Anketa:
Pannonia-ring hostil podujatie seriálu IMRC
ZdieľaťPridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2791 [Šport - Cestné Motocykle]
Na maďarskom okruhu Pannonia-ring sa uskutočnilo ďalšie podujatie seriálu International Motorcycle Race Cup. Na rozdiel od predchádzajúcich podujatí, kedy sa preteky konali spolu s medzinárodným šampionátom Alpe Adria, sa na Pannonia-ringu jazdilo samostatne a to sa odrazilo aj na nižšom počte prihlásených pretekárov.
Organizátorská agentúra však na túto skutočnosť pohotovo zareagovala a k podujatiu zaradila aj populárny Fun Cup, teda preteky určené predovšetkým nelicenčným motorkárom.
![]() |
Na Pannonia-ringu sa okrem bodov do hodnotenia IMRC jazdilo aj o umiestnenia do majstrovstiev Slovenska a Maďarska a na pretekárov čakalo okrem triedy 125 SP dvoje pretekov, pričom po prvýkrát sa v rámci podujatí IMRC na štart až dva razy postavili jazdci IMRC Cupu, teda pohárového seriálu. A hoci sa väčšinou v závere sezóny kryštalizujú jasní favoriti, tak Pannonia-ring tentoraz poriadne zamiešal priebežným poradím, čo sľubuje mimoriadne zaujímavé finálové podujatie, ktoré sa už spolu so šampionátom Alpe Adria uskutoční 13. a 14. septembra na Slovakia Ringu.
![]() |
V triede 125 SP sa na čele všetko vyvíja v prospech vedúceho jazdca seriálu, Maďara Zoltána Aszalosa, no o druhé miesto zvedú súboj v posledných pretekoch Slovák Peter Rauch a Maďar Bálint Kovács, ktorých v tabuľke delí len päť bodov v prospech nášho jazdca. Rauch je však už istým víťazom slovenského hodnotenia, kde má na čele vyše stobodový náskok.
Trieda Superstock 600 má tiež svojho suveréna, pričom aj v tomto prípade sa jedná o maďarského jazdca. János Chrobák, ktorý na Pannonia-ringu zvíťazil v sobotňajších pretekoch, môže by ť na poslednom podujatí už len ťažko predstihnutý, ale my budeme najviac zvedavý na vystúpenie nášho Martina Durdíka. Ten bude chcieť udržať tretie miesto v konečnej tabuľke medzinárodného seriálu, pričom medzi Slovákmi je jeho náskok ešte vyšší ako v prípade Raucha v nižšej triede.
![]() |
Škoda, že v triede Supersport náš najúspešnejší zástupca, Martin Klimits, počas sezóny vynechal dve podujatia, pretože z najväčšou pravdepodobnosťou by bol v súčasnosti práve on vedúcim jazdcom seriálu. Na čele je tak v tomto prípade opäť maďarský jazdec, Imre Oldal, a hoci nemá celkové víťazstvo stopercentne isté, Klimitsove šance sú aj napriek dvom víťazstvám na Pannnia-ringu už len v rovine teoretickej. To sa týka aj nášho Pavla Grmana, ktorý na Klimitsa stráca len sedem bodov. Do hry o konečné umiestnenie v top 3 sa však iste zamieša aj český pretekár Petr Sodomka.
Doslova horúco bude na Slovakia Ringu počas pretekov triedy Superstock 1000. Doteraz vedúci jazdec seriálu IMRC, Poliak Bartlomiej Wiczynski, totiž posledné dve podujatia vynechal a z náskoku mu zostalo už len deväť bodov. Na prvenstvo tak ešte môžu pomýšľať hneď traja pretekári, Zbyněk Čech jazdiaci so slovenskou licenciou, ktorý má rovnaký počet bodov ako tretí v poradí Slovák Jaroslav Kamenický, no len ďalšie tri body stráca rovnako so slovenskou licenciou jazdiaci Poliak Jaroslaw Chomicz! Títo traja budú navyše bojovať aj o celkové prvenstvo v slovenskom hodnotení, kde má Kamenický 13-bodový náskok pred Čechom, Chomicz stráca už 19 bodov. Na Pannonia-ringu však potešila účasť slovenského pretekára Jaroslava Černého, ktorý sa na okruhoch objavil po nútenej prestávke. Dvomi víťazstvami však potvrdil svoju stále skvelú formu.
![]() |
Aj v kráľovskej triede Superbike sa situácia ako v správnej dráme pred finále zamotala. Nášmu Vladimírovi Ružovi z pôvodne solídneho náskoku veľa nezostalo a pred podujatím na Slovakia Ringu má na druhého v poradí, Maďara Istvána Bezzegha, už len sedembodový náskok. Vďaka výborným výkonom v druhej časti sezóny má šancu na víťazstvo aj náš Lukáš Jasenský, ktorý na Ružu stráca 17 bodov, no bez šance celkom nie sú ani David Juhász (Maďarsko) a Radoslav Dulík (Slovensko). Ruža má o niečo veselšiu situáciu v slovenskom hodnotení, kde má 16-bodový náskok na Dulíka, ďalších sedem bodov stráca Juraj Knezovič.
![]() |
Pridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Vydarený úvod seriálu IMRC 2015 na Pannoniaringu - Redakcia
- Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy - Redakcia
- Blíži sa prvé podujatie IMRC 2013! - Redakcia
- V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov - Redakcia
- Prvé kolo IMRC 2014 prekvapilo vysokým počtom štartujúcich - Redakcia
- V Taliansku odštartoval motocyklový Alpsko-jadranský šampionát 2015 - Risso46
- Orgazmus pre okruhových strelcov - detailná fotogaléria špeciálu KTM RC 8C - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!