Anketa:
UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- ERES Racing tentoraz bez bodov
ZdieľaťPridané: 30.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3756 [Šport - Cestné Motocykle]
S cieľom vybojovať ďalšie body do medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria triede Superstock 1000 odchádzal už v stredu na maďarský Pannoniaring tím ERES- Racing s pretekárom Róbertom Shánělom.
Keďže sa v Maďarsku zišla obrovská konkurencia pretekárov, nechcel Róbert nič nechať na náhodu a už od štvrtka rána trénoval a dolaďoval motocykel na tomto jeho obľúbenom okruhu.
![]() |
V piatok museli v tíme riešiť problém s motocyklom, ktorý strácal výkon. Dôvodom bola zle nasadená tesniaca gumička v palivovom čerpadle. Do sobotňajších kvalifikácii nastúpilo 72 pretekárov, takže usporiadatelia boli nútení rozdeliť jazdcov do dvoch skupín. Róbertovi sa darilo, zlepšil si svoj osobný rekord na tomto okruhu a s časom 2:02,096 obsadil vo svojej skupine 10. miesto. Po zrátaní časov oboch tried mu malo patriť osemnáste miesto na štarte, z ktorého bolo možné v pretekoch zaútočiť na bodovanú pätnástku. Žiaľ, zasiahla „vyššia moc“, rakúski organizátori (preteky na Pannoniaringu organizoval rakúsky klub) pripravili celú kvalifikáciu v prospech pomalších Rakúšanov, keď nerozhodoval dosiahnutý čas, ale umiestnenie v skupine... Róbert sa tak prepadol o päť miest a do pretekov tak štartoval z 23. pozície.
Štart do nedeľňajších pretekov zvládol náš pretekár skvelým spôsobom, predbehol celý rad pretekárov stojacich na štarte pred ním, no na konci prvého kola sa dostal do problému po tom, čo pred ním spadol jeden zo súperov. Róbert v snahe vyhnúť sa mu stratil dve miesta, dostali sa pred neho pomalší pretekári, ktorí mu doslova krížili jazdnú dráhu v snahe udržať sa pred ním. Kvôli tomu sa k tejto skupinke dotiahli ďalší jazdci a vytvorila sa tak 10-členná skupina pretekárov. Náš pretekár po štyroch kolách jedného zo súperov predbehol a v snahe dostať sa aj cez druhého bol v jednej zo zákrut až príliš rýchly, stratil kontrolu nad predným kolesom a nasledoval prvý pád v jeho pretekárskej kariére. Tento krát teda ERES-Racing tím odchádzal domov naprázdno, zato s novou skúsenosťou. Okrem toho dokázal Róbert zajazdiť čas na jedno kolo na úrovni 2:01, čo už je na tomto okruhu skvelý výkon a v kvalifikácii by znamenal určite umiestnenie v prvej desiatke.
![]() |
Róbert Sháněl: „Na Pannoniaring som sa veľmi tešil. Veľa sme tu pred sezónou testovali a tak som veril v ďalšie body nielen do slovenského šampionátu, ale aj do hodnotenia Alpe Adrie. Žiaľ, kvôli vypočítavému rozhodnutiu rakúskych usporiadateľov som sa ocitol na horšej štartovej pozícii, kvôli čomu som sa potom v pretekoch zaplietol do súboja s pomalšími pretekármi, ktorí ma navyše riskantne blokovali. Pri pokuse dostať sa cez jedného z nich som bol v jednej z rýchlych zákrut až moc rýchly, nestihol som to ubrzdiť, v rýchlosti asi 140 km/h som v náklone stratil kontrolu nad predným kolesom a už som sa šúchal . Vletel som do štrku a spravil dve saltá rovnako ako aj motorka... Mne sa vôbec nič nestalo a v podstate aj motocykel na tom nie tak zle. Všetky náhradné diely už máme doma nachystané, preto nebudeme mať žiadny problém dať motocykel do poriadku. Z Pannonie neodchádzame smutní, veď som v pretekoch dosiahol výborné časy. Už teraz sa teším na ďalšie podujatie, ktoré sa bude konať na prelome júna a júla v Brne. Každými pretekmi získavam väčšiu istotu a aj tento pád ma určite posunie o kúsok vyššie.“
![]() |
![]() |
Pridané: 30.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle - Awia
- ERES-Racing tím na druhom podujatí UEM Alpe Adria v Rijeke - Awia
- ERES-Racing Team v Brne - Risso46
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 25-27.5.2007 - Awia
- Jantulík: Mohol to byť lepší víkend - Risso46
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- Ďalší výborný výsledok pre Tomáša Svitka - Awia
- ERES Racing na Alpe Adrii v Rijeke 15. 7. 2007 - Risso46
- Pozvánka: Eres Racing Cup + VOĽNÉ JAZDY na okruhu už 17.6.2009! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!