Anketa:
Motozraz Kováčová pri Zvolene 1.9.2001
ZdieľaťPridané: 02.09.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12145 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Tento víkend sa konal vo Zvolene jeden z posledných zrazov túto sezónu.
Miestom kanania bol známy kemping v Kováčovej pri Zvolene. Keďže mi to z
časových dôvodov nevyšlo, nemohol som sa ho zúčastniť kompletne
(od piatku do nedele), ale nenechal som si ujsť príležitosť pozrieť sa
tam aspoň v sobotu.
Napriek nepriaznivému počasiu, sme v sobotu ráno o 8:00 vyrazili, z Košíc.
Okrem mňa (Kawa Z400J) som mnou išiel jeden môj známy na YAMAHE 600 Thundercat.
Hneď na začiatku cesty v Moldave začalo pršať a tak sme sa prezliekali
do nepremokavých kombinéz. Pršalo dosť husto a celú Soršku sme absolvovali v
daždi. Dosť sa šmýkalo a nedalo sa ísť veľmi rýchlo, hlavne čiary na
cestách sa v daždi velmi smýkajú, ale to všetci asi dobre poznáte.
V Rožňave však dážď ustal a hneď sa šlo lepšie. Cesty boli však stále
mokré, hlavne v lese, kde nesvietilo slnko. Po krátkej zástavke na Halieri sme
čoskoro dorazili do Zvolena. Keďže bolo už 11 hodín zavolali sme pár
známym a zistili sme že motorkári sú na výjazde v Banskej Štiavnici.
Vyrazili sme teda za nimi. O 11:00 mali doraziť do miestneho baníckeho múzea.
My sme tam prišli o 12:00, nikto tam nebol, celou cestou sme nestretli
žiadneho motorkára a to nám začalo byť podozrivé. Prišiel caš zavolať
organizátorovi. Nemohli sme sa však nikam dovolať, asi nemali signál.
Už sme uvažovali nad odchodom do Zvolena, ked tu z ničoho nič sa zo
zákruty vyvalilo asi 50-60 motorkárov.
Všetci si šli pozrieť múzeum, no my sme zistili, že druhá skupina
motorkárov ostala na námestí v Štiavnici. Tam sme išli aj my.
Banská Štiavnica je inak veľmi pekné mesto, postavené v kopcovitom
teréne. Úzke uličky, na zemi namiesto asfaltu dlaždice. V centre je
malé námestie, ktoré sme našli až po chvíli. Po bokoch boli reštaurácie
plné motorkárov a v strede stáli zoradené ich motorcykle.
V Štiavnici sme strávili asi hodinu a potom sme sa aj s pár motorkármi
vydali do kempu v Kováčovej. Tam bola dalšia skupina motorkárov, ktorý
asi nešli na spoločný výjazd. Parkovisko bolo plné rôznych strojov
a to tam ešte chýbali tie dve skupiny motorkárov.
Fanúšikovia rýchlych motoriek obdivovali úplne novú červenú Hondu VTR
1000 SP01, ale aj YAMAHU YZF R1. Všade sa to hemžilo motorkármi, ktorý
spolu diskutovali a vymienali si názory. Mňa osbne zaujala aj veľmi
pekne zreštaurovaná Jawa 500 OHC, ktorá vyzerala akoby práve vyšla z
fabriky.
Na druhom parkovisku boli stopy zábavy z predchádzajúceho dňa. Asfalt
bol riadne "pogumovaný", takže účastníci sa tu asi nenudili. My sme sa
však pomaly chystali na odchod, aj keď program tohto dňa bol ešte
zaujímavý, pečenie prasitka nevynímajúc. Jedine my bolo ľúto, že sa
zrušili šprinty, na ktoré som sa dosť tešil.
Počasie stále hrozilo čiernymi mrakmi a tak sme asi o 16:00 vyrazili do
Košíc. Cesta bola suhá a išlo sa dobre, dokonca sa ešte vyčasilo a sem
tam vykyklo aj slnko. Košice sa však nezapreli a tak ako nás vyprevadili
tak nás aj privítali a v Šaci znovu trochu popŕchalo. No to sme už boli
vlastne doma, takže nám to ani tak nevadilo.
Bol to pekný výlet a stál určite zato. Dobre som sa povozil aj napriek nepriazni počasia, prešli
sme cez 500 km a videl som zas jeden pekný kút Slovenska. Dúfam však,
že budúcu sezónu sa mi podarí zúčastniť sa aspoň jedného celého zrazu.
Pridané: 02.09.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Stretnutie mototuristov (25. - 27. 5. 2001) Revúca - Dadi
- Prvý zimný zraz - Miro
- Zimné motorkárske stretnutia - Natalka
- Pozvánka: 2. Stretnutie MotoRide-ákov a Mototuristov - Awia
- "Jednodňová" - Andre
- Dávajte si pozor vždy, všade, všetci! - Ifk0
- 10. výročie Tanec slnka 2013 - superenduro
- Výpredaj Dainese - zľavy až 40% - Redakcia
- Motoshop Žubor - výpredaj oblečenia Dainese v Banskej Bystrici aj v Košiciach - Redakcia
- Ručne maľovaná mapa - Slovensko na motorke - Motorkári čo by tam nemalo chýbať? - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!