ISSN 1336-6491 | Online: 2375 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ERES-Racing Team v Brne

 Zdieľať

Pridané: 07.07.2007 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 5109 [Šport - Cestné Motocykle]

ERES-Racing Team s pretekárom Róbertom Shánělom má za sebou štvrté podujatie medzinárodného seriálu UEM Alpe Adria Championship, ktoré sa konalo počas uplynulého víkendu na brnianskom Masarykovom okruhu. Aj v Brne sa zišla mimoriadne silná konkurencia, veď v štartovej listine sa objavili dokonca mená z majstrovstiev sveta!

Róbert Sháněl štartoval na svojom starom motocykli, jeho nová Yamaha zatiaľ nie je pre preteky pripravená, do podujatia v Brne ešte neprišli všetky komponenty, ktoré tento motocykel pre preteky vyžaduje. Preto sa premiéra novej Yamahy odložila o dva týždne do chorvátskej Rijeky.V Brne Róbert získal v kvalifikácii 27. miesto, lepšiemu umiestneniu zabránil dážď, ktorý po niekoľkých absolvovaných kolách predčasne ukončil druhú kvalifikáciu. Aj tak je čas 2:13,006 výborný, veď tento rok bol Robo v Brne prvý krát.Po výbornom štarte získal niekoľko pozícií, no už počas prvého kola vinou súpera klesol späť. Nakoniec v pretekoch získal 24. miesto a po diskvalifikácii štyroch poľských pretekárov sa posunul na dvadsiate. V rámci majstrovstiev Slovenska získal opäť 25 bodov do celkového hodnotenia a na čele tabuľky sa usadil s komfortným 39-bodovým náskokom.


Róbert Sháněl: „S víkendom v Brne som spokojný. Po dobrom čase v prvej kvalifikácii som do druhej nastupoval na nových pneumatikách s odhodlaním tento čas ešte o niečo posunúť, ale v treťom kole začalo pršať, a tak z toho nakoniec nič nebolo. Do pretekov som štartoval z 27. pozície a aj keď sa mi štart mimoriadne vydaril, opäť som doplatili na pomalších pretekárov. V prvom kole ma jeden z nich takmer vytlačil z dráhy, ďalší ma potom zdržoval a tak skupinka pred nami sa nám vzdialila. Ku koncu pretekov sa moje časy začali zhoršovať kvôli poruche prevodovky na mojej R1. Mám radosť z toho, že sa mi podarilo upevniť si vedenie v majstrovstvách Slovenska a už teraz sa teším na ďalšie podujatie, ktoré sa bude konať o dva týždne v Rijeke.“

Pridané: 07.07.2007 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »