Anketa:
Motocykel 2015 v detailoch - časť 1.
ZdieľaťPridané: 23.03.2015 Autor: Romoto
Čitatelia: 4829 [Novinky - Reportáž]
Priatelia, kamaráti!
A máme to (bohužiaľ) za sebou. Najväčšia, najkrajšia a najvzrušujúcejšia výstava motocyklov na Slovensku je opäť za nami. Verím, že ste si ju užili a minimálne sa pokochali krásnymi motorkami.
Seriál článkov - Motocykel v detailoch:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motocykel v detailoch | Nasledujúci
Ak ste sa do Bratislavy nedostali, prípadne ste výstavu iba narýchlo „prebehli“, ponúkam vám na spestrenie týchto pár fotiek. Ako po minulé roky, neponúkam vám niečo mimoriadne v mojom podaní. To mimoriadne je na fotkách vytvorené a vyrobené obdivuhodnými ľuďmi, ktorí motorky milujú a tvoria. To oni – tí bezmenní - si zaslúžia náš obdiv a uznanie. Ako v predchádzajúcich článkoch: nepozerajte na kvalitu fotiek, za pozornosť stojí to, čo je na nich.
Pár mojich postrehov:
1. Farby
Hlavne Honda a mierne aj Suzuki tuším začali dobu farebnú. Osobne sa veľmi teším, keď konzervatívnu šeď (čiernu farbu) nahrádzajú „bojové“ farby. Veľmi ťažko znášam všetky tie čierne kolesá. Keď ich mali všetci trojlúčové, no dobre... Ale teraz, keď aj sem vstúpila krása dizajnu, nechápem, prečo všetci ponúkajú kolesá v čiernom prevedení. Viem si tu predstaviť charakteristické farby pre každú značku. Kolesá zelené, modré, žlté, červené, biele, zlaté. Len nie čierne!
2. Kapotáže
Že by ET(Kawa)? Škuľavosť je potláčaná futuristickými krivkami. V porovnaní s minulým rokom sa mi zdalo menej čínskych tvarov. V jednoduchosti je krása, a to je dobre. Funkčnému blatníku Triumphu dávam prednosť pred nelogickou MV Agustou.
3. Detaily
Dávam do pozornosti pár akože „lacných“ riešení a tiež ich protiklady. Rovnaké hmotnostné množstvo plastu môže byť použité s rozdielnym efektom. U KTM a v jednom prípade aj u Kawasaki ako keby sa sústredili na podstatnejšie detaily. Zato BMW, Ducati a Honda nestratili sily ani pri riešení tých „nepodstatných“ detailov. Triumph tradične ponúka nadštandardne estetické a konštrukčné riešenia. Spolu s BMW mali asi aj najkrajšie logá „vytlačené“ do kapotáží.
4. Stúpačky
Prevedenie stúpačiek, hlavne tých zadných a ich uchytenie tak isto vypovedá o kvalitatívnom zaradení stroja. Z tejto šablóny sa negatívne vymyká “malý“ Tiger od Triumphu. Ale ten už bol v minulosti podrobený oprávnenej krutej kritike. Naopak, zadné stúpačky na Scramblerovi od Ducati si zaslúžia zvláštnu pozornosť hlavne tým, ako sú neuveriteľne krásne nenápadné. Všimli ste si, ako BMW prispôsobilo uchyteniu predných stúpačiek hlavný nosný rám?
5. Výfuky a koncovky
Mám pocit, že po nejakom čase sa do pozornosti konštruktérov znova začínajú dostávať výfuky, teda hlavne koncovky. Pred sprísnenými emisnými normami sa dozadu jednoducho namontoval Akrapovič, Devil, Termignoni a pod. a bolo to. Teraz pod resp. za motormi vznikajú prečudesné hrče starajúce sa o emisie. A výrobcovia sa rôznymi hliníkovými krytkami snažia vzbudiť dojem, že koncovka nie je obyčajná, ale má „ušľachtilý“ pôvod. Ponúkam pár príkladov.
6. "Zadky"
Každá slečna je charakteristická svojim zadočkom. Aj u nás v moto sa uprednostňujú tie malé a štíhle, ale Kawasaki dokazuje, že moletky ešte nekončia.
7. Prestavby
Osobitnou kapitolou sú prestavby. O nich nabudúce.
Pridané: 23.03.2015 Autor: Romoto Zdieľať
Seriál článkov - Motocykel v detailoch:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motocykel v detailoch | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motocykel 2016 v detailoch - Romoto
- Zajtra máte poslednú možnosť navštíviť výstavu Motocykel / Boat Show 2015 v Bratislave - Redakcia
- Motocykel 2015 v detailoch - časť 2. - Romoto
- Prvý fotoreport z výstavy Motocykel 2018 - foto a video ochutnávka ešte pred otvorením - Awia
- Pozvánka: Adrenalínové kúsky na výstave Motocykel 2015 - Glóbus smrti - Redakcia
- Foto a video report - Výstava Motocykel 2019, Bratislava - Awia
- Intermot 2014 v detailoch - Romoto
- Motocykel 2007 z iného pohľadu, 2. časť - gilbert
- Výstava Motocykel 2010 je za nami - Redakcia
- Zmena miesta konania Bikes in Town 2015, stretneme sa v Design Factory - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023
- Motofestival Glemseck 101- 2023
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
- Motofestival Glemseck 101- 2022
- Intermot 2022
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022
- Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
- Motosalon Brno 2020
- Oberdan BEZZI - rozhovor s grafickým dizajnérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora