Anketa:
ERES-Racing tím na druhom podujatí UEM Alpe Adria v Rijeke
ZdieľaťPridané: 19.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3889 [Šport - Cestné Motocykle]
Pre tím ERES-Racing, ktorý úspešne debutoval v tomto seriáli dva týždne predtým na Hungaroringu, to bol tento krát doslova krok do neznáma, veď v Rijeke doteraz nikdy ani len netestoval.
O tom, že okruh je veľmi náročný sa pretekár tímu ERES-Racing, Róbert Sháněl, presvedčil hneď vo voľných tréningoch. Žiaľ, okruh je plný nerovností, navyše sa na ňom rýchlo opotrebovávajú pneumatiky. Naplnili sa aj predpovede o účasti skvelých pretekárov z Talianska, ktorí majú okruh v Rijeke za svoj „domáci“ a na štart sa postavila aj silná konkurencia domácich pretekárov. Róbert tréning od tréningu zlepšoval svoje časy, no obmedzený bol spomínanými problémami s pneumatikami. Nakoniec v kvalifikácii, v konkurencii päťdesiatich pretekárov, obsadil 31. miesto, čo bol pri premiére na tomto okruhu úspech.
![]() |
Nedeľňajší štart sa mu podaril, no po niekoľkých kolách museli byť preteky zastavené kvôli havárii. Róberta to z miery nevyviedlo a po opakovanom štarte pokračoval v nasadenom tempe a v cieli nakoniec uhájil 31. pozíciu z kvalifikácie, ktoré navyše znamenalo plný bodový zisk do majstrovstiev Slovenska.
Najbližšie preteky sa konajú 25. – 27. mája na maďarskom Pannoniaringu, na ktorom pred sezónou tím veľa testoval.
![]() |
Róbert Sháněl:
„S výsledkom a aj s dosiahnutým časom 1:37,4 som spokojný. Pri prvom štarte na tomto veľmi rýchlom a hrboľatom okruhu, ktorý navyše „žerie“ pneumatiky, som ani nemohol očakávať viac. Jazdci, ktorí používali inú značku pneumatík, mali jednoznačnú výhodu, moje Pirelli vydržali 10 kôl a potom sa na nich začalo veľmi šmýkať. Pri budúcej návšteve Rijeky určite použijeme značku Dunlop, ktorú používali všetci pretekári, ktorí tu už predtým štartovali. V treťom kole pretekov som dostal šmyk a už som bol kolmo k motorke, no dokázal som to ustáť. Spokojný som aj s tým, že som si rýchlo zvykol na štarty, ktoré sú pre mňa novinkou, no teraz sa už na štarte cítim isto. Nazbierali sme na tomto pre nás novom okruhu veľa údajov, preto verím, že nabudúce sa v Rijeke posuniem vo výsledkovej listine omnoho vyššie. Teší ma aj fakt, že som si prvým miestom v rámci slovenského šampionátu upevnil svoju vedúcu pozíciu. O dva týždne sú preteky šampionátu Alpe Adria na Pannoniaringu, kde som takmer ako doma a mojim cieľom je preto opäť získať body do tohto šampionátu európskych pretekárov.“
Pridané: 19.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- ERES-Racing Team v Brne - Risso46
- Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle - Awia
- UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- ERES Racing tentoraz bez bodov - Awia
- ERES Racing na Alpe Adrii v Rijeke 15. 7. 2007 - Risso46
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe Adria Championship v Rijeke 15. 7. 2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11-13.5.2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 19-20.7.2008 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!