Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2103 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28815
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17145)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11670)
Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Alpy - Friaul je tajný tip za humnami! 5/5

 Zdieľať

Pridané: 20.04.2005 Autor: zeze
Čitatelia: 17592 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Som prekvapený, aké krásne sedlo tento Sölkpass vlastne je! Prakticky v rakúskom vnútrozemí sa zrazu ocitáme na tomto 40km dlhom úseku, prekračujúcom hrebeň Schladmigských Taur, vo vlhkých lesoch bez ľudských obydlí, a prvých 18km po mokrej ceste nás stúpaním vyvedie nad hranicu lesa, serpentíny pokračujú, otvára sa scenéria tatranských dolín, a zrazu je pred nami sedlo ako vystrihnuté z učebnice, úzky zárez v horskom masíve. Vzhľadom na absenciu vegetácie a celkovo drsný charakter sedla (umocnený aj vetrom a drobným dažďom) by som tipoval oveľa vyššiu nadmorskú výšku.

 Sölkpass - drsná scenéria budí dojem vyššej nadmorskej výšky
Sölkpass - drsná scenéria budí dojem vyššej nadmorskej výšky

A tak je Sölkpass pekným ukončením tejto krátkej ale intenzívnej zákrutovej nádielky na sklonku sezóny. Čaká nás klesanie do doliny Ennstal, a za Liezenom už diaľnica, najskôr v prietrži mračien a neskôr nádhernom počasí, po 70km sa v St.Michael napájame na trasu, po ktorej sme sem prišli. Táto ešte dnes každého v zdraví dovedie až domov (mňa po 722km).

Čo dodať na záver? Friaul nie je pre úplne pre každého, ale je synonymom samotárskeho oddychu, a miestom, akých je v Alpách čoraz menej. Snáď najviac naše dojmy vystihuje príhoda, keď sa na pumpe na Slovensku (Zeleneč), počas návratu dávame do debaty s motorkárom, ktorý sa vracia z Harley-megazrazu na Faaker See. Úprimne sa nám čuduje, že sme tam chýbali, keď sme boli tak blízko, opisuje tú super atmosféru a tisíce zučastnených mašín. Jednoducho je mu nejde do hlavy, že sme v tomto termíne mohli byť niekde inde. (Ja som sa skôr toho zrazu obával v tom zmysle, aby bolo voľné ubytovanie, a neboli preplnené friaulské cesty motorkami – oboje zbytočne). Silný zážitok prekvapenému Electra-Glide Ownerovi srdečne prajeme, ale my sme si v tom istom termíne dopriali niečo iné: tiež super super, ale trochu ináč: prírodnou scenériou a samotou. Ak to budete niekedy hľadať, Friaul je najlepšou adresou. Pozrite si aj fotky v galérii, snáď presvedčia aj tých nerozhodnutých...

 Friaul je naozaj najlepšou adresou pre istý relax - napríklad na ceste na Sella di Razzo
Friaul je naozaj najlepšou adresou pre istý relax - napríklad na ceste na Sella di Razzo

Pár čísel na záver:
Takýto úžasný výlet je finančne v pohode zvládnuteľný, akurát je v tej oblasti zaujímavého jazdenia ešte na viac dní, takže si pokojne rezervujte aspoň o 2-3 viac, a môžete ešte pridať Karnische Dolomitenstrasse, Nassfeldpass, a sedlá na východ od Paluzzy, prípadne to spojiť so Slovinskom. Všeobecne je potrebné na takéto oblasti zaobstarať si radšej podrobnejšiu mapu, aby Vám toho uniklo čo najmenej, resp. aby ste vôbec vedeli, že tie alebo oné osady sú spojené takými a onakými cestami. Na Friaul v našom konkrétnom prípade je myslíme Mauthen dobrý východiskový bod, a cez internet sa dá nájsť ubytovanie rôznych úrovní i cenových kategórií. Ak vás je viac, a na viac nocí, priam sa núka nájsť apartmány (Ferienwohnung): v mimosezóne (do konca júna a od konca augusta) sú voľné, a cenovo takmer porovnateľné s kempom. Moje náklady boli približne takéto: 1940km, Benzín 4150 SK, Ubytovanie 1730 SK, Poplatky za cesty 1300SK (diaľničná známka 4,30 €, Nockalmstrasse 7 €, Grossglockner 17 € (!), Katschbergtunnel 4,50 € (!!!)). Dokopy necelých 7300 SK bez stravy. Celkom jedlé.

<

Pridané: 20.04.2005 Autor: zeze Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: