Anketa:
Videocestopis - Tunis 2010
ZdieľaťPridané: 16.06.2011 Autor: matus
Čitatelia: 8333 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Čas pomaly ubieha a po písanom cestopise uzrel svetlo sveta aj videocestopis o našej ceste Tuniskom.
Po návrate z Tuniska na jeseň minulého roka som ešte pod vplyvom eufórie z tejto krásnej dovolenky povyberal niekoľko pekných fotiek a rýchlo napísal cestopis Tunis 2010. Potom nastalo trocha hektické obdobie - práca, Vianoce... ale nakoniec sa mi podarilo dostať sa k spracovaniu filmových záberov, ktoré sa nám počas cesty podarilo natočiť.
Nečakal som, že nakoniec za počítačom strávim počas troch mesiacov takmer 150 hodín, a preto dúfam, že vás tento 30 minútový dokument rozdelený do troch častí zaujme.
A teraz už šlúbené video...
Video: Tunis 2010 1/3
Video: Tunis 2010 2/3
Video: Tunis 2010 3/3
Ak si chcete pozrieť video v HD kvalite kliknite na linku pod každým videom.
Pridané: 16.06.2011 Autor: matus Zdieľať
Súvisiace články:
- Tunis 2010 - matus
- Bratislava - Tunisko, 2 motorky, 3 osoby - maggie
- Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure končí - Awia
- Gažko a Kapro. Mláďencov líbyjské príhodi a skúsenosťi - Kapro
- Moto Girl Trip: 06 - prvé dni.. Sudán… - kacatko
- Video: Zostrih Motoride Tour de Maroko 2011! - Awia
- Videocestopis: Motoride Dakar Adventure 2008 - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- Maroko na ľahkých endurách
- 5.000 km okolo Ománu - tretia časť
- 5.000 km okolo Ománu - druhá časť
- 5.000 km okolo Ománu - prvá časť
- Toskánsko a Elba
- 21-dňová cesta okolo Ománu 2014 - zápisky priamo z cesty
- Pyreneje - od Atlantiku po Stredozemné more
- Lago di Garda 2011
- Slovenské šotolinky 2008
- Tunis 2010
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!