Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3135 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na Svitkovej trati zvíťazil Jakub Hruška - Zaškov V+S Welding Cup

 Zdieľať

Pridané: 02.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6391 [Šport - Motocross]

Žaškov 30.8.2015: Predposledné podujatie Regionálneho pohára Východ V+S Welding cup, Slovenského pohára a spoločne s ním rovnako predposledné podujatie motokrosového seriálou najmenších MM SR MX65 sa konalo na Orave v

Seriál článkov - V+S Welding cup 2015:

Štefan Svitko je hlavným hostiteľom a jeho organizačné zručnosti nesklamali ani tentokát. Do Žaškova zavítalo 120 jazdcov, mnohí z nich aj zo sveta countrycossu, pretože to bola jedna z posledných príležitostí na tréning pred blížiacou sa ISDE (Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž) v Košiciach. Paradoxne sa nedarilo Števovi Svitkovi, ktorý mal problémy s motorkou a tak na domácej trati nepredviedol, čo v ňom je. To dalo šancu Jakubovi Hruškovi, ktorý sa v MX1 poriadne predviedol. Najlepším na „majstráku“ 65tiek sa stal Nikolas Marek.

MX65 - Po Žaškove veľmi tesný rozdiel medzi Popoviczom a Marekom

Medzinárodné majstrovstvá Slovenka najmenších MX65 sa konali v rámci podujatia V+S Welding cup. Malí pretekári z celého Slovenka na Orave predviedli pekné súboje, z ktorých víťazne vyšiel Nikolas Marek, Jakub Popvicz skončil druhý a tretie miesto obsadil Viktor Dreising. V rámci priebežného bodovania seriálu MMSR 65 sa na poslednom podujatí bude musieť Jakub Popovicz veľmi snažiť, pretože medzi ním a druhým Nikolasom Marekom sú len 2 body.

Na Svitkovej trati zvíťazil Jakub Hruška - Zaškov V+S Welding Cup

MX85 – Samo Struk vzal obidva holeshoty

Samuel Struk dominoval v oboch finálových jazdách a vyhral aj meraný tréning v ktorom urobil najrýchlejší čas na kolo. Okrem toho si od promotéra seriálu ATV poromotion vzal finančnú odmenu za dva holeshoty. Druhý skončil Samuel Strýček a tretie miesto išlo Martinovi Medňanskému.

MX2 Hobby – Suverénne víťazstvo Daniela Sekeráka

RMR team z Rožkovian sa opäť tešil z víťazstva svojho Daniela Sekeráka, ktorý vyhral obe finálové jazdy. O druhé miesto zabojoval Marek Vengrín a o tretie Andrej Stanko.

MX1 Hobby – Richard Géze si prvenstvo udržal

Po vydarenej prvej jazde sa Richard Géze v druhej pekne potrápil s Adriánom Strogončíkom, ktorému tá prvá vôbec nevyšla, no druhú vyhral a nechal Richarda za sebou. Adrián vyhral aj meraný tréning a mal to výborne našliapnuté na víťazstvo, no kvôli pokazenej prvej jazde ho vo výsledkoch vidíme až ako 9teho. Druhý celkovo bol Janko Golian a trojku na bedni doplnil Peter Gordan.

Veteráni MX4, Superveteráni MX4+ a Twinshock

Kategóriu veteránov dobil Zoltán Vörös, superveteránov Janko Uličný zo Spišských Vlachov a historické motorky „twinshock“ patrili Jankovi Kocianovi z Banskej Bystrice.

MX Junior – Xaver Vörös už tradične prvý

Juniorka nás málokedy prekvapí zmenou prvého miesta a inak tomu nebolo ani v Žaškove. Xaver Vörös si opäť vzal opäť víťazstvá z oboch finálových jázd. Stabilne si počínali aj ďalší dvaja. Dvakrát druhý bol Jozef „Jojo“ Posluch a tretí Jaroslav „Dubák“ Dubóczi.

MX2 - Zo súboja vyšiel víťazne Michal Novocký

Denis Poláš už od rána ukazoval, že má ambíciu v Žaškove zvíťaziť, keď vyhral „kvalifikačku“ (meraný tréning). Nikto o tom ani nepochyboval keď vyhral aj prvú finálovú jazdu. Avšak v tej druhej to nakopol Michal Novocký a v cieli videl Denis len jeho chrbát. Keďže druhá jazda má väčšiu váhu, celkoho zvťazil Michal Novocký, druhý skončil Denis Poláš a Pavol Repčák stabilne na treťom mieste.

MX1 – Prekvapenie od Svitka aj Popovicza, zvíťazil Hruška

Fovoriti sa v Žaškove veľmi nepochlapili. Štefan Svitko skončil kvôli technickej poruche na motocykli až ôsmi a Juraj Popovicz po pádoch v prvej aj druhej finálovej jazde celkovo až štvrtý. Výborne to ale išlo Jakubovi Hruškovi ktorý bral dvakrát prvenstvo, Jaroslavovi Štrbekovi ako druhému a Matúšovi Lavovi ako tretiemu.

Na Svitkovej trati zvíťazil Jakub Hruška - Zaškov V+S Welding Cup

Posledné body sa rozdajú v Širokom 4.10.2015

V prvú októbrovú nedeľu si poslednýkrát zmerajú sily broci V+S Welding Cupu na krásnej trati v Širokom. Preto pozývame všetkých priaznivcov, aby si pred dlhou zimnou pauzou prišli ešte posledný krát zafandiť 4.10 do Širokého.

Text: Radka Mazáková

Foto: Martin Hudák (bang.sk)

Pridané: 02.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - V+S Welding cup 2015:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »