Anketa:
Projekt 67 Výsledky - Update 4, Pretek Hniezdne
ZdieľaťPridané: 29.10.2012 Autor: Mirka67
Čitatelia: 4385 [Šport - Motocross]
Po viac ako mesačnej odmlke sa opäť hlásim s ďalšou aktualizáciou o priebehu sezóny. Čo sa týka pretekov, tak už určite poslednou.
Seriál článkov - Projekt 67 Miriama Závacká:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt 67 Miriama Závacká | Nasledujúci
Krátka choroba a neskôr technické problémy s motorkou spôsobili, že už som vlastne v tento článok ani nedúfala. Pôvodne už som mala rozpísané uzatvorenie a zhodnotenie celej sezóny, motorka bola v garáži a na papier sme s tatíkom pomaly, ale isto spisovali, koľko nás opäť raz vyjde oprava. Ale tam hore ma asi predsa len má niekto rád a chmúrne mraky mechanických problémov sa po otvorení motora rozišli, nakoľko sa ukázalo, že závada predsa len nebude tak vážna ako to na prvý pohľad vyzeralo. Preto sme motorku dali rýchlo naspäť dohromady a 21. už sme aj smerovali na posledný „pretek“ v tejto sezóne.
21. októbra sa v obci Hniezdne uskutočnil tréning spojený s priateľským pretekom na ukončenie sezóny 2012 na ktorom sa nás zišlo okolo 30 jazdcov z východného Slovenska. Počasie nám pomerne prialo, aj keď ráno, keď sme odchádzali z Popradu, sme čistili okná od námrazy a ešte aj prvé jazdy boli zo zmrznutými rukami. Poobede však už vyšlo slnko a hneď to bolo o niečom inom (ako tak čítam mikulcov blog, mal priebeh soboty obdobný). Trať bola dobre vyrovnaná, malá som už predtým možnosť si na nej zajazdiť, takže som ju poznala.
Kvôli typu a veľkosti trate sme boli rozdelený do 5 tried, aby to bolo bezpečné pre všetkých, ja konkrétne som bola v triede MX2B, kde sme boli štyria. V prvej jazde sa mi štart nepodaril, ale myslím, že ani ostatným mojim súperom, vyštartovala som druhá, ale hneď ma predbehol iný jazdec, takže som bola tretia. Na tejto priečke som sa držala celú prvú jazdu.
V druhej jazde som mala svoj najvydarenejší štart v tejto sezóne, vyštartovala som na prvom mieste, držala som sa takto približne 3 kolá, kde sa však prejavil predošlý výpadok tréningu spôsobený PN a technickými obtiažami a jednoznačne som pociťovala úbytok síl. Napriek tomu som sa veľmi snažila ísť tak, aby ma nikto nepredbehol.
Nakoniec som ale so silami predsa len nestačila, takže ma chalani dobehli, celkovo som tak skončila opäť na 3. mieste. Tento tréning sa mi veľmi páčil, pretože najlepší tréning je taký, keď sa naháňam s viacerými jazdcami, takúto možnosť na tréningoch nemávam často.
Celkovo si myslím, že sa jednalo o pekné ukončenie tejto závodnej sezóny, vďaka tomu, že moto nakoniec predsa len šľape mám ešte pred sebou nejaké tréningy, ktoré absolvujem na trati v Matejovciach a Spišskom Štiavniku a samozrejme prichádza zimné obdobie – čas kondičných tréningov, aby človek za zimu „nezlemravel“. Budem sa ďalej zdokonaľovať v motokrose, zlepšovať techniku a hlavne sa pokúsiť zrýchľovať.
Pridané: 29.10.2012 Autor: Mirka67 Zdieľať
Seriál článkov - Projekt 67 Miriama Závacká:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt 67 Miriama Závacká | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Projekt 67 Výsledky - Update 3, Pretek Budimír - Mirka67
- Projekt 67 Výsledky - Update 1 - Mirka67
- Projekt 67 - Motorky a Maturity - Mirka67
Ďalšie články tohto autora:
- Projekt 67 – "Letné prázdniny"
- Projekt 67 - Motorky a Maturity
- Motoshop Žubor Cup – pretek číslo dva: Gbely
- Projekt 67 - Závod Kechnec 21.4.2013
- Projekt 67 - Sezóna sa začala, Motoshop Žubor cup Senica
- Projekt 67 - Nová sezóna je tu
- Telgárt 2013 – Snehuliaci na trati
- Projekt 67 Miriam Závacká - záver sezóny 2012
- Projekt 67 Výsledky - Update 3, Pretek Budimír
- Projekt 67 - Sústredenie Senica
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!