ISSN 1336-6491 | Online: 2268 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29835
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006

 Zdieľať

Pridané: 19.07.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6244 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský motocyklový tým MP Furtom Racing sa počas uplynulého víkendu zúčastnil štvrtého podujatia európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré sa konalo na Masarykovom okruhu v Brne. V triede 125 SP sa postavilo na štart 33 jazdcov zo 6 krajín.

Náš team pricestoval na tento závod nielen bojovať o ďalšie majstrovské body, ale aj naladiť podvozok nového motocykla a hľadať nové možnosti zrýchlenia na tomto okruhu.

Vo štvrtok sme absolvovali voľné testovacie jazdy, ktorých účelom bolo optimálne nastavenie obidvoch motocyklov. Podaril sa výrazný posun v nastavení podvozku novej aprilie 2006, ale čaká nás ešte dosť práce na motore i podvozku, kým tento motocykel bude možné nasadiť do závodu.

V piatok dopoludnia v pravej kvalifikácii zajazdil náš jazdec čas: 2:29:7, čím sa zaradil na čelo priebežného štartového poľa.

V Sobotu v druhej kvalifikácii spravil Michal fatálnu chybu, keď v prvom kole vo vysokej rýchlosti havaroval. Odohralo sa to v prvej zákrute za cieľovou rovinkou v momente, keď v plnej rýchlosti naklonil motocykel. Olej v tlmičoch a pneumatiky neboli ešte dostatočne ohriate a predná pneumatika to nevydržala. Za týchto okolností sa Michal rýchlo dopravil do boxov a usadol na nový motocykel. Dosiahnutý tréningový čas z prvej kvalifikácie nebolo možné na novej motorke z objektívnych príčin zlepšiť. Napriek tomu nám ďalšie testovacie kilometre veľmi pomohli a s dosiahnutým časom na tomto motocykli sme boli veľmi spokojný.

Poradie po oboch kvalifikáciách:

Poz Jazdec Čas
1.Michal Puškár (SK) 2:29,7
2.Giovanni Altomonte (I) 2:30,7
3.Fabio Galbusera (I) 2:32,25
4.Petr Kolár (CZ) 2:32,26
5.Radek Lamich (CZ)2:32,6
6.Miroslav Sedlo (CZ) 2:33,4
7.Radek Brazda (CZ) 2:33,6
8.Attila Deak (H) 2:34,0
9.Tomáš Svitok (SK) 2:34,4
10.Nickolas Marturiello (I) 2:35,3
.........
22. Michal Mišák (SK) 2:42.2

Do nedeľného závodu sa kvalifikovalo 33 jazdcov a zvíťazil Michal Puškár pred českými pilotmi Kolárom a Lamichom a upevnil si vedúce postavenie v priebežnom poradí tohto šampionátu.

Ďalšie podujatie sa koná koncom júla na okruhu v Moste.


Pridané: 19.07.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »