Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2457 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28809
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17141)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11668)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CBR1000RR Fireblade a jej vylepšená verzia CBR1000RR Fireblade SP

 Zdieľať

Pridané: 09.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8807 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Honda pre rok 2014 iba zmenila sfarbenie superšportu CBR1000RR Fireblade. Pravdou je, že zmenami si prešiel motor, ktorý je teraz výkonnejší nuž a čerešničkou na torte je verzia CBR1000RR Fireblade SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Po dizajnovej stránke sa nový model od toho predchádzajúceho veľmi nelíši. Honda CBR1000RR Fireblade 2014 sa bude predávať vo farbách Ross White (HRC Trikolóra), Graphite Black (Čierna) a Pearl Glare White (Biela). Verzia SP bude dostupná len v trikolóre HRC avšak nie v rovnakej ako "obyčajný" Fireblade. Rozdiel je možné všimnúť si na sfarbení prednej masky, rámu, kolies či plastu pod motorom. Honda CBR1000RR Fireblade SP bude osadená iba sedadlom pre jazdca a bude 1 kilogram ľahšia od Fireblade-u bez označenia SP. Na oboch ostáva multifunkčný LCD prístrojový panel, ktorý obsahuje okruhové stopky, indikátor zaradeného rýchlostného stupňa a otáčkomer so 4 režimami zobrazenia.

Motor

V Honde CBR1000RR Fireblade nájdeme tradične radový 16 ventilový štvorvalec o objeme 999.8 ccm. Inžinieri sa pri tomto novom modely sústredili na úpravy hlavy valcov. Pozmenený tvar majú sacie aj výfukové kanály a upravená bola aj spaľovacia komora v záujme zlepšiť "tok" palivovej zmesi za účelom zvýšenia efektivity motora. Zmeny zlepšili najmä účinnosť motora pri práci vo vysokých otáčkach. Prepracované boli aj sedlá ventilov po vzore motorov z WSB.

Vŕtanie a zdvih má hodnoty 76 x 55.1 mm a povrchová úprava Ni-SiC (Nikel - karbid Kremíka) na stenách valcov znižuje trenie piestov. Zmenšenie priemeru výfukových zvodov na 35 mm (predošlý model 38 mm) zvýšilo krútiaci moment motora. Nové je aj vertikálne prepojenie výfukových zvodov medzi druhým a tretím valcom. Motor aj vďaka týmto zmenám dosahuje maximálny výkon 133 kW pri 12.250 ot./min. a max. krútiaci moment 114 Nm pri 10.500 ot./min.

Zabezpečiť všestrannú použiteľnosť tak silného motora má za úlohu systém PGM-DSFI (Programmed Dual Sequential Fuel Injection system). Systém vstrekovania musel byť preprogramovaný tak aby zodpovedal novej hlave valcov. Konštrukcia novej spojky je odvodená od tých ktoré sú používané v MotoGP. Vďaka nej sa má zlepšiť cit na spojkovej páčke a zlepšiť radenie.

Verzia Honda CBR1000RR Fireblade SP sa konštrukciou ani výkonom nelíši od "bežného" Fireblade-u. Rozdiel je vo výbere dielov pri zostavovaní motora. Každý diel totiž prechádza vo výrobe kontrolou a pre verziu SP sú vyberané diely čo najviac sa približujúce stredným hodnotám tolerancií.

Ergonómia a podvozok

Rám je vyrobený z tlakovo liateho hliníka a zo zliatiny hliníka je vyrobená aj zadný kyvka. Rázvor Hondy CBR1000RR Foreblade má rozmer 1410 mm. Zmenená je aj ergonómia mašiny, ako dôsledok spätnej reakcie zákazníkov. Stúpačky sú preto posunuté o 10 mm vzad a riadidlá sú širšie pričom sú umiestnené o čosi nižšie a o kúsok vpred oproti predchádzajúcemu modelu.

Odpruženie predného kolesa zabezpečuje BPFF (Big Piston Front Fork) USD vidlica Showa o priemere 43 mm. Jej konštrukcia má zabezpečiť hladšie tlmenie, lepšie ovládanie a maximalizovať kontakt pneumatiky s asfaltom. Vidlica je plne nastaviteľná. Zadný tlmič je taktiež značky Showa. Plne nastaviteľný tlmič Showa Balance Free Rear Cushion využíva dvojtubusovú konštrukciu bez tradičných nastavovacích ventilov. Namiesto toho nová tlmiaca jednotka generuje silu tlmenia z tlaku oleja prechádzajúceho zvláštnou separovanou súčasťou zabezpečujúcou tlmenie.

Zlepšenie riadenia motocykla má zabezpečiť aj použitie elektronického tlmiča riadenia druhej generácie (HESD - Honda Electronic Steering Damper). Brzdenie je v réžii strmeňov Tokico. Vpredu nájdeme radiálne montované štvorpiestiky a 320 mm kotúče, vzadu je 220 mm kotúč a jednopiestik. Systém Electronic C-ABS je dostupný ako voliteľná výbava.

Honda CBR1000RR Fireblade 2014
Honda CBR1000RR Fireblade 2014
Honda CBR1000RR Fireblade SP 2014
Honda CBR1000RR Fireblade SP 2014

Fireblade SP však využíva na odpruženie komponenty od firmy Ohlins. Vpredu nájdeme plne nastaviteľnú USD vidlicu Ohlins NIX30 a vzadu taktiež plne nastaviteľnú tlmiacu jednotku Ohlins TTX36. Brzdy sú od Bremba. Vpredu nájdeme radiálne montované štvorpiestikové monobloky a 320 mm kotúče.

Záver

Honda zase raz o čosi vylepšila litrový superšport vo svojej ponuke. Honda CBR1000RR Fireblade sa tak môže pýšiť silnejším motorom nuž a verzia Fireblade SP určite poteší tých, ktorý na svojej motorke radi uvidia top komponenty v danom segmente.

Video: Honda CBR1000RR Fireblade SP 2014

Foto:
 Honda CBR1000RR Fireblade 2014 Honda CBR1000RR Fireblade SP 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CBR1000RR FirebladeCBR1000RR Fireblade SP
Rok:20142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:SuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:999.8 ccm999.8 ccm
Max. výkon:180.9 k (133.0 kW) / 12250 ot.180.9 k (133.0 kW) / 12250 ot.
Max. krútiaci moment:114 Nm / 10500 ot.114 Nm / 10500 ot.
Kompresný pomer:12.3 : 112.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 55.1 mm76 x 55.1 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanie PGM-DSFI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:138.2 mm138.2 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17M/C120/70-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/50-17M/C190/50-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:211 kg210 kg
Výška sedla:820 mm820 mm
Rázvor:1410 mm1410 mm
Dĺžka:2075 mm2080 mm
Šírka:720 mm720 mm
Výška:1135 mm1141 mm
Svetlá výška:130 mm130 mm
Objem nádrže:17.5 l17.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 238 kmcca 238 km
Poznámka:
Poznámka:Odpruženie Ohlins, Radiálne monobloky Brembo

Pridané: 09.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: