ISSN 1336-6491 | Online: 1340 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede naked bike, 2. časť 4/4

 Zdieľať

Pridané: 01.12.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 24616 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Moto Guzzi V7 Cafe Classic

Model V7 Classic je na trhu už od začiatku tohto roku a na Milánskej výstave k nej pribudla verzia Cafe Classic. Ako názov naznačuje ide o štýlovú retro verziu, ktorá sa predávala v 70-tych rokoch minulého storočia. Oproti V7 zo začiatku tohto roku sa udialo len málo zmien, avšak dostatočných na to, aby zaujali fajnšmekrov. Nové sklopené riadidlá a sedlo prerobené na "singla" robia motorku iným strojom ako je V7 Classic.

 Predchodca zo 70. rokov...
Predchodca zo 70. rokov...
 ...a dnešná verzia Cafe Classic
...a dnešná verzia Cafe Classic

Ďalšími drobnosťami, ktoré sú povšimnutia hodné, sú mierne nahor vytočené laufy, geometria rámu je ladená do športovejšieho režimu a preto je vpredu vidlica Marzocchi s priemerom 40mm. Avokádovo zelenou farbou sa novinka podobá staršiemu modelu V7 Classic.

 Fajnová robotka
Fajnová robotka
 Spomínané vytočené výfuky
Spomínané vytočené výfuky

Triumph Speed Triple

Páni z Triumphu to nemali ľahké, keď tvorili zaujímavejšiu verziu od už dostatočne dizajnovo zaujímavého biku, akým je menší z dvojice Triplov - Street. Vylepšený model má k názvu Street Triple pridané ešte písmeno R.

Začnem hneď tým, čo je na eRku lepšie ako na klasickom Streetovi. Aby ostrá verzia radikálneho stroja nemala radiálne uchytené strmene, tak to by už bolo mierne na hanbu. Štvorpiestik od značky Nissin a kotúčmi s priemerom 308mm sú zárukou kvality, ktorá sa používa aj v jogurtovej kategórii. Ďalším prvkom pre náročnejších je vybavenie plne nastaviteľnými pružiacimi komponentami.

Predná vidlica je anodizovaná na čierno a dizajnovo viacej ladí k novej matnej grafike s agresívnymi oranžovými prvkami a dvojfarebným prešívaným sedlom. Vymenené sú aj riadidlá za kus od firmy Magura, ktoré sú kónické (ako napr. na off-roadoch) a lepšie tvarované na prepletanie sa mestskou džunglou a rezanie zákrut.

Motor zostáva totožný s normálnou verziou Streeta, teda ide o agregát odvodený od superšportu Daytona 675. Vodou chladený trojvalec s 12 ventilmi dodáva na zadné koleso výkon 108 konských síl pri 11.700 otáčkach. Krútiaci moment sa pri 9 tisícoch pohybuje na úrovni 69 Nm.

Foto:
 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Moto Guzzi V7 Cafe Classic 2009 Triumph Street Triple 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziMoto GuzziTriumph
Model:V7 ClassicV7 Cafe ClassicStreet Triple
Rok:200820092009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:KlasikaKlasikaNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec
Objem:744 ccm744 ccm675 ccm
Max. výkon:57.1 k (42.0 kW) / 6800 ot.57.1 k (42.0 kW) / 6800 ot.107.4 k (79.0 kW) / 11700 ot.
Max. krútiaci moment:54 Nm / 3600 ot.54 Nm / 3600 ot.69 Nm / 5100 ot.
Kompresný pomer:9,6:19,6:112.0:1
Vŕtanie x Zdvih:80x74 mm80x74 mm74.0 x 52.3mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (2V)OHC (2V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomvzduchom a olejomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm120 mm
Zdvih vzadu:118 mm118 mm130 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm308 mm
Pneu vpredu:110/70 17 54 H110/70 17 54 H120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm260 mm220 mm
Pneu vzadu:130/80 17 65 H130/80 17 65 H180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:182 kg182 kg167 kg
Výška sedla:805 mm
Rázvor:1390 mm
Dĺžka:2030 mm
Šírka:731 mm
Výška:1250 mm
Objem nádrže:17.4 l

<

Pridané: 01.12.2008 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »