Anketa:
Vespa Primavera 2014 - modernizovaná klasika MADE IN ITALY
ZdieľaťPridané: 19.11.2013 Autor: Brco928
Čitatelia: 14328 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
V Miláne tohto roku Vespa slávnostne odhalila novú Primaveru - najnovšieho pokračovateľa legendárnych talianských skútrov so samonosnou oceľovou "karosériou". Primavera dostala nový štýl inšpirovaný modelom 946, nové rozmery kolies, podvozok, vstrekovanie a LED technológie ale samozrejme zostala verná retro dizajnu.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Video: Odhalenie Vespa Primavera 2014 - EICMA Miláno, 5. 11. 2013
Prvá Primavera opustila linky fabriky v roku 1968 a od tých čias sa tešila veľkej obľube medzi mladými od Kalifornie až po Paríž. Počas svojej histórie sa tento model stal jedným z najspoľahlivejších skútrov tých čias. Legendárna Vespa Primavera je znova späť!
Úplne nová Vespa
Príbeh Vespy je pretrvávajúca súhra modernizácie technológie a evolúcia štýlu, ktorý bol dôležitý už od prvého modelu. Práve model klasickej Primavery bol prelomový v histórií Vespy, pretože väčšia váha sa prikladala komfortu cestujúceho a zážitku z jazdy než pri predošlých modeloch.
Znamenitý štýl
Primavera je moderná Vespa s elegantným dizajnom a exkluzívnym štýlom bez straty na pohodlí. Pri tvorbe dizajnu Primavera čerpala z modelu 946 avšak upravili ergonómiu a zjednodušili každodenné ovládanie.
Centrálna čast v tvare omegy, prináša jazdcovi pohodlnejšiu pozíciu a z hľadiska dizajnu pripomína modely zo 60-tych a 70-tych rokov. Priestor na nohy je dnes už rovný a sedadlo znížené, čo poskytuje možnosť jazdy aj nižším jazdcom. Zadná časť Primavery je špicatá a zarovnaná čo nenápadne pripomína prečo značka nesie práve meno osy. (pozn.: talinaske slovo vespa = osa)
Elegantne zapustené smerovky a LED denné svietenie nie sú prehnane veľké a dizajnovo nechávajú priestor na doplnkový štít. Primavera vychádza v 6. rôznych farebných prevedeniach a to: horská biela, polnočná modrá, dračia červená, hnedá, bledomodrá a čierna sopečná. K týmto farbám je ešte možnosť kombinovať 3 rôzne farebné prevedenia sedadla pre vytvorenie ešte unikátnejšieho vzhľadu a viacerých farebných kombinácií. Na už tradične 5 lúčových diskoch je použitý úplne nový dizajn, ktorý aj napriek modernizácií stále zachovávava klasické elementy Vespy.
Revolučná technológia pre Primaveru
Aj napriek modernej a inovatívnej technológií Vespa si stále zachováva ako jediná značka skútrov kovový skelet podsedadlovej a prednej časti, kde iní výrobcovia používajú plasty. Premiestnenie batérie do centrálnej časti pod podlahu nôh, umožnilo inžinierom zväčšiť podsedadlový úložný priestor z pôvodných 14,3 litra na 16,6.
Ďalšou zo zmien je použitie dvojitého zavesenia motora, čo by malo mať za následok výrazné zníženie vibrácií a zvýšiť tak komfort jazdca.
Inováciou prešlo aj predné jednoramenné odpruženie, ktoré namiesto dvoch skrutiek teraz využíva hliníkovú podporu. Pri jazde by to pre jazdca malo znamenať väčšiu stabilitu a vyšší komfort.
Nové 3-ventilové motory
Nová technológia s použitím3. ventilov sa využíva pri 125 a 150 kubíkovom modeli, čo znižuje spotrebu a emisie pri bežnej prevádzke. Srdce Primavery je 4-taktný jednoválec s OHC rozvodom, 3 ventilmi a elektronickým vstrekovaním paliva. Nový kľukový hriadeľ je navrhnutý tak aby znižoval trenie a tým zvýšil výkon. Zmenou prešiel aj pomer vŕtania a zdvihu, ktorý má za následok lepšiu akceleráciu a vyšší krútiaci moment.
Nový typ elektrického štartéra zaručuje tichšie a účinnejšie štartovanie. Variátor sa dočkal tiež zmien a to hlavne na odstredivej spojke, ktorá pri nižších rýchlostiach nedrží zbytočne motor vo vysokých otáčkach ale stále dovoľuje razantnú akceleráciu. Konštruktérom sa podarilo novému motoru nasadiť diétu, čiže je ľahší než dvojventilový predchodca.
Pri mestskom vozítku, akým Vespa bez pochyby je, potencionálného kupcu hlavne zaujímajú prevádzkové náklady kde Vespa vyhráva na plnej čiare. Výrobcom udávaná spotreba nepresahuje 2l na 100km (pri priemernej rýchlosti 50 km/h) a servisný interval sa pretiahol až na 10,000km.
Okrem trojventilových motorov sa Primavera dodáva aj s dvoma 50ccm motormi a to v dvojtaktnom aj štvortaktnom prevedení. Dvojtakt je pre tých najmladších jazdcov, ktorí chcú svižnú jazdu, kým štvorventilový štvortakt poskytuje najvyšší výkon až 4,35 koní na trhu.
Doplnky
Pri mestskom skútri sú dôležité odkladacie priestory, preto Vespa ponúka doplnkový top-case vo farbe motocykla s chrómovým Vespa logom a opierkou pre spolujazdca. Klasický chrómovaný nosič kufra sa dá samozrejme rovnako využiť na upevnenie batožiny. No a neodmysliteľnou klasikou je aj voliteľný chrómovaný predný nosič batožiny.
Pri zhoršených poveternostných podmienkach určite oceníte predný štít a ľahko inštalovateľnú plachtu na zakrytie nôh umožňujúcu jazdu aj v daždi. Proti odcudzeniu Primavera ponúka elektronický alarm.
Video: Vespa Primavera 2014
Video: Vespa Primavera 2014 - oficiálne video
Video: Vespa Primavera - Ako sa vyrába
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Vespa | Vespa | Vespa | Vespa |
Model: | Primavera 50 2T | Primavera 50 4V | Primavera 125 3V | Primavera 150 3V |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (2T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 49 ccm | 49.9 ccm | 124.5 ccm | 154.8 ccm |
Max. výkon: | 4.35 k (3.20 kW) / ot. | 10.74 k (7.90 kW) / 7700 ot. | 12.92 k (9.50 kW) / 7750 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 10.4 Nm / 6000 ot. | 12.8 Nm / 6500 ot. | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 40.0 x 39.3 mm | 39.0 x 41.8 mm | 52.0 x 58.6 mm | 58.0 x 58.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PFI (Port Fuel Injection) | vstrekovanie PFI (Port Fuel Injection) | ||
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (3V) | SOHC (3V) | |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 78 mm | 78 mm | 78 mm | 78 mm |
Zdvih vzadu: | 69 mm | 69 mm | 70 mm | 70 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 200 mm | 200 mm | 200 mm | 200 mm |
Pneu vpredu: | 110/70 - 11 | 110/70 - 11 | 110/70 - 11 | 110/70 - 11 |
Brzdy vzadu: | bubnová | bubnová | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 110 mm | 140 mm | 140 mm | 140 mm |
Pneu vzadu: | 120/70 - 10 | 120/70 - 10 | 120/70 - 10 | 120/70 - 10 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Výška sedla: | 780 mm | 780 mm | 780 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1340 mm | 1340 mm | 1340 mm | 1340 mm |
Dĺžka: | 1860 mm | 1860 mm | 1860 mm | 1860 mm |
Šírka: | 735 mm | 735 mm | 735 mm | 735 mm |
Objem nádrže: | 7 l | 7 l | 8 l | 8 l |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Predpokladaná cena: 3700 EUR Voliteľná výbava ABS a trakčná kontrola | Voliteľná výbava ABS a trakčná kontrola |
Pridané: 19.11.2013 Autor: Brco928 Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Vyskúšali sme Piaggio Liberty 125 2014 - Ifk0
- Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma - Awia
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Piaggio Group - Vespa Primavera - Awia
- Prvý test: Vyskúšali sme novú Vespu Primavera v uliciach Barcelony - Awia
- Naživo: Vespa predstavuje v Ríme nové motory 3V s trojventilovou technikou - Awia
- Štýlový skúter Honda SH MODE 125 - zeON
- Vyskúšali sme: Yamaha Offroad novinky 2014 vo Veľkých Uherciach - mikulec
- Nová Vespa GTV - športová ako nikdy predtým - Redakcia
- Yamaha D´elight - štýlový skúter v kategórii do 125 ccm - zeON
- EICMA 2023: PIAGGIO GROUP Novinky Moto Guzzi, Aprilia, Vespa - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Ako ma dvaja skútristi na Elefantentreffen 2013 doviedli
- Video upútavka: Portugalsko 2012 - Západnejšie to nejde alebo ako sme až Afriku videli
- Ako sa dá ísť cez Švajčiarsko do Chorvátska 2011
- Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 3.časť- Polnočné slnko a hľadanie trollov
- Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde - 2.časť offroad v Rusku a Nordkapp na dosah
- Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 1.časť - Ako sme do Ruska prišli