Anketa:
Cesta na Rally Albania 2014 – Piliscsév SAND 2014 1/3
ZdieľaťPridané: 14.05.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 5364 [Šport - Rally]
Najlepší tréning je pretek, to vie predsa každý! Termín Piliscsév SAND mesiac pred Rally Albania bol pre nás ideálny, a tak sa na štart postavili všetci jazdci Slovak4RallyTeam.
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Report z pretekov:
09.05.2014 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4667 [Šport - Enduro]
Vydarený pretek Piliščév SAND 2014
Prvý májový víkend skončil a s ním aj nový XL enduro pretek v Piliščéve. Skúsim stručne zosumarizovať priebeh udalostí.
Komfortné depo |
Ktovie ako to nezačína...
Nabalený ako Slovania počas sťahovania národov prichádzame aj s detským táborom. Ubytovaní sme kvôli dcérke v penzióne, ale zázemie si robíme aj v depe. Idylka sa mení v priebehu pár minút. V jednej chvíli zahrmelo, a v druhej sa spustilo krupobitie. Deti zaháňam do rozostavaného stanu a dokončujem ho v daždi a pod paľbou tých malých, bielych a tvrdých svíň. Ale ako prišlo, tak aj odišlo a o chvíľu už nie je po búrke ani stopa.
Trochu mokré, trochu studené, a trochu tvrdé |
Vyrážam na trať na zodratých gumách, lebo tie nové chcem šetriť. Odbáčam doprava na krosovú trať, a hneď v prvom stúpaní je také blato, že motorka vôbec nie je schopná ísť ďalej. Vraciam sa do depa a dostávam inštrukcie. Samozrejme som zle odbočil. Tak idem doľava, ale vbieham na „zlé doľava“ a vysielam bezradné signály do depa. RacerP si môže aj ruky vychodiť z kĺbov, ako sa snaží naviesť ma na dobrú stopu. Dúfam, že povinnú dávku laňďalovského debilizmu som už predviedol a ďalej už budem „za normálneho“.
Povrchy boli rôznorodé |
Zoznámenie s traťou
Endurový okruh je zjazdný aj na zodratých gumách, ale nie naplno. Keď už som si dokázal „že sa to dá“, osádzam kolesá s prakticky novými gumami a skutočný race sa môže začať.
Trať je lahôdková. Štart v tmavom piesku, potom do stúpania kde sa prechádza do hliny. Nasleduje cik-cak po trávnatom svahu a sklesať k prudkej vpravo na dlhý vypaľovák, kde sa radí až do päťky. Dobrzdiť, lebo na konci je ostrý vracák a nasledujú viaceré výjazdy, z ktorých najhorší je ten posledný s hlbším pieskom za nepríjemným zlomom v hornej časti. Hrebeň kopca sa ide po hrboch, ktoré za ten svet neviem skákať, lebo sú nepravidelné. Nasleduje zjazd na šotolinovú pasáž, s vracákom ku krosovej časti trate. V prudkom klesaní máme prikázané jazdiť na jednotku, čo do polovice soboty aj dodržiavam. Potom krásne široká a rovinatá krosová časť s mäkkým podkladom a krásnou – nezákernou lavicou. Pri depe sa odpojiť z krosovej časti znovu na endurový okruh a kolo je uzavreté. Trať má všetko čo treba a je veľmi záživná. Na asi 2 zjazdoch s prudkým odbočením sa ide až do jedna, hrebeňovku s hrbmi neviem prechádzať na viac ako dvojku. Väčšina trate sa ale jazdí na tri, asi na 3 miestach som už po oboznámení s traťou radil do štyri, a dlhý trávnatý vypaľovák bral v pohode päťku. Žiadne trápenie, ale skutočné enduro.
A ide sa na to |
Jazda ako víno
V piatok sa ide podľa plánu, po zavádzacom kole idú racery na 5 kôl, a to isté nás čaká aj poobede. Ide sa fantasticky, nový podvozok od Faryna je absolútna pecka a prestavenie karburátora tiež. Vo výsledku je zmena obrovská. Motorka úžasne filtruje nerovnosti, „poberie“ prakticky všetko, veľmi dobre odskokuje aj doskokuje. Lepšie bežiaci motorom zase uľahčuje pridvíhanie a teda sa ľahšie bojuje s preťaženým predkom malej adventúry. Lepší prejav motora aj podvozku spoločne spôsobujú, že moto sa dá ľahšie dostať do driftu, ale čo je najdôležitejšie - do kontrolovaného driftu!
Asistenčná štvorkolka naozaj asistovala |
Štartuje sa s minútovými odstupmi a počas tých piatich kôl predbieham asi piatich jazdcov. Jazdecký a fyzický tréning v spojení s úpravou stroja sa vo výsledku prejavili. Po prvej tretine je pretek rozbehnutý výborne a útočím na miesto na bedni – som tri sekundy za Alešom Černým a pred jazdcom za mnou mám pol minúty náskok. Josipovi a Janovi sa darí výborne a jazdia porovnateľné časy. Menton začína opatrne ale u neho je hlavné zbierať skúsenosti.
Priestor štartu a cieľa |
Nebolo mi súdené
Po obede štartujeme do ďalšej rundy. Začiatok kola je trochu rozhádzaný, ale to je daň za rozohriatie a absenciu rytmu. Po pár metroch už nasadzujem tempo z prvej tretiny preteku. Presne po prejdení prvého kola mi však praská spojkové lanko. Bežím pre náhradné a s pomocou Roba Szásza z KTM Bratislava ho napokon vymeníme. Aj keď dobré umiestnenie je nenávratne v kely, chcem vyraziť späť na trať a so cťou dojazdiť. Vtedy zbadám šlusdefekt na zadnom kolese. Napriek dobre osadenému a dotiahnutému haltru som strhol ventil na krosovej „heavy duty“ duši. Dve takéto „náhody“ v tej samej chvíli, to už nie je náhoda. Tlačím teda do depa a pripravujem moto aspoň na sobotu.
Toto je tá chvíľa, keď sa to pokašľalo |
Pridané: 14.05.2014 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Pozvánka: Piliscev SAND 2014 - preteky pre XL endurá - haro007
- Vykročenie na cestu "Rally Albania 2014" - Landal
- Skúsenosti z Rally Albania 2014 – miúsy, duše, T-lock, pneu - Landal
- Vydarený pretek Piliščév SAND 2014 - haro007
- Piliscsev Sand 2015 - bohatý fotoreport a hodnotenie očami účastníka - Landal
- Piliscsev Maratón 2016 – pokyny - haro007
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora