Anketa:
Ako sa u nás predávali nové motorky v prvom polroku 2016?
ZdieľaťPridané: 15.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 14388 [Novinky - Oznam]
Slovenský trh zažíva po zavedení "béčkových" vodičákov na skútre také nárasty a zmeny, že bude celkom vhodné, aby sme sa na jeho medziročný vývoj pozreli aj po prvom polroku, ktorý je, mimochodom, z hľadiska predaja veľmi dôležitý.
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
Od januára do konca júna 2016 sa u nás predalo rovných 3080 kusov nových motoriek, čo je presne o 70 kusov, resp. 4,4 % viac než v prvom polroku minulého roka. Pre zaujímavosť, je to približne rovnako ako sa predalo za celý rok 2007 alebo 2008. Čoraz väčšiu časť trhu tvoria skútre, a teraz dokonca nadpolovičnú - 1705 kusov, čiže 55,35 %, z čoho takmer všetko (1428 ks) tvoria skútre s objemom do 125 kubíkov. Ďalšími obľúbenými kategóriami sú samozrejme cestovné endurá (viac ako 15 %), naháče (13 %) a choppre (takmer 8 %). Najväčší medziročný nárast mali práve cestovné endurá a choppre. Za zmienku stojí aj pomerne malý záujem o kedysi u nás veľmi obľúbenú triedu motoriek do 125 kubíkov. V prvom polroku si ich u nás kúpilo len 75 ľudí.
![]() |
Podiely jednotlivých kategórií |
Ak sa na trh pozrieme cez značky, tak jednotkou bola opäť tradične a s veľkým náskokom Honda. Tá predala bezmála 800 kusov nových motoriek, ale treba dodať, že aj keď konkurenti predávali značne menej, rástli oveľa rýchlejšie: absolútnym skokanom roka spomedzi tradičných značiek je Yamaha s nárastom 53 %, o 47 % poskočili Kawasaki a Suzuki, o 41 % Triumph a Harley-Davidson. (Info pre Raptora: BMW narástlo o 9 %.) Nuž a rekordne najväčší prepad predaja zaznamenalo Adamoto (64 %), Maxon (38 %) a Longjia (27 %), čo značne potvrdzuje trend klesajúceho záujmu o netradičné ázijské značky.
![]() |
Predaj po značkách, top 10 |
Ani pri analýze cez modely nezistíme nič prevratné, jednotkou je opäť honďácke PCX125 s 286 kusmi, čo je málo cez 9 % podielu. Druhé miesto patrí novinke Yamahe NMAX125 so 118 kusmi, čo je veľmi pekný výsledok vzhľadom na to, že minulý rok ešte nebola v predaji. Na tretej priečke je Maxon JJ125T-23 s 98 kusmi a na rovnakej priečke s rovnakým počtom je aj prvá motorka v tomto rebríčku, Honda NC750X, nasledovaná Yamahou MT-07 s 90 kusmi. Ak ďalej nebudeme brať do úvahy skútre, na ďalších priečkach sa umiestnili BMW R1200GS (53 ks), Kawasaki Versys 1000 (47 ks, inak absolútny skokan roka s takmer 300-% nárastom) a Suzuki V-Strom 650 so 43 kusmi.
![]() |
Predaj po modeloch, top 10 |
Len pre zaujímavosť - za rovnaké obdobie sa v Českej republike predalo 7 062 kusov nových motoriek, v Rakúsku až 17 031 kusov, ale napríklad v Maďarsku iba 1 309 kusov.
Údaje zo ZAP SR, za obdobie od januára do júna 2016. Zo všetkých uvedených dát sú vyňaté päťdesiatky a štvorkolky.
Pridané: 15.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motocyklový trh na Slovensku po dlhých rokoch rastie - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
- Honda zaháji v Thajsku výrobu a predaj úplne nového skútra PCX - Redakcia
- Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2014 - Redakcia
- Predaje nových motoriek na Slovensku 2017 - prepad takmer o desatinu - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012 - Redakcia
- Nová predajňa Styx v Ružomberku - Redakcia
- Motocykle Honda a Yamaha v akciových cenách v Motoshope Žubor - Redakcia
- Nový dealer BMW na starej adrese: Tech Moto, Bratislava - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!