Anketa:
Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu
ZdieľaťPridané: 25.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4573 [Šport - Cestné Motocykle]
Pozývame Vás na prvý termín seriálu pretekov Fun Cup v tejto sezóne, ktorý sa uskutoční na okruhu Slovakia Ring dňa 06.05.2013.
Čaká Vás deň plný jazdenia, začíname už o 8:20 a končíme o 19:40!!!
Seriál pretekov je určený PRE VŠETKÝCH jazdcov a preto neváhajte a zašlite prihlášku za zvýhodnenú cenu 80 € v predpredaji.
Prihlášku nájdete tu: www.slovakiaracing.sk/preteky/fun-cup/
Uzávierka prihlášok a úhrad za cenu v predpredaji prebehne 7 dní pred termínom preteku.
![]() |
Aj tentoraz si môžete zajazdiť Endurance.
Cena pre jeden tím (min 2 –max 3 jazdci),ktorý sa zúčastní Fun Cup-u je 60 € .
Cena pre tím, ktorý sa nezúčastní Fun Cup-u je 90 €.
Registrácie a úhrady za Endruance prebehnú v deň preteku.
Jazdci, ktorí ešte nejazdili na okruhu Slovakia Ring a tí, ktorí sa nezúčastnili Fun Cup-u v minulých sezónach a teda nemáme zaznamenanú ich históriu časov, budú automaticky zadelení do skupiny C alebo D a v prípade zrýchlenia budú preradení do zodpovedajúcej skupiny.
Jazdci, ktorých históriu máme, budú automaticky zadeľovaní do skupín.
Časový harmonogram tu: www.moto-cup.sk/wp-content/uploads/casak.docx
Vyhlásenie účastníka, ktoré je potrebné priniesť vyplnené a podpísané na preteky je tu: www.moto-cup.sk/wp-content/uploads/Vyhlásenie-účastníka-Slovakia-Racing-SK.docx
Prosíme Vás o jeho dôkladné preštudovanie, nakoľko sú tam všetky dôležité informácie, ako aj vysvetlivky k signalizáciám na trati
Tešíme sa na Vás
Pridané: 25.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvý Fun Cup 2013 vyšiel na jednotku - Risso46
- Tropický a rekordný Fun Cup - 17. 6. 2013 - Risso46
- Augustový Fun Cup opäť tropický (5.8.2013) - Risso46
- Pozvánka: Tretí tohtoročný Fun Cup za bezkonkurenčnú cenu 80 EUR! - Redakcia
- Vytrvalostné preteky cestných skútrov Scooter Endurance + ETOP Pionier cup 2009 - Redakcia
- Pozvánka: Deň all-inclusive na Slovakiaringu za super cenu - ČSOB LEASING MOTO DAY 2016 - Redakcia
- Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu - Redakcia
- Odmeňovanie pretekárov Alpe Adrie, IMRC a Fun Cupu v sezóne 2015 - Redakcia
- Rozhovor: Jakub Jantulík je s úvodom sezóny 2013 spokojný - Redakcia
- Skončila ďalšia sezóna Fun Cupov - sumár 2014 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!