Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29828
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17627)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12201)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako sa u nás predávali nové motorky v prvom polroku 2016?

 Zdieľať

Pridané: 15.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 14388 [Novinky - Oznam]

Slovenský trh zažíva po zavedení "béčkových" vodičákov na skútre také nárasty a zmeny, že bude celkom vhodné, aby sme sa na jeho medziročný vývoj pozreli aj po prvom polroku, ktorý je, mimochodom, z hľadiska predaja veľmi dôležitý.

Od januára do konca júna 2016 sa u nás predalo rovných 3080 kusov nových motoriek, čo je presne o 70 kusov, resp. 4,4 % viac než v prvom polroku minulého roka. Pre zaujímavosť, je to približne rovnako ako sa predalo za celý rok 2007 alebo 2008. Čoraz väčšiu časť trhu tvoria skútre, a teraz dokonca nadpolovičnú - 1705 kusov, čiže 55,35 %, z čoho takmer všetko (1428 ks) tvoria skútre s objemom do 125 kubíkov. Ďalšími obľúbenými kategóriami sú samozrejme cestovné endurá (viac ako 15 %), naháče (13 %) a choppre (takmer 8 %). Najväčší medziročný nárast mali práve cestovné endurá a choppre. Za zmienku stojí aj pomerne malý záujem o kedysi u nás veľmi obľúbenú triedu motoriek do 125 kubíkov. V prvom polroku si ich u nás kúpilo len 75 ľudí.

 Podiely jednotlivých kategórií
Podiely jednotlivých kategórií

Ak sa na trh pozrieme cez značky, tak jednotkou bola opäť tradične a s veľkým náskokom Honda. Tá predala bezmála 800 kusov nových motoriek, ale treba dodať, že aj keď konkurenti predávali značne menej, rástli oveľa rýchlejšie: absolútnym skokanom roka spomedzi tradičných značiek je Yamaha s nárastom 53 %, o 47 % poskočili Kawasaki a Suzuki, o 41 % Triumph a Harley-Davidson. (Info pre Raptora: BMW narástlo o 9 %.) Nuž a rekordne najväčší prepad predaja zaznamenalo Adamoto (64 %), Maxon (38 %) a Longjia (27 %), čo značne potvrdzuje trend klesajúceho záujmu o netradičné ázijské značky.

 Predaj po značkách, top 10
Predaj po značkách, top 10

Ani pri analýze cez modely nezistíme nič prevratné, jednotkou je opäť honďácke PCX125 s 286 kusmi, čo je málo cez 9 % podielu. Druhé miesto patrí novinke Yamahe NMAX125 so 118 kusmi, čo je veľmi pekný výsledok vzhľadom na to, že minulý rok ešte nebola v predaji. Na tretej priečke je Maxon JJ125T-23 s 98 kusmi a na rovnakej priečke s rovnakým počtom je aj prvá motorka v tomto rebríčku, Honda NC750X, nasledovaná Yamahou MT-07 s 90 kusmi. Ak ďalej nebudeme brať do úvahy skútre, na ďalších priečkach sa umiestnili BMW R1200GS (53 ks), Kawasaki Versys 1000 (47 ks, inak absolútny skokan roka s takmer 300-% nárastom) a Suzuki V-Strom 650 so 43 kusmi.

 Predaj po modeloch, top 10
Predaj po modeloch, top 10

Len pre zaujímavosť - za rovnaké obdobie sa v Českej republike predalo 7 062 kusov nových motoriek, v Rakúsku až 17 031 kusov, ale napríklad v Maďarsku iba 1 309 kusov.

Údaje zo ZAP SR, za obdobie od januára do júna 2016. Zo všetkých uvedených dát sú vyňaté päťdesiatky a štvorkolky.

Pridané: 15.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »