Anketa:
Novinky 2009 v triede naked bike, 2. časť 3/4
ZdieľaťPridané: 01.12.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 24397 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Buell 1125CR
Po predstavení polokapotovanej verzie modelu s označením 1125R prichádza na trh aj street kúsok. Najväčším rozdielom je samozrejme predná časť, ktorú dizajnéri z žraločieho eRka osekali na minimum. Vpredu teda zostalo jednodielne svetlo s malým štítom a štýlové riadidlá v tvare písmena M ako zo starých čias. To je z dizajnového hľadiska asi tak všetko.
Premena: zo žraloka na hmyz jedným dielom. Ale na dvojvalec prekvapivo široká silueta. |
Motocykel je poháňaný jediným vodou chladeným motorom, ktorý firma Erika Buella používa. Motor je pôvodom z Rotaxu.. Významnou zmenou oproti 1125 R je odlišné sprevodovanie. Na úkor maximálnej rýchlosti má Buell o čosi kratšie prevodové stupne, takže na zadné nejde ľahko, ale už ozaj ľahko. Táto 8%-ná zmena voči eRku pomohla aj lepším šprintérskym schopnostiam a odpichom. Okrem toho by sa mala zlepšiť aj ovládatenosť stroja pod šesť tisíc otáčkami, reakcia na plyn a v neposlednom rade spotreba.
Podľa oficiálnych správ je všetka ostatná technika zhodná so športovejšie ladeným modelom. Keď písmeno R pri súrodencovi znamená "racing", tak CR by malo byť označením pre "café-racer". "Časť superbiku a časť streetfightra, 1125 CR je mojou víziou café racera 21. storočia," hovorí Erik Buell.
Štýlové riadidlá ako zo pretekárskeho stroja z minulého storočia. S ich optimálnou polohou to však bude asi trošku horšie. |
Zmenami prešla tiež R verzia. Všetko sú to však len menšie detaily ako napríklad prepracované vstrekovanie, zmena polohy senzorov a lepšie palivové mapy.
Tu si môžeš pozrieť oficiálne video.
Yamaha Vmax
Amerika, 80. roky, vé osmička pod kapotou a kráľ ciest a dragstar scény v podobe "American muscles" (ang. muscles = svaly) bol na svete. V týchto časoch sa najskôr mohlo zrodiť heslo "objem ničím nenahradíš" a motocykloví výrobcovia nezaváhali. Medzi prvými bola Yamaha, keď v 85. pustila do sveta stroj s názvom VMAX s jasným posolstvom. Masívny motor V4 s DOHC rozvodom a objemom 1198 kubíkov so 4 ventilmi na valec dával v tých časoch úctyhodných 140 koní. Yamaha trafila do čierneho a radikálny stroj sa čoskoro stal kultovým bikom. S predajom 100.000 kusov v priebehu 20 rokov sa dá bez pochýb hovoriť o legende, ktorá ovládala jazdca a nie jazdec ju.
Hore: model z roku 1985, dolu: súčasná verzia VMAX-u |
Pozri na fotku a sám vidíš ako málo stačí na oživenie starých tvarov a postavenie nového stroja. Som strašne šikovný, keď to tu napíšem v jednom riadku, dizajnéri v Yamahe sa určite poriadne zapotili, aby vytvorili takúto lahôdku. Pri dôkladnejšom pohľade si však musíš všimnúť podobnosť všetkých detailov: na kolesách sa stenšili lúče, no ich smer a tvar zostal podobný, malý predný svetlomet so šikovnými smerovkami, pre VMAX typické nasávacie otvory dostali dynamickejší tvar a viacej lesku. Tenká atrapa nádrže plynule prechádza do pohodlne vyzerajúceho kresla pre jazdca rovnakým spôsobom dnes aj pred 25 rokmi. Nádrž je potom uložená ako pri staršom modeli pod sedlom. Zo sedla pre spolujazdkyňu zostalo len bidielko a dizajnéri sa viac pohrali so zadným blatníkom. Väčším rozdielom oproti "starinke" je zadné pruženie, ktoré je na novom modeli skryté v útrobách. Kapitola sama o sebe sú laufy. Čo ma ale zaskočilo je ich prekrytie akýmisi krytmi namiesto priznaných zvodov. Čo sa dnes neleskne, to sa len ťažko predáva.
Výfuková sústava 4-1-2-4 |
Vývoj motora, ktorý poháňa nového VMAX-a nemohol stáť facku už len kvôli objemu. Mohutnosť je druhé meno bigbajku s objemom motora 1679 kubíkov. V4 koncepcia s DOHC rozvodom je ako v minulosti, rozdiel je v uhle, ktorý zvierajú valce, z pôvodných 70° na súčasných 65°. Hlavným cieľom bolo dať jazdcovi nezabudnuteľný zážitok z akcelerácie.
Výkon 200 koní pri 9.000 otáčkach a maximálny krútiaci moment takmer 170 newtonmetrov netreba nijak zvlášť komentovať. Šialenstvo samo o sebe. Tieto čísla nie sú len výsledkom zvýšenia obejmu motora o cca 40%, ale aj využitie nových technológií, ktorými disponujú iné športové modely. Zaujímavé využitie systému G.E.N.I.C.H.(Genesis in Electronic engineering aimed at New, Innovative Control technology based on Human sensibilities), pod ktorý patria konkrétnejšie vychytávky: YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake) and YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle). Tieto sú kľúčovými pre dosiahnutie požadovaného výkonu v celom priebehu otáčok.
Aby bolo zabezpečené riadenie zhora nadol (jazdec ovláda motorku a nie naopak), bolo nevyhnutné vyvinúť pevný rám osadený kvalitnými komponentami. Hliníková konštrukcia je v čiernom matnom lesku a rám s vyznačuje nízkou hmotnosťou. Aby jazdec dokázal položiť tohto 310 kilového drobčeka do zákruty, treba ho predtým skrotiť. Brzdný systém pozostáva vpredu z dvoch tvarovaných kotúčov s priemerom 320 mm a radiálne uchytených šesťpiestikových strmeňov. ABS je samozrejmosťou.
Pri pohľade na technické údaje som si najprv myslel, že ide o preklep, ale naozaj dozadu pri takom výkone Japončíci obuli pneu s rozmermi 200/50-R18, vpredu je 120/70-R18. Okrem netradičných 18" kolies, je zvláštne aj použitie klasickej teleskopickej a nie up-side-down vidlice.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Buell | Yamaha |
Model: | 1125 CR | V Max |
Rok: | 2009 | 2009 |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec - 72° (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1125 ccm | 1679 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 9800 ot. | 200.2 k (147.2 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 111 Nm / 8000 ot. | 166.8 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.3 : 1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 103.00 mm x 67.50 mm | 90.0 x 66.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 127 mm | 110 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 375 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-R18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 298 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 | 200/50-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 170 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 310 kg | |
Výška sedla: | 775 mm | 775 mm |
Rázvor: | 1385 mm | 1700 mm |
Dĺžka: | 2050 mm | 2395 mm |
Šírka: | 744 mm | 820 mm |
Výška: | 1190 mm | |
Svetlá výška: | 138 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 20.1 l | 15 l |
Pridané: 01.12.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!