ISSN 1336-6491 | Online: 2329 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- Ďalší výborný výsledok pre Tomáša Svitka

 Zdieľať

Pridané: 30.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4696 [Šport - Cestné Motocykle]

Tri víkendy po sebe strávil na pretekárskej dráhe náš motocyklový pretekár Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Team Erinac.

Po chorvátskej Rijeke a talianskej Vallelunge, kde vybojoval pri svojej premiére v európskom pohári bod, absolvoval počas uplynulého víkendu ďalší diel medzinárodného seriálu Alpe Adria Cup, ktorý sa konal na maďarskom Pannoniaringu. V Maďarsku sa v triede Superstock 600 zišla nevídaná konkurencia pretekárov zo siedmych európskych krajín.

Tomáš ukázal svoje kvality už v prvej kvalifikácii, v ktorej zajazdil čas 2:02,581, čo mu vynieslo siedme miesto. Na začiatku druhej kvalifikácie však spadol a kvôli poškodenému motocyklu už vylepšiť svoj čas nemohol. Aj napriek tomu však s časom prvej kvalifikácie postúpil do pretekov na 9. štartovej pozícii. Motocykel našťastie nebol po páde príliš poškodený a tak sa Tomáš v pokoji mohol pripraviť na nedeľňajšie preteky.

Na Pannoniaringu sa objavil ďalší slovenský pretekár, skúsenejší Jaroslav Černý, ktorý v minulom roku štartoval vo vytrvalostných majstrovstvách sveta Endurance. Práve on bol v nedeľu najväčším Tomášovým súperom nielen v boji o 8. miesto v alpsko-jadranskom šampionáte, ale aj o prvenstvo v majstrovstvách Slovenska. Väčšiu časť pretekov bol vpredu Černý, zatiaľ čo Tomáš sa prebojovával dopredu zo zadných pozícií, kam klesol po kontakte so súperom na štarte pretekov. Tomáš si rozhodujúci útok pripravil na úplný záver pretekov a v nájazde do posledného kola sa dostal pred Černého, no ten mu to hneď v ďalšej zákrute oplatil a dostal sa naspäť. Dve zákruty pred cieľom však Černý havaroval a Tomáš si teda okrem skvelého ôsmeho miesta v šampionáte UEM Alpe Adria odviezol z Maďarska aj 25 bodov do majstrovstiev Slovenska, kde vedie s plným počtom bodov.

Najbližšie sa Gold Fren Team Erinac s pretekárom Tomášom Svitkom predstaví vo voľných medzinárodných pretekoch Race for Fun! 9. a 10. júna na letisku v Trenčíne a bude to tento rok jediná možnosť vidieť tohto nášho 16-ročného pretekára štartovať na domácej pôde. Do Trenčína vás preto srdečne pozývame, nezabudnite tam náš tím a Tomáša navštíviť.

Tomáš Svitok: "Je to môj najlepší výsledok! Som veľmi spokojný, veď som zajazdil len o pol sekundy horší čas ako víťaz pretekov a tento čas bol zároveň šiestym najrýchlejším v pretekoch. Ľahký pád v kvalifikácii ma síce mrzel, ale nezanechal vo mne žiadne zlé stopy. Po štarte pretekov som kolidoval s Čechom Dokoupilom a prepadol som sa na 13. pozíciu. Tá strata sa ťažko doháňala. Potom som sa dotiahol na Černého, predbehol som ho, no on mi to vzápätí vrátil. Nakoniec však v snahe posunúť sa ešte viac dopredu spadol. Z ôsmeho miesta mám samozrejme obrovskú radosť, veď je to môj najlepší výsledok v Alpe Adrii v tejto triede."

Pridané: 30.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »