujú do Vyšného Medzeva

 Zdieľať

Pridané: 07.07.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7894 [Šport - Enduro]

Po štrnásťdňovej prestávke pokračuje seriál majstrovstiev Slovenska terénnych motocyklových súťaži enduro a cross country ďalším podujatím, ktoré sa uskutoční počas tohto víkendu vo Vyšnom Medzeve.

V tejto sezóne čaká na jazdcov druhé klasické enduro, ktoré sa uskutoční v úplne novej lokalite, pretože organizátori z Vyšného Medzeva doteraz usporiadali iba podujatia v rámci Cassovia cupu, ktorý mal u jazdcov kladné odozvy.

Aj preto v tejto sezóne sa partia priaznivcov endura okolo hlavného organizátora Viktora Havlinu rozhodla prijať ponuku SMF a usporiadať jedny preteky slovenského šampionátu, ktorý pozostáva z desiatich podujatí, vrátane súťaže družstiev.

Trať medzevského endura vedie lesným terénom, náročným na techniku jazdy. Samozrejme, že táto trať je pripravená tak, aby ju zvládli všetci jazdci bez väčších problémov. „V štartovom poli by nemali chýbať bývalí majstri sveta Jaroslav Katriňák, Roman Michalík, či majster Európy v juniorskej kategórii Štefan Svitko. Zabudnúť by sme nemali ani veteránov, ktorým teraz udáva tempo nestarnúci Emil Čunderlík. S ním budú bojovať ďalší ostrieľaní jazdci ako Zdeněk Halata či Oldřich Bražina, účastník prestížnej súťaže Paríž – Dakar. Samozrejme, že pre divákov je pripravené občerstvenie, ale zároveň by som chcel všetkých priaznivcom i návštevníkov tohto podujatia vyzvať, aby sa v prírode správali slušne a nezanechávali za sebou neporiadok,“ hovorí V. Havlina.

Po prvom klasickom endure v tejto sezóne, ktoré sa uskutočnilo v Brezne, čaká na jazdcov druhé, ktorého výsledky sa budú započítavať aj do pohárového seriálu motocyklovej asociácie strednej Európy MACEC cup 2006. Aj preto na týchto pretekoch nebudú chýbať pretekári z Poľska, Maďarska, Ukrajiny, Česka a domáceho Slovenska. Dá sa predpokladať, že na podujatí sa predstaví okolo 200 jazdcov. Samotná súťaž je rozdelená do dvoch dní a každý deň sa hodnotí samostatne. Jeden okruh meria okolo 40 km a zahŕňa aj dva merané úseky – cross a enduro test. Pretekári I. výkonnostnej triedy, Slovenského pohára i pohára MACEC absolvujú štyri kolá, veteráni a hobbíci tri kolá, a dve musia zvládnuť dorastenci.

„V sobotu je štart pretekov o 10.00 h, ale ešte predtým sa predstavia mažoretky z Moldavy a potom sa už na štart postavia pretekári prvej výkonnostnej triedy, Slovenského pohára, hobby, veteráni a dorast. Na našej trati by sa mali predstaviť aj maďarskí jazdci, pre ktorých je toto podujatie ich majstrákom. Okrem toho sa výsledky budú započítavať aj do seriálu MACEC a tak očakávame aj ďalších zahraničných účastníkov, či už z Rakúska, Ukrajiny, Bieloruska či Lotyšska,“ povedal šéf organizačného výboru Viktor Havlina. Centrum pretekov je situované v strede obce Vyšný Medzev pri futbalovom štadióne, kde bude umiestnené depo. Dodajme, že v druhý deň je štart o 9.00 a jazdci absolvujú rovnakú trať.

Zdroj: Enduro Aktuál

Pridané: 07.07.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »