ISSN 1336-6491 | Online: 1292 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30247
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12404)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mitas v marci 2017 uvedie nové rozmery plášťov TERRA FORCE-R pre cestovné enduro

 Zdieľať

Pridané: 10.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7166 [Novinky - Predstavujeme]

Mitas, člen skupiny Trelleborg, na trh v marci uvedie päť nových rozmerov motocyklových plášťov TERRA FORCE-R, ktoré sú určené pre cestovné enduro. Ich dezén je vhodný ako na ceste, tak do ľahkého, suchého terénu, a to v pomere 90% cesty a 10% nespevnený povrch. Po rozšírení bude ponuka plášťov TERRA FORCE-R zahŕňať už osem rozmerov.

Mitas Terra Force-R
Mitas Terra Force-R

Ksenija Bitenc, riaditeľka produktovej oblasti motocyklové plášte a duše, uviedla: "Medzi marcovými novinkami bude napríklad plášť 90/90-21, ktorý teraz ponúkame tiež s rýchlostným indexom V (240 km / h). Plášť 90 / 90-21 54V, ktorý je určený pre predné koleso, bude tvoriť vhodnú kombináciu s pneumatikou Mitas 150/70 R17 69V TERRA FORCE-R pre zadné koleso."

Ksenija Bitenc dodala: "Mitas TERRA FORCE-R je špičkový plášť, ktorý je postavený na pokročilých technológiách, ktoré sú výsledkom nášho vlastného výskumu a vývoja. Aj vďaka tomu má výbornú trakciu a stabilitu ako na ceste, tak v teréne a vyznačuje sa nízkym opotrebením behúňa. "

Mitas Terra Force-R
Mitas Terra Force-R

Dezén pneumatík TERRA FORCE-R je navrhnutý predovšetkým pre použitie na spevnených cestách. Ponúka výbornú trakciu a okamžitý záber na suchej i mokrej vozovke a exceluje tiež v ľahkom teréne. Pneumatiky Mitas TERRA FORCE-R sú ideálnou voľbou pre každodenné kratšie cesty aj pre dobrodružné, dlhšie jazdy so spolujazdcom a batožinou. Novinka ponúka obom skupinám vodičov bezpečnú, dynamickú a pritom ľahko ovládateľnú jazdu a dobré vedenie ako na rovine, tak v zákrutách. Pneumatiky TERRA FORCE-R podávajú rovnaké výkony počas celej životnosti, aj keď sú zaťažované väčšími nákladmi.

Pri konštrukcii plášťa Mitas TERRA FORCE-R boli využité pokročilé technológie a postupy, ako napríklad OGT3D (3-D Optimum Groove Technology), SCT (Strong Carcass Technology) a FEA (Final Element Analysis), ktoré zaisťujú ich optimálne jazdné vlastnosti.

Rozmery Mitas TERRA FORCE-R dostupné od marca:

120 / 90-17 64h TL zadná
130 / 80-17 65H TL zadná
100 / 90-19 57H TL predná
90 / 90-21 54H TL predná
90 / 90-21 54V TL predná

Dostupné v súčasnosti:

110 / 80R19 59V TL predná
140 / 80R17 69V TL zadná
150 / 70R17 69V TL zadná

Mitas Terra Force-R
Mitas Terra Force-R

Pridané: 10.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »