Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2882 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11559)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (49)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 1/2

 Zdieľať

Pridané: 17.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12200 [Testy a predstavenia - Test]

Ducati Multistrada minulý rok dostala nový motor 1260 kubíkov. Tohto roku sa tento motor dostal aj do verzie Enduro a my sme mali to šťastie že sme ju dostali aj na offroadových kolesách a mohli sme verziu Enduro vyskúšať aj v teréne. Aké to je jazdiť s veľkou motorkou s 30 L nádržou na vysokých zdvihoch aj v teréne. Bola to zábava a Ducati presvedčila že to zvláda ako na ceste tak aj mimo nej. Pozrite sa na to s nami.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Martin Matula
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Adventure segment dnes hýbe svetom a úspešne do neho naskočila aj talianska Ducati. Najprv orientovaná na cesty Multa bola ako superbike prezlečený do turistického kabáta. No a neskôr sa taliani odvážili aj do terénu - nech sa páči predstavujeme Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019:

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8731 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260 94I8731 TAH hires

16.07.2019 13:03 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:10 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 14:10 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 14:16 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Čím sa Enduro líši od Multistrady:

  • vypletané kolesá 19 palcov vpredu (120/70 ZR19) 17 vzadu (170/60 ZR17) - PIRELLI Scorpion Trail II
  • semiaktívny podvozok Sachs s novou charakteristikou a vyššími zdvihmi 185 mm
  • hliníková obojstranná kyvná vidlica
  • Veľká 30 l palivová nádrž
  • hliníková ochrana motora
  • široké zubaté stupačky s rýchlo vyberateľnou gumou
  • rýchlo nastaviteľná výška brzdového pedálu
  • Full LED natáčacie svetlomety
  • TFT prístrojová doska
  • obojsmerný quickshifter DQS
  • hlavný stojan
  • suchá hmotnosť 225 kg oproti základnému modelu 209 kg

Základná výbava verzie Enduro je poriadne plná. Kto by čakal že to bude odľahčená verzia postavená do terénu bude prekvapený, pretože v Ducati to postavili viac ako diaľkového adventure turistu so zvýšenou prejazdnosťou. Tú zabezpečujú vypletané kolesá, 19-tka vpredu, vyššie zdvihy a ochrana motora. Turista ocení 30 l nádrž, ale do terénu to nie je výhoda. Hlavne je motorka širšia a teda náchylnejšia na nejaké poškodenie pri páde - treba padáky. Rovnako frajerina sú smerovky v blastroch - vyzerá to pekne ale jazdec v teréne to neocení.

Video: Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 - našlapaná talianka na cesty aj necesty

Veľmi dobre je zvládnutý systém menu, ovláda sa z ľavej rukoväte a je veľmi intuitívny a prehľadný. Každý jazdný režim si môže majiteľ upraviť podľa seba a hlavne tie nastavenia zostávajú. Takže v režime Enduro som si hneď nastavil offroad ABS a vypnutú trakčnú a bolo to hneď veselšie. Bez toho je jazda v teréne príliš obmedzujúca a prístrojovka bliká ako vianočný stromček.

16.07.2019 12:36 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:36 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 12:37 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:38 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:38 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:39 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Čo sa týka podvozku ten je plne elektronicky nastaviteľný a to ako predpätie pružiny - teda záťaž: 1 jazdec, dvaja, + batožina tak aj charakteristika tlmenia. Zmeny v nastavení tlmenia sú hodne citeľné. Rovnako platí že si môžeš v každom jazdnom režime nastaviť podvozok podľa seba. Rovnako sa dá zvoliť aj palivová mapa a tiež reakcia na otočenie plynovej rukoväte. Režimy (Enduro, Urban, Touring, Sport) sa potom dajú prepínať dlhým stlačením tlačidla MODE na ľavej rukoväti.

16.07.2019 12:53 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:53 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 14:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:53 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:45 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Turistika:

Enduro vychádza zo zabehnutej Multistrady takže pokiaľ ide o turistiku bolo na čom stavať. Sedlo je širokánske, luxusné a pohodlné aj pre spolujazdca, mohutný predok zabezpečuje ochranu pred vetrom. Veľmi jednoducho a prakticky sa mení výška predného plexi. Žiadne točenie nejakým nastavovačom - stačí plexi chytiť, ktoroukoľvek rukou, potlačiť uvoľňovač a dvihnúť alebo spustiť. Jednoduché a praktické - to sa mi páči.

16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 12:43 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:43 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:44 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:44 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Väčšie kolesá a zdvihy umožnia Multe na turistike zablúdiť aj mimo asfalt alebo teda aspoň pohodlnejšiu jazdu po rozbitých cestách. Veľká nádrž zasa hltať dlhé presuny, ktoré spríjemní aj tempomat. Je fajn že v sérii je aj hlavný stojan, čo sa hodí aj pri údržbe reťaze. LED svetlá aj s prisvedcovaním do zákrut zas pomôžu pri jazde po západe slnka.

16.07.2019 14:16 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 14:16 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 12:54 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:09 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Motor na ceste poskytuje obrovskú výkonovú rezervu. L-kový dvojvalec má mohutný záťah už od spodných otáčok. Dá sa tak s ním jazdiť na pohodu aj na vyšších kvaltoch a stále nemá problém ani zrýchľovať pri predbiehaní. Samozrejme keď má jazdec chuť a pustí ten motor do horného pásmu otáčok, tak sa turista razom mení na superbike a motor sa rozpamätá z akého sveta prichádza.

16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:33 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

16.07.2019 12:35 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 14:18 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:05 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:05 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Poďme do terénu:

Túto Multu sme dostali na pneumatikách Pirelli STR Rally a tak som sa veľmi tešil že s ňou pôjdem aj do terénu. Je to veľká a ťažká motorka, primerane k tomu aké má kolesá (19-tka) a pneumatiky to jazdí v teréne veľmi pekne. Dobre je navrhnutá poloha stupačiek, sedla a riaditok - sadne dobre do ruky pri jazde v stupačkách a dobre sa s ňou manipuluje a prenáša hmotnosť. je trochu širšia v oblasti kolien, ale je vidieť že sa dizajnéri snažili ju srpaviť tu čo najštíhlejšiu.

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8764 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260 94I8764 TAH hires

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8716 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8759 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8723 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  N4A2728 TAH hires

Nejaký čas som sa hral s nastavením aby som si našiel to svoje do terénu: podvozok trochu mäkší, palivovú mapu endurácku, ABS-ko iba na prednom kolese a trakčnú na minimum, alebo najlepšie úplne vypnúť. Takto nastavený som nemal problém s Multou vybehnúť aj na motokrosovú trať a poviem vám že sa tam vôbec nestratila. Či už prejazdy klopenými zákrutami, terénne vlny alebo dokonca skoky na lavici všetko zvládala so cťou. Podovozok aj v týchto podmienkach robil svoju prácu na výbornú. Je jasné že majiteľ toto asi robiť nebude, ale bežné prejazdy polňačkami zvláda suprovo a navyše je to aj mega zábava.

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8737 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260 94I8737 TAH hires

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 17.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (49)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: