Anketa:
81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej skončený – Slováci udržali krok so svetovou špičkou!
ZdieľaťPridané: 19.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6454 [Šport - Šesťdňová]
Záverečným motokrosom počas šiesteho súťažného dňa bol ukončený 81.ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže Na Novom Zélande.
Tohtoročná šesťdňová patrila k jednej z najťažších v posledných rokoch a to i s ohľadom na veľmi nepriaznivé počasie na Novom Zélande. Víťazom hlavnej súťaže trofi tímov sa stal suverénym spôsobom tím fínska pred Francúzmi a tretími Španielmi. Slovenský trofi tím v zložení : Ivan jakeš, Radek Matoška, Štefan Svitko, Robert Kapajčík, Juraj Dozsa a Zlatko Novosad obsadili veľmi krásne ôsme mieste z celkom 22 štartujúcich tímov, pričom za nimi skončili tímy Veľkej Británie, USA, Belgicka, Hoandska atď. „ Ôsme miesto vo svete je veľkým úspechom, nehovoriac o tom aká silná konkurenica sa tento rok v Taupe zišla a za akých podmienok sa jazdilo. Ja som s výkonom všetkých chlapcov tímu veľmi spokojný. Oproti niektorým krajinám máme mladý tím, ktorý dokázal, že slovenské enduro ešte stále patrí k svetovej špičke a že sa stále musí s nami rátať. Situácia na Novom Zélande bola celkom iná ako minulý rok v P.Bystrici a ako v roku 2002 v ČR. Z roka na rok pribúdajú nové tímy a tie v čele majú v svojich radoch všetko jazdcov jazdiacich na popredných miestach v svetovom šampionáte. Zoberte si, že z našej šestice len Robo Kapajčík jazdil v roku 2006 MS, ostatní jazdia len ME a M SR a i to je veľký handicap “ , vyjadril sa manager tímu Ján Hrehor. Taktiež vyzdvihol konečné umiestnenia jednotlivých jazdcov vo svojich triedach:
Trieda | Pozícia | Jazdec |
---|---|---|
E1 | 21. | Kapajčík Robert |
klasifikovaných je 155 jazdcov | ||
E2 | 25. | Svitko Štefan |
42 | Matoška Radek | |
47 | Dozsa Juraj | |
49 | Novosad Zlatko | |
148 klasifikovaných jazdcov | ||
E3 | 71 | Jakeš Ivan |
88 klasifikovaných |
„Škoda tých technických problémov s Ivanovou motorkou prvé dva súťažné dni. Verím, že keby ich nebolo boli by sme si to rozdali ešte i s domácim tímov, ktorý skončil pred nami na siedmom mieste.„ povedal ďalej Hrehor.
Ján Hrehor vyzdvihol organizačnú prácu usporiadateľov z Nového Zélandu, ktorí napriek veľkým problémov s počasím a následne traťou zvládni priebeh tohto svetového šampionátu na výbornú. “ Záverečný motokros, ktorého sa všetci obávali bol zavŕšením ich snahy, všetko klapalo perfektne, bez problémov, až na zopár i vážnejších zranení“, vyjadril sa J.Hrehor.
Tohtoročná šesťdňová bola pre mňa jednou z najťažších čo som zažil a na tie dva prvé dni by som najradšej zabudol“ povedal smoliar Ivan Jakeš, ktorý bol so svojho motocykla Gas Gas po druhom súťažnom dni ako sám povedal na zbláznenie. „ Nevedel som čo robiť, nechcel som nechať tím v štichu ale čo môžete robiť, keď neviete čo máte opraviť. Našťastie sme to zvládli, ale už nechcem na to ani pomyslieť ...
Trať v Taupe bola pre nás úplne niečo nové, napríklad záverečný motokros, ktorý bol super sa v niektorých úsekoch jazdil po hlbokých pilinách, čo som ešte nezažil. Najhoršie bolo to počasie, dážď bol jemný a hustý, ako by na vás liali kýble vody a k tomu ešte prudký nárazový vietor.“ , posťažoval si už spokojný Ivan Jakeš. O tom, že technika pripravila Ivana o lepšie umiestnenie svedčí i jeho výsledok v záverečnom motokrose v ktorom skončil na 10.mieste vo svojej triede.
„Sme veľmi radi, že naše úsilie zabezpečiť účasť na tohtoročnej šesťdňovej bolo korunované ziskom ôsmeho miesta. Toto je hlavným dôkazom toho, že slovenské enduro sa právom radí medzi svetovú špičku“ povedal prezident Slovenskej motocyklovej federácie Peter Smižík.
Výprava SMF sa na Slovensko vráti 22.11.2006 – o 12,20 hod. prílet do Viedne.
Kompletné výsledky sú na stránke – je potrebné ísť na časť po 6.dni: www.rally-vysledky.com/rallysport/2006/6d/6.html
Konečné poradie trophy tímov:
Poz | Krajina | Strata |
---|---|---|
1. | Fínsko |   |
2. | Francúzsko | 15m 09s |
3. | Španielsko | 20m 06s |
4. | Taliansko | 23m 25s |
5. | Švédsko | 24m 10s |
6. | Austrália | 24m 51s |
7. | Nový Zéland | 42m 39s |
8. | SLOVENSKO | 58m 33s |
9. | Veľká Británia |   |
10. | USA |   |
Konečné poradie juniorských trophy tímov:
Poz | Krajina |
---|---|
1. | USA |
2. | Francúzsko |
3. | Austrália |
4. | Nemecko |
5. | Taliansko |
6. | Veľká Británia |
7. | Fínsko |
8. | Holandsko, |
9. | Španielsko |
10. | Nový Zéland |
Konečné poradie v jednotlivých triedach
Trieda E1:
Poz | Jazdec | Krajina |
---|---|---|
1. | Salminen Juha | Fínsko |
2. | Albergoni Simone | Taliansko |
3. | Ivan Cervantes | Španielsko |
... | ... | ... |
21. | Kapajčík Robert | SVK |
Trieda E2:
Poz | Jazdec | Krajina |
---|---|---|
1. | Aro Samuli | Fínsko |
2. | Ahola Mika | Fínsko |
3. | Stefan Merriman | Austrália |
... | ... | ... |
25. | Svitko Štefan | SVK |
... | ... | ... |
42. | Matoška Radek | SVK |
... | ... | ... |
47. | Dozsa Juraj | SVK |
... | ... | ... |
49. | Novosad Zlatko | SVK |
Trieda E3:
Poz | Jazdec | Krajina |
---|---|---|
1. | Marko Tarkkala | Fínsko |
2. | Cristobal Guerrero | Španielsko |
3. | Fabien Planet | Francúzko |
... | ... | ... |
71. | Ivan Jakeš | SVK |
Najlepší čas bez rozdielu tried z našej šestice jazdcov dosiahol Štefan Svitko!
![]() |
Štefan Svitko |
Klubová súťaž:
Poz | Klub | Krajina | Jazdci |
---|---|---|---|
1. | Motoklub Jiřetín Topservis | ČR | Roman Michalík, Ján Zaremba, Vít Kuklík |
2. | MA – Macarthur MCC 1 | Austrália | Jarrod Bewley, Ben Kearney, Mark Goggin |
3. | Motoklub Jiřetín Pfanner | ČR | Zdeněk Gottvald, Martin Gottvald, Radek Toman |
Zdroj: SMF
Pridané: 19.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Slováci odišli na šesťdňovú 2006 na Nový Zéland - Awia
- Tretí súťažný deň na I.S.D.E. 2006 - Awia
- Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006 - Awia
- SLOVAKIA TROPHY TEAM na Šesťdňovej 2006 - Awia
- Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku - Awia
- Program 77. ročníka Šesťdňovej v Jablonci - sita
- Zaujímavosť zo šesťdňovej - Švédske ženské trio na ISDE 2006 - Awia
- Medzinárodná šesťdňová opäť na Slovensku. - Ifk0
- Štvrtý náročný deň na ISDE 2006 – naši postúpili na 8.miesto! - Awia
- Enduráci smerujú do Vyšného Medzeva - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!