Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2646 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29817
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17621)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12196)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu

 Zdieľať

Pridané: 15.05.2018 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 5237 [Šport - Cestné Motocykle]

Osemhodinové preteky majstrovstiev sveta FIM EWC sa na Slovensku uskutočnili už po druhý raz, pričom domáci motomaxx racing team tam nechýbal ani tentoraz. V sedle Kawasaki Superstock sa striedali Vladimír Ruža, Juraj Knezovič a Peter Duchyňa...

Po vlani získaných skúsenostiach prebiehala príprava na víkendové preteky o niečo ľahšie. Na tímovom motocykli Kawasaki špecifikácie pre triedu Superstock sa striedala trojica skúsených pretekárov, Vladimír Ruža, Juraj Knezovič a Peter Duchyňa. Tím motomaxx bol teda jediným tímom na štarte s čisto slovenským jazdeckým obsadením.

Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu

Video: EWC SLOVAKIARING 2018 - motomaxx Racing Team

„Tento rok už sme predsa len mali z čoho vychádzať, preto sme zázemie v boxe pripravil na ozaj vysokej úrovni. Vlani bolo naším hlavným cieľom preteky dokončiť, no tentoraz sme sa chceli už pokúsiť aj o lepší výsledok,“ vraví majiteľ motomaxx racing teamu Boris Mentel.

Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu

Do osemhodinových pretekov vyštartoval tím z 33. pozície, no čoskoro sa prebojoval na 27. priečku. Jeho šance na lepšie umiestnenie nakoniec prekazil pád jedného z pretekárov na až príliš ojazdenej pneumatike a ďalšiu stratu tímu spôsobil nedostatok benzínu pri jednom z výjazdov. V konečnom hodnotení skončil tím na 27. mieste celkovo a na dvanástom v triede Superstock.

S výsledkom aj s priebehom pretekov sme spokojní,“ vraví Boris Mentel. „Všetko prebehlo podľa našich predstáv, preteky sme dokončili a k ešte lepšiemu umiestneniu nám zabránil pád pre príliš ojazdenú prednú pneumatiku, kvôli čomu sme stratili niekoľko kôl, no motocykel nebol až natoľko poškodený, že by sme nemohli po krátkej oprave pokračovať ďalej. Ešte jeden problém nastal, keď nám došlo palivo, v nádrži ho chýbalo skutočne minimum, aby sme mohli dôjsť do boxu na doplnenie. Inak nám všetko vychádzalo, celý tím aj technika pracovala výborne a nebyť spomenutých problémov, mohli sme byť v cieli o dve priečky vyššie. Môžem s istotou povedať, že sme dosiahli dobrý výsledok a dôstojne reprezentovali Slovensko na najvyššom podujatí motocyklového športu u nás a to aj tým, že sme boli najúspešnejšími Slovákmi v cieli. Moja vďaka patrí nielen samotným pretekárom, ale aj celému tímu mechanikov a našim fanúšikom. Je mi len ľúto, že sa naša účasť a výsledok nestretli s odozvou v našich médiách,“ dodáva Mantel.

Pozri tiež:

14.05.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3597 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART

Nádherné a dramatické preteky priniesol 2. ročník pretekov 8H SLOVAKIA RING, ktorý bol zároveň 3. kolom FIM Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov motocyklov (EWC). Po tuhom boji ho napokon vyhral tím YART – Yamaha v zložení Broc Parkes (AUS), Marvin Fritz (GER) a Max Neukirchner (AUT).

 

Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu

Pridané: 15.05.2018 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »