Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2098 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28289
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16863)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11426)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha M1 na rok 2009

 Zdieľať

Pridané: 03.02.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 5097 [Šport - MotoGP]

Yamaha predstavila nové modely do seriálu MotoGP na nastávajúcu sezónu.

“V roku 2008, keď sme vyhrali všetko: Pohár konštruktérov, tituly medzi jazdcami a aj tímami, to vyprovokovalo motiváciu a reakciu súperov – jazdcov aj stajne, že musia začať robiť na biku, ktorým by nás dokázali poraziť,“ skonštatoval David Brivio, Rossiho tímový manažér. Tento rok M1 pokračuje v evolúcii, ktorá je postavená na základe minuloročného úspešného modelu a veľa zmien sa neudialo. Ide skôr o prepracovanie niektorých detailov.

Nový stroj bude mať širšie spektrum nastavenia podvozku, a to vďaka minuloročnému prechodu z pneumatík Michelin na Bridgestone. Konštruktéri môžu vychádzať z rôznych poznatkov z minulej sezóny. Uvidíme, či sa im podarí zužitkovať aj vlastnosti Micheliniek, ktoré pre sezónu 2009 vypadli z kolotoča MotoGP. Ostatné zmeny sa týkali prevažne motorového manažmentu a mapovania, aby mohli Rosák s Lorenzom otvárať plyn pri výjazde zo zákruty o čosi skôr ako doteraz.

Rivalita medzi Rossim a Lorenzom zostáva aj na túto sezónu. Stena, ktorá ich oddeľuje v boxoch, aby nemohli jeden od druhého „odkukávať“ nastavenia motoriek (skôr aby Lorenzo nečumel na Rossiho bike), zostáva aj naďalej.

Rossi sa vyjadril aj ku konkurencii na budúci rok a ako najsilnejšieho rivala očakáva na prvom mieste Stonera, za ním Pedrosu a Lorenza. Rovnocennejšiu pozíciu pre všetkých dáva aj rovnaký dodávateľ pneumatík. Uvidíme ako si to budú borci rozdávať v tejto sezóne a snáď je voľba Bridgestone tá správna, ktorá pomôže k vyrovnaniu štartového poľa.

2009 Yamaha YZR-M1 špecifikácia:

  • Motor: kvapalinou chladený štvorvalec Crossplane,
  • Výkon: viac ako 200 koní (147 kW),
  • Maximálka: viac ako 320 km/h,
  • Prevodovka: šesťstupňová kazetová s alternatívnym nastavením prevodových pomerov,
  • Rám: hliníkový delta box s nastaviteľnou geometriou riadenia, hliníková kývačka,
  • Komponenty: predná vidlica USD Ohlins, zadný tlmič Ohlins,
  • Kolesá: Marchesini 16,5" vpredu aj vzadu,
  • Pneumatiky: Bridgestone slick, intermediate, mokrá a ručne rezané dezény,
  • Brzdy: Brembo, dva 320mm karbónové kotúče vpredu so štvorpiestikovými strmeňmi, vzadu jeden 220 mm kotúč z ocele s dvojpiestikom,
  • Hmotnosť: 148 kg, podľa FIM obmedzení.



Video z predstavenia nových M1-tiek

Pridané: 03.02.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

stelvio-09-side

Horúca jeseň s Yamahou

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."

Ďalšie vtipy »