ISSN 1336-6491 | Online: 1926 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Top 10 pre Yamaha Maco Racing Team v Le Mans 2016

 Zdieľať

Pridané: 11.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4995 [Šport - Cestné Motocykle]

Mimoriadne napínavé preteky prinieslo prvé podujatie vytrvalostných majstrovstiev sveta cestných motocyklov, ktoré sa počas víkendu 9. a 10. apríla uskutočnili vo francúzskom Le Mans. Na štart slávnej 24-hodinovky sa postavilo 57 tímov, medzi ktorými nechýbal ani slovenský zástupca Yamaha Maco Racing Team.

Text: Richard Karnok

Le mas 2016 -  Yamaha Maco Racing Team
Le mas 2016 - Yamaha Maco Racing Team

Ako pretekári sa na motocykli Yamaha slovenského tímu predstavili Marko Jerman zo Slovinska, Švajčiar Gregory Junod a domáci Anthony Dos Santos. Všetci traja už majú skúsenosti s pôsobením v tíme Yamaha Maco Racing a to bolo cítiť od prvých tréningov. Na súťažiace tímy tentoraz čakalo mimoriadne nepríjemné počasie, chlad a dážď ovplyvnil nielen tréningy, ale aj samotné preteky, keď počas noci klesala teplota k hodnote nula stupňov Celzia. Počas kvalifikácie v slovenskom tíme zvolili tradičnú taktiku istoty, ktorá znamenala 18. miesto na štartovom rošte.

Marko Jerman - Le mas 2016 -  Yamaha Maco Racing Team
Marko Jerman - Le mas 2016 - Yamaha Maco Racing Team

Po štarte pretekov sa však na tímovom motocykli prejavila porucha elektroniky, ktorá odsunula Gregory Junoda až na záver poľa jazdcov a práve problém s elektronikou nakoniec sprevádzal slovenský tím až do konca 24-hodinových pretekov. Tie sa však stali mimoriadne strhujúcimi, keďže aj napriek spomenutému problému sa tím prepracovával výsledkovou listinou nahor a niekoľko hodín pred cieľom bolo zrejmé, že jazdci útočia nielen na bodované pozície, ale aj na umiestnenie v prvej desiatke! Hru nervov zvýraznil ešte dážď v samotnom závere pretekov, no vynikajúce desiate miesto v celkovom hodnotení a šieste v triede EWC si už tím Yamaha Maco Racing vziať nenechal.

Gregory Junod - Le mas 2016 -  Yamaha Maco Racing Team
Gregory Junod - Le mas 2016 - Yamaha Maco Racing Team

Martin Kuzma - Le mas 2016 -  Yamaha Maco Racing Team
Martin Kuzma - Le mas 2016 - Yamaha Maco Racing Team

Martin Kuzma, majiteľ tímu:
„Bol to veľký boj. Od začiatku až do konca sme mali problémy s elektronikou, ktorá fungovala len striedavo. Z toho potom vyplynuli aj ďalšie problémy a my sme tým pádom strácali čas aj pri výmenách v boxe, keďže sme vždy museli resetovať riadiaci systém. Ale som šťastný, že aj napriek tomu dokázali všetci traja pretekári a rovnako každý člen tímu zachovať maximálne sústredenie, nepodľahnúť zúfalstvu, lebo všetci videli šancu, ktorá reálne existovala. Nakoniec sme teda z veľkého trápenia dokázali zlepiť výborný výsledok a ja som za to vďačný každému jednému v tíme, pretože všetci pracovali na viac ako sto percent. Rovnako sa chcem poďakovať aj všetkým našim partnerom a fanúšikom, ktorí nám pomáhajú a držia palce.“

Anthony Dos Santos - Le mas 2016 -  Yamaha Maco Racing Team
Anthony Dos Santos - Le mas 2016 - Yamaha Maco Racing Team

Ďalšie podujatie svetového šampionátu sa uskutoční 11. júna ako 12-hodinové preteky v portugalskom Portimau.

Pridané: 11.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »