Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2472 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29828
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17627)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12201)
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Sľúbili sme si lásku. Honda NT 700 V Deauville po 50.000km. 1/4

 Zdieľať

Pridané: 27.01.2014 Autor: MajoKE
Čitatelia: 47463 [Vaše stroje - Moja motorka]

Táto motorka je ako takmer nejestvujúca žena, ktorá je super gazdiná a kuchárka, starostlivá matka, skromná a nenáročná, praktická, snaží sa dobre vyzerať, / aj keď spadne/ je odolná, veľa „znesie“ , verne slúži. Dokonca sa dá „použiť“ aj v noci!!! Od takých sa odchádza do hrobu, alebo za vyzývavými fľandrami.

 Moja Kravička, Honda NT 700 V, r. v. 2006
Moja Kravička, Honda NT 700 V, r. v. 2006

Nedávno som si prečítal v renomovanom českom motocyklovom časopise recenziu na Kravičku. Bolo mi jasné, že ten človek videl Kravičku v katalógu. Napísal som mu. Odpísal. Odpísal, že to odpísal. Ja som ich tiež odpísal a zrušil predplatné.
Mal som kopu času na výber ďalšieho motocykla po Yamahe FZ6 S, na nej mi začínalo vadiť „veterno“ a stále som bol špinavý od múch, či prachu. A reťaz, tá patrí na bicykel.

Pojazdil som aj kráľovny: staršie BMW K1200GT, R1200RT staršie aj úplne nové, F800 ST, Crosstourera, Kawasaki GTR 1400 aj tie prvé aj inovované. Aj veľký bandit bol mimo. VFR 1200 bola veľmi „na ruky“. Hondu NT 700V som odjazdil, zľakol sa pri 6000 ot., či niečo neodpadne, poďakoval a nič. Zabudnutá. O polroka pozerám na doplnkami obvešanú policajnú hondu a začína mi svitať.

 Turista sa mrazu nebojí.
Turista sa mrazu nebojí.

Božská iskra v hlave plnej slamy.

Začal som ju zháňať. Všetci majitelia boli starší ako ja, alebo dôchodcovia. Tí ju predávali, lebo na ňu už nevedeli nasadnúť, alebo skrátka končili. Svoju som šiel kúpiť v riadnej snehovej metelici presne na Silvestra do Liptovského Mikuláša. Pozrel som ju, zaplatil, naložil.

Čo v iných testoch, skúsenostiach nebolo a nebude...

Posed a spolujazdec. Jazda. Prevodovka. Palubovka a všetko ostatné.
Je ideálny pre mňa. /176 cm/ Na sedadle sa dá presedieť celé hodiny. Zosadia ťa vibrácie a nie boľavý zadok. Nohy nie sú veľmi pokrčené. Horúci vzduch od motora neobťažuje. Asi 3 x sa mi zapol ventilátor chladiča, aj to na Sicílii. Sedadlo je 79 cm nad zemou. Ja kedykoľvek položím obe chodidlá na zem. Samozrejme vidím dopredu ponad osobné autá. Späťáky sú najširším bodom motocykla. Sú umiestnené výborne, typ auta za tebou rozoznáš, ale EČV neprečítaš. To ti môže byť jedno.

 Dokanale zakrytý. Naviac oproti sérií 1. Deflektor, 2.Deflektor nad smerovkami, 3. Padací rám – séria, 4. Spodný plast, ochrana nôh.
Dokanale zakrytý. Naviac oproti sérií 1. Deflektor, 2.Deflektor nad smerovkami, 3. Padací rám – séria, 4. Spodný plast, ochrana nôh.

Vzduch tesne ponad prilbu vytvára ozaj maličký hluk, ja mám malý deflektor takže ticho je neuveriteľné, žiadne trasenie hlavou. Minulý majiteľ bol dlháň a ja by som si ho nekúpil, nebol dôvod. Niekedy až na diaľnici privreté plexi na prilbe dotlačím za aretáciu, teda zatvorím na doraz. Rozprávam o novembri. Daň za to je, že sa dívam cez deflektor. Keď prší dávam ho do nižšej polohy. Keď prší a je noc, musím ho zmontovať, cez dve mokré plexi nič nevidieť. /Zakrýva mi vzdialenosť 10-20m/. Demontáž trvá 2 minúty. Na priezore prilby a odeve nemám jedinú muchu a to nikdy!!!

 Dole a hore, prvé modely.
Dole a hore, prvé modely.

Prvé modely mali plexi nastaviteľné náradím v dvoch polohách. Vymyslel to človek mdlého rozumu. Ročníky 2009 majú asi 5 polôh štítu nastaviteľného bez náradia. Preložiť mechanizmus z novšej búračky na starú sa nedá.
Ako vidno na fotografiách na mojej kravičke je spodný plast okolo motora, topánky sú v závetrí suché a čisté. Nad smerovkami sú tiež deflektory, na prsty nefúka a nemoknú v daždi. Vyhrievané rukoväte sú príjemná drobnosť.

 Pohodlné sedenie, meriam 176 cm, pozri uhol stehno –lýtko.
Pohodlné sedenie, meriam 176 cm, pozri uhol stehno –lýtko.

Rozhodne si treba všimnúť na fotografiách trojuholník hlava, ruky, riadidlá a uhol pokrčených nôh. Skrátka pohodlie.
Spolujazdec, ten sa má. Široké sedadlo a dlhé madlá, nízko stupačky, kufor končí ako opierka pod lopatkami. Spočiatku sa párkrát dotkne špičkami lýtka jazdca.

 Kufor ozaj končí pod lopatkami 176 cm spolujazdca!!!
Kufor ozaj končí pod lopatkami 176 cm spolujazdca!!!

Stretávacie svetlo svieti pri otočení kľúča, na mojej, až keď beží motor. To bola jediná porucha o tom však neskôr. Ak zapneš diaľkové svietia obidve. Samozrejme, keď nastúpi spolujazdec a využiješ celkový objem kufrov a to je vyše 100 l, /so širšími vekami 120 l/ svetlo svieti hore. Veľkou, dobre hmatateľnou, plastovou skrutkou ho rýchlo nastavíš.
Zvuk je veľmi decentný. Výfuk je podľa mňa krásny a nerezový. Je ideálne umiestnený. Spojková páčka sa nenastavuje, vôľa na konci má byť cca 15mm. Ide poľahky. Radenie rýchlostných stupňov je detsky jednoduché. Neutrál je jasný.

 Mne osobne výfuk a vstavaný kufor opticky vyhovuje.
Mne osobne výfuk a vstavaný kufor opticky vyhovuje.

>

Pridané: 27.01.2014 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »