ISSN 1336-6491 | Online: 2928 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29819
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12197)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

EICMA 2017 - Harley-Davidson rozširuje rad Softail o Sport Glide

 Zdieľať

Pridané: 07.11.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4545 [Novinky - Predstavujeme]

Nový Sport Glide je továrenský custom pre každý typ cestovania – výlety, dochádzanie či dlhé trasy. Napriek tomu, že má klasické rysy radu Touring, model Sport Glide razí svoj vlastný kompaktný a moderný štýl.

Harley-Davidson Sport Glide 2018
Harley-Davidson Sport Glide 2018

Ako deviaty model vychádzajúci z úplne novej platformy Harley-Davidson Softail a zatiaľ posledný z radu 100 prelomových motocyklov, ktoré Harley-Davidson plánuje uviesť na trh do roku 2027, je model Sport Glide dokonalým stelesnením posledných technológií a štýlu.

Nový Sport Glide je jednoznačne majstrom rýchlych manévrov. Agresívny továrenský custom-cruiser vybavený odnímateľnou kapotážou a bočnými kuframi sa perfektne hodí na dlhé cesty, výlety i každodenné dochádzanie. Všestranne zameraný model Sport Glide sa elegantne prepletie mestom, ale pritom je pripravený aj na dlhé víkendové výlety.

Nový odľahčený podvozok Softail so zvýšenou pevnosťou zaručuje modelu Sport Glide skvelú obratnosť a jazdné vlastnosti. Pohonná jednotka V-Twin Milwaukee-Eight 107, pevne ukotvená v ráme, posiela na zadné koleso masívny príval sily a ponúka skvelé zrýchlenie. „Model Sport Glide ponúka vzrušujúce dynamické vlastnosti nového podvozku Softail spolu s výbavou, ktorá z neho robí skvelý stroj pre dochádzanie i víkendové cestovanie. Dizajn továrenského customu vyjadruje moderný výkon a súčasný štýl,“ hovorí Dave Latz, Senior Product Planning Manager Harley-Davidson.

Jeho slová potvrdzuje aj Brad Richards, Vice President pre Styling a Design Harley-Davidson a dodáva: „Sport Glide je stelesnením dizajnových trendov značky Harley-Davidson v modernej podobe. Napríklad v novej kapotáži sa premietajú legendárne tvary „batwing“ z touringových modelov Harley-Davidson, ale skrátili sme ju smerom dozadu, aby mala kompaktnejší a športovejší charakter. Kolesá Mantis sú prvé smerovo orientované kolesá, ktoré kedy Harley-Davidson použil v štandardnej výbave. Exkluzívne diskové kolesá navodzujú dojem pohybu aj vtedy, keď je motocykel zaparkovaný. Pocit pohybu ešte umocňujú tvary kapotáže, bočných kufrov a dokonca aj useknuté koncovky výfukov.

Harley-Davidson Sport Glide 2018
Harley-Davidson Sport Glide 2018

Kapotáž modelu Sport Glide je tvarovaná tak, aby odkláňala vietor od hrudníka jazdca a nechávala hlavu v ničom nerušenom prúde vzduchu. Kapotáž je pripevnená k trubkám prednej vidlice pomocou ľahko odopínateľných svoriek, ktoré umožňujú rýchle a jednoduché nasadenie a odnímanie. Jazdci, ktorí vyžadujú ešte lepšiu ochranu pred vetrom, môžu vymeniť štandardný 1,5palcový štít za vyšší 5,5palcový zatmavený štít Light Smoke Windshield, ktorý je v ponuke originálneho príslušenstva Harley-Davidson.

Nové pevné (a uzamykateľné) bočné kufre majú elegantný predĺžený dizajn. Ľahko sa do nich nakladá a vykladá batožina a dajú sa otvoriť aj jednou rukou zo sedadla stroja. Ich plynulé otváranie podporujú tlmiace prvky. Bočné kufre je možné behom niekoľkých sekúnd zložiť vďaka vnútornému upínaciemu mechanizmu. Na bokoch motocykla zostanú len sotva postrehnuteľné úchyty. Celková kapacita bočných kufrov predstavuje 25,5 litra.

Kapacitu batožinového priestoru je možné navýšiť s ďalším príslušenstvom v podobe zadnej opierky, držiaku batožiny alebo držiaku Tour-Pak s novým systémom úchytov HoldFast, ktorý bol navrhnutý špeciálne pre novú platformu Softail. Rovnako ako kapotáž a bočné kufre modelu Sport Glide je možné aj príslušenstvo s úchytmi HoldFast nasadiť alebo odňať v priebehu niekoľkých sekúnd a odstrojiť motocykel späť do jeho základnej podoby čistého cruisera.

Široké sedlo a dopredu vysunuté nožné ovládacie prvky prispievajú k optimálnemu posedu, ktorý bude vyhovovať jazdcom všetkých typov postavy. Výška sedadla je 652,7 mm nad zemou. LED svetlomet Daymaker využíva kruh LED osvetľovacích prvkov a ladí s jasným LED zadným svetlom (a zadnými LED smerovkami). Do štandardnej výbavy patrí nabíjací port USB, bezkľúčové zapaľovanie a bezpečnostný systém Harley-Davidson Smart Security System.

Harley-Davidson Sport Glide 2018
Harley-Davidson Sport Glide 2018

Nová 43mm obrátená vidlica spevnila vedenie predného kolesa a využíva jednoduchý kazetový systém odpruženia, ktorý podporuje presné ovládanie, stabilitu a istotu pri brzdení – ktorú ešte posilňuje štandardne osadený systém ABS. Model Sport Glide má nové liate kolesá Mantis,
18palcové vpredu a 16 palcové vzadu, obuté do pneumatík Michelin Scorcher 31.

Tento motocykel taktiež používa nový systém zadného odpruženia typu monoshock používaný radou Softail s hydraulickým nastavením predpätia zadného odpruženia, ktoré sa ovláda pomocou vysunutého otočného regulátora pod pravým bočným krytom. Vďaka tomu je možné ľahko upraviť nastavenie podvozku podľa hmotnosti batožiny či spolujazdca a dosiahnuť tak maximálny výkon odpruženia a geometrie riadenia.

Temne čierny motor Milwaukee-Eight 107 posúva výkon a moderné vlastnosti cruiserov Harley-Davidson na novú úroveň, čo platí aj pre nový model Sport Glide. Systém s dvojitým vyvažovacím hriadeľom je vyladený tak, aby eliminoval primárne vibrácie pri voľnobežných otáčkach a súčasne nechával preniknúť k jazdcovi dostatočne intenzívne prejavy motora vo vyšších rýchlostiach. Motor je pevne ukotvený v ráme, čo priamo podporuje spojenie jazdca s pohonnou jednotkou. Cielené olejové chladenie najexponovanejších oblastí hláv valcov ešte viac zvyšuje pohodlie jazdca a spolujazdca. Výfukový systém 2-1 so skosenými zvodmi a čiernou koncovkou výfuku prispievajú ku športovému výrazu a umožňujú väčšie náklony v zatáčkach. Vďaka elektronickému ovládaniu škrtiacej klapky plynu je súčasťou štandardnej výbavy tiež tempomat.

Jazdci, ktorí túžia po ešte intenzívnejšom výkonu motora Milwaukee-Eight motocykla Sport Glide, sa môžu inšpirovať v katalógu originálnych dielov a príslušenstva Harley-Davidson a vyhľadať si kity Screamin´ Eagle Performance, od koncovky výfuku Street Cannon a sad zväčšeného sania v rámci vylepšenia Stage I, až po vylepšenie úrovne Stage IV zahrňujúceho navýšenie zdvihového objemu na 114 palcov!

Model Sport Glide bude v ponuke v troch farbách: Čierna Vivid Black, temná červená Twisted Cherry a strieborná Silver Fortune.

Harley-Davidson Sport Glide 2018
Harley-Davidson Sport Glide 2018

Video: Harley-Davidson Sport Glide 2018

Pridané: 07.11.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »