Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2251 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29808
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17617)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12191)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu

 Zdieľať

Pridané: 25.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4573 [Šport - Cestné Motocykle]

Pozývame Vás na prvý termín seriálu pretekov Fun Cup v tejto sezóne, ktorý sa uskutoční na okruhu Slovakia Ring dňa 06.05.2013.
Čaká Vás deň plný jazdenia, začíname už o 8:20 a končíme o 19:40!!!

Seriál pretekov je určený PRE VŠETKÝCH jazdcov a preto neváhajte a zašlite prihlášku za zvýhodnenú cenu 80 € v predpredaji.

Prihlášku nájdete tu
: www.slovakiaracing.sk/preteky/fun-cup/

Uzávierka prihlášok a úhrad za cenu v predpredaji prebehne 7 dní pred termínom preteku.

Aj tentoraz si môžete zajazdiť Endurance.

Cena pre jeden tím (min 2 –max 3 jazdci),ktorý sa zúčastní Fun Cup-u je 60 € .

Cena pre tím, ktorý sa nezúčastní Fun Cup-u je 90 €.

Registrácie a úhrady za Endruance prebehnú v deň preteku.

Jazdci, ktorí ešte nejazdili na okruhu Slovakia Ring a tí, ktorí sa nezúčastnili Fun Cup-u v minulých sezónach a teda nemáme zaznamenanú ich históriu časov, budú automaticky zadelení do skupiny C alebo D a v prípade zrýchlenia budú preradení do zodpovedajúcej skupiny.

Jazdci, ktorých históriu máme, budú automaticky zadeľovaní do skupín.

Časový harmonogram tu: www.moto-cup.sk/wp-content/uploads/casak.docx

Vyhlásenie účastníka, ktoré je potrebné priniesť vyplnené a podpísané na preteky je tu: www.moto-cup.sk/wp-content/uploads/Vyhlásenie-účastníka-Slovakia-Racing-SK.docx

Prosíme Vás o jeho dôkladné preštudovanie, nakoľko sú tam všetky dôležité informácie, ako aj vysvetlivky k signalizáciám na trati

Tešíme sa na Vás

Pridané: 25.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »