Anketa:
Sľúbili sme si lásku. Honda NT 700 V Deauville po 50.000km. 2/4
ZdieľaťPridané: 27.01.2014 Autor: MajoKE
Čitatelia: 47489 [Vaše stroje - Moja motorka]
![]() |
Škoda, že nemám predné hmlovky, zapchal by som dieru medzi chladičom a spodným krytom. Aj keď sa „vzduch“ a voda k nohám nedostane |
Veľmi nepríjemná rýchlosť je cca 20 km/h na 2ke po rozbitej ceste, alebo v centrách starých miest po mačacích hlavách. Je dobré mať vôľu na plyne aspoň 2 – 3 mm. Treba si uvedomiť, že z 0 na 100 km/h to trvá 5,5 sek a motor má 48 kW, teda musíme predvídať a spontánne predbiehačky sú nemožné.
Brzdy sú výborné a vzájomne prepojené. Pri brzdení nožnou, brzdí aj jeden predný piestik. Mal som možnosť vyskúšať aj verziu s ABS a pri rovnakom brzdnom účinku na motorke s ABS postačuje menší tlak na brzdovú páčku. Teda vieš lepšie „brzdenie“ dávkovať.
![]() |
Tréning brzdenia, asi február 2011. |
Motorka Honda NT 700V, bez abs, pneu BT 020 dvojročné, najazdené na nich asi 16.000 km. Teplota aj – 4 0 C, vetrisko. Klasika 30 m pásmo, riadna puklina v asfalte ako "štart" brzdenia. Na 3jke idem 105 km/h, aby to bolo gpskových 100 km/h. Posledných 100 m pred brzdením už idem spomínaných 105 km/h.
Úplne prvý pokus 40 m, potom bežne v rozmedzí 34 – 37 m, rekord 31,5 m, ale to som asi švindloval, lebo sa mi to zdá málo aj keď predné koleso už bolo v riadom šmyku. Do tých 37 m som nemal pocit riskovania.
Šok bol pre mňa, že keď som brzdil len zadnou brzdou, najkratšie sa mi podarilo 47 m, do 50 m vždy. Skutočne to bolo úplne bezpečné žiaden risk. Len silno stlačiť páčku. Schopné CBS, a to viem, že NT700VA brzdia lepšie. Neviem, či to nie je optimistické, lebo v časopisoch uvádzajú profíci dráhy pod 40m za skoro zázrak a keď som chcel vedieť podmienky testu neodpovedali. Na českom webe chlap na Honde CBF 600 bez ABS zastavil na 26 m. Bolo z toho video.
![]() |
Palubovka pre starších....neurazí,nenadchne. |
Ovládače na riadidlách sú z mimoriadne odolného plastu / vysvetlím nižšie/ bežne s jasným presným chodom, akurát Honda v posledných rokoch mení rozloženie ovládania smeroviek pod klaksón.
Prístrojovka prebratá z VW Golf III. Nenadchne, neurazí. Štyri budíky palivomer, tacháč, otáčkomer, teplomer. Skromný displej ukazuje celkový počet km, trip A, B, čas, aktuálnu a priemernú spotrebu. Teplota vzduchu chýba.
Veľká riť a kufrová záhada.
![]() |
EČV mám veľké, skupinové svetlá sú veľké a bezpečné. |
Nebuď sprostý a neukladaj ťažké predmety do vrchného kufra je to pohodlné a nebezpečné. Motorka má veľkú plastovú skútrovu riť. Dizajnér to skúšal zamaskovať veľkými smerovkami aj brzdovými svetlami s dvoma dvojvláknovými žiarovkami. Blikajúcu smerovku prehliadne len feťák. Sám som to na Motoride kritizoval, teraz viem, že to bol omyl. Tie neodnímateľné plastové kufre skoro nič nevážia, sú oblé. Vzduch ich tichúčko obteká, žiadne neforemné kvádre a preliezky po stranách. Sú natlačené maximálne ku kolesu. Celková šírka s objemom ľavého skoro 27 l a pravého 27,4 l kufra je oveľa menej ako rozpätie zrkadiel. Spolujazdec nemá špinavé nohy od zadného kolesa ako na Honde Integra, alebo iných. Ak prikúpiš širšie veká kufrov získaš plus 17 litrov a schováš tam prilbu.
![]() |
Neoriginálne tašky 2 x 7 €, ľavý popruh je dlhší, aby si vložil dlhý predmet do prepojených kufrov. |
Veká sa neotvárajú rovnako, aby si mohol naložiť aj čosi dlhé a úzke. Ľavé veko otvoríš viac. Pravé menej. Do pravého dávaj dôležitejšie veci, ale aj predmety, ktoré potrebuješ „okolo“ jazdy, aby si stál pri ich vyberaní pri ceste!!! Ak by sa ti náhodou počas jazdy kufor otvoril batožina nevypadne. Kufre sú prepojené. Kupovať originál tašky je somarina. Kúpiš textilne ruksaky za 7 € rozličnej farby.
![]() |
Ten úchyt z platu považujem za slabé miesto, zatiaľ funguje. |
Otváranie kufrov nie je najlepšie vymyslené, mechanizmus ma vôľu, po rokoch značnú. Už „primitívne“ PCX má otváranie kufra na dotyk s pohybom tlačidla asi 4 mm a nie doslova prehistoricky vybratím kľúča a vložením do iného zámku ako na všetkých NT 700 V alebo vlajkových skútroch Honda SW T 400 - 600!! Ak zlomíš ľavú páčku otvárania kufra, nedáš dole sedadlo. Na ceste to môže byť problém dostať sa k poistkám, náradiu, lekárničke. Ja mám natiahnutú obyčajnú šnúrku z topánok na tiahlo, ak zlomím páčku na otváranie kufra, kľaknem pod moto a potiahnem, avšak kľúč musí byť v zámku.
Pridané: 27.01.2014 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!