Anketa:
Yamaha M1 na rok 2009
ZdieľaťPridané: 03.02.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 5097 [Šport - MotoGP]
Yamaha predstavila nové modely do seriálu MotoGP na nastávajúcu sezónu.
“V roku 2008, keď sme vyhrali všetko: Pohár konštruktérov, tituly medzi jazdcami a aj tímami, to vyprovokovalo motiváciu a reakciu súperov – jazdcov aj stajne, že musia začať robiť na biku, ktorým by nás dokázali poraziť,“ skonštatoval David Brivio, Rossiho tímový manažér. Tento rok M1 pokračuje v evolúcii, ktorá je postavená na základe minuloročného úspešného modelu a veľa zmien sa neudialo. Ide skôr o prepracovanie niektorých detailov.
Nový stroj bude mať širšie spektrum nastavenia podvozku, a to vďaka minuloročnému prechodu z pneumatík Michelin na Bridgestone. Konštruktéri môžu vychádzať z rôznych poznatkov z minulej sezóny. Uvidíme, či sa im podarí zužitkovať aj vlastnosti Micheliniek, ktoré pre sezónu 2009 vypadli z kolotoča MotoGP. Ostatné zmeny sa týkali prevažne motorového manažmentu a mapovania, aby mohli Rosák s Lorenzom otvárať plyn pri výjazde zo zákruty o čosi skôr ako doteraz.
Rivalita medzi Rossim a Lorenzom zostáva aj na túto sezónu. Stena, ktorá ich oddeľuje v boxoch, aby nemohli jeden od druhého „odkukávať“ nastavenia motoriek (skôr aby Lorenzo nečumel na Rossiho bike), zostáva aj naďalej.
Rossi sa vyjadril aj ku konkurencii na budúci rok a ako najsilnejšieho rivala očakáva na prvom mieste Stonera, za ním Pedrosu a Lorenza. Rovnocennejšiu pozíciu pre všetkých dáva aj rovnaký dodávateľ pneumatík. Uvidíme ako si to budú borci rozdávať v tejto sezóne a snáď je voľba Bridgestone tá správna, ktorá pomôže k vyrovnaniu štartového poľa.
2009 Yamaha YZR-M1 špecifikácia:
- Motor: kvapalinou chladený štvorvalec Crossplane,
- Výkon: viac ako 200 koní (147 kW),
- Maximálka: viac ako 320 km/h,
- Prevodovka: šesťstupňová kazetová s alternatívnym nastavením prevodových pomerov,
- Rám: hliníkový delta box s nastaviteľnou geometriou riadenia, hliníková kývačka,
- Komponenty: predná vidlica USD Ohlins, zadný tlmič Ohlins,
- Kolesá: Marchesini 16,5" vpredu aj vzadu,
- Pneumatiky: Bridgestone slick, intermediate, mokrá a ručne rezané dezény,
- Brzdy: Brembo, dva 320mm karbónové kotúče vpredu so štvorpiestikovými strmeňmi, vzadu jeden 220 mm kotúč z ocele s dvojpiestikom,
- Hmotnosť: 148 kg, podľa FIM obmedzení.
Video z predstavenia nových M1-tiek
Pridané: 03.02.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."