Anketa:
Novinky 2009 v triede naked bike, 2. časť 4/4
ZdieľaťPridané: 01.12.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 24616 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Moto Guzzi V7 Cafe Classic
Model V7 Classic je na trhu už od začiatku tohto roku a na Milánskej výstave k nej pribudla verzia Cafe Classic. Ako názov naznačuje ide o štýlovú retro verziu, ktorá sa predávala v 70-tych rokoch minulého storočia. Oproti V7 zo začiatku tohto roku sa udialo len málo zmien, avšak dostatočných na to, aby zaujali fajnšmekrov. Nové sklopené riadidlá a sedlo prerobené na "singla" robia motorku iným strojom ako je V7 Classic.
![]() |
Predchodca zo 70. rokov... |
![]() |
...a dnešná verzia Cafe Classic |
Ďalšími drobnosťami, ktoré sú povšimnutia hodné, sú mierne nahor vytočené laufy, geometria rámu je ladená do športovejšieho režimu a preto je vpredu vidlica Marzocchi s priemerom 40mm. Avokádovo zelenou farbou sa novinka podobá staršiemu modelu V7 Classic.
![]() |
Fajnová robotka |
![]() |
Spomínané vytočené výfuky |
Triumph Speed Triple
Páni z Triumphu to nemali ľahké, keď tvorili zaujímavejšiu verziu od už dostatočne dizajnovo zaujímavého biku, akým je menší z dvojice Triplov - Street. Vylepšený model má k názvu Street Triple pridané ešte písmeno R.
![]() |
Začnem hneď tým, čo je na eRku lepšie ako na klasickom Streetovi. Aby ostrá verzia radikálneho stroja nemala radiálne uchytené strmene, tak to by už bolo mierne na hanbu. Štvorpiestik od značky Nissin a kotúčmi s priemerom 308mm sú zárukou kvality, ktorá sa používa aj v jogurtovej kategórii. Ďalším prvkom pre náročnejších je vybavenie plne nastaviteľnými pružiacimi komponentami.
![]() |
![]() |
Predná vidlica je anodizovaná na čierno a dizajnovo viacej ladí k novej matnej grafike s agresívnymi oranžovými prvkami a dvojfarebným prešívaným sedlom. Vymenené sú aj riadidlá za kus od firmy Magura, ktoré sú kónické (ako napr. na off-roadoch) a lepšie tvarované na prepletanie sa mestskou džunglou a rezanie zákrut.
![]() |
Motor zostáva totožný s normálnou verziou Streeta, teda ide o agregát odvodený od superšportu Daytona 675. Vodou chladený trojvalec s 12 ventilmi dodáva na zadné koleso výkon 108 konských síl pri 11.700 otáčkach. Krútiaci moment sa pri 9 tisícoch pohybuje na úrovni 69 Nm.
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Moto Guzzi | Moto Guzzi | Triumph |
Model: | V7 Classic | V7 Cafe Classic | Street Triple |
Rok: | 2008 | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | ||
Kategória: | Klasika | Klasika | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec |
Objem: | 744 ccm | 744 ccm | 675 ccm |
Max. výkon: | 57.1 k (42.0 kW) / 6800 ot. | 57.1 k (42.0 kW) / 6800 ot. | 107.4 k (79.0 kW) / 11700 ot. |
Max. krútiaci moment: | 54 Nm / 3600 ot. | 54 Nm / 3600 ot. | 69 Nm / 5100 ot. |
Kompresný pomer: | 9,6:1 | 9,6:1 | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80x74 mm | 80x74 mm | 74.0 x 52.3mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) | OHC (2V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a olejom | vzduchom a olejom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 118 mm | 118 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 308 mm |
Pneu vpredu: | 110/70 17 54 H | 110/70 17 54 H | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 260 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 130/80 17 65 H | 130/80 17 65 H | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 182 kg | 182 kg | 167 kg |
Výška sedla: | 805 mm | ||
Rázvor: | 1390 mm | ||
Dĺžka: | 2030 mm | ||
Šírka: | 731 mm | ||
Výška: | 1250 mm | ||
Objem nádrže: | 17.4 l |
Pridané: 01.12.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!