Anketa:
Honda CL500. CL ako Celkom Lacné 3/3
ZdieľaťPridané: 13.11.2024 Autor: MajoKE
Čitatelia: 3957 [Vaše stroje - Moja motorka]
V meste s úsmevom kľučkuješ a zdolávaš zápchy, motorka necuká na jednotke pri pomalej jazde pri zaradenej jednotke bez plynu ide 9 km/h ak sa treba ozaj plaziť, spojkovanie je malina. Jednotku vytočíš na 60 km/h. Dvojka končí pri 95 km/h trojka pri 125 km/h. Keď ma pamäť neklame moja Honda NC750DCT 2014 na trojke končila pri 117 km/h. To som vyskúšal len kvôli článku.
Nekecám, jazda v krajskom meste je brnkačka. Vyjazdené koľaje po MHD ťa netrápia, kde módne skútre na 12“ kolesách oddeľujú sedadlo od riti jazdca sa smeješ. Smiech ťa prejde pri jazde v daždi a ostrejších zákrutách, ten krátky blatníček ti to spočíta. Motorka tvojim nohám neposkytuje žiadnu ochranu pred vetrom, je štíhla.
Hodí sa to v lete. Pri teplote 10 stupňov zistíš ako dobre je v závetrí aj na 125tkových skútroch. Drobná výhoda je, že sa rovnomerne vrstvíš pri obliekaní hore aj dole. Lebo budeš vetrom chladený.
Vidiecke cesty akejkoľvek kvality ťa budú volať a ty ich poslúchni. Máš na to 6 mesiacov v roku. Inak to chce veľké odhodlanie.
Neoriginálne doplnky
Presne na každého obyvateľa Číny pripadá jeden. Od absolútnych blbostí typu, chránič chrániča po celkom fajn doplnky. Ohrev rite, dávam na každú svoju motorku. Ovládač umiestni na ľavú stranu, aby zbytočne nemokol pri parkovaní. V čase mojej kúpy nebol v ponuke žiadny padací rám. A ten trčiaci kľúč som už 2x spomenul. Ali ho mal. Teraz už aj SW Motech vyrába 3x drahší ale pevnejší rám ako mám ja. S malou dušou som u Aliho objednal nosič vrchného kufra, pasuje aj k originálnej bočnej taške. Ani som ho veľmi nepotreboval, ale občas veziem dcéru a nemala sa čoho držať. Ako veľmi vkusný a prakticky hodnotím adaptér USB A a C, navyše je zakrytý.
Keby si sa nudil a mal nejaké staré cyklokapsy, alebo kapsy z riadidiel zo starších motoriek môžeš ich použiť ako vnútornú tašku na predmety, ktoré občas potrebuješ. Na plast bočnej tašky umiestniš tenký plech a naň si prinituješ malú kapsu. Vojde ti do nej domácky zdvihák motorky z napínača drôtov, sprej na reťaz, malé čistenie reťaze.
Lekárničku môžeš schovať do rámu nosiča kufra. Originálna brašňa a vrchný kufor ti ostanú voľné. Ako vždy všade píšem, vrchný kufor používam Shad 39, keď ho zatvoríš je zatvorený a nie zamknutý. Na jeho otvorenie nepotrebuješ kľúč. No a prekladám ho aj na ADV 350.
Spolujazdec
No na krátku cestu k rybníku robiť lásku to dáte. Ale pozri uhol mojich kolien. Stúpačky su vysoko. Kvôli výfuku nemáš pravú brašnu, iba ak by si obetoval 600 € a prikúpil výfuk Coffmans. Je ozaj pekný a nie je hlučný.
Všetko, čo na motorku namontuješ, ty a spolujazdec musí vážiť do 179 kg. Motorka nie je krátka má rázvor 1485 mm /Suzuki GSX S 1000 GT 1460 mm / , čo je na úrovni litrových naháčov, len je úzka. V užívateľskej príručke nie je zmienka o nastavení LED svetla. Takže so spolujazdcom svietiš do neba. Alebo to všetko nalož na vozík, kde ťa nepustia na motorke, pôjdeš na bicykli s parťákom.
Honda CL500 nikdy nezostarne, lebo už je „stará“. Nie je ani ušľachtilá, je len strohá a podľa všetkého aj trvácna a večná. Ak sa o ňu budeš primerane starať, bude predmetom dedičstva tvojich detí. Ak by si akútne potreboval farebný displej, tak vedz, že displej nejazdí.
Ak by si chcel ušetriť skutočne nepodstatné eurá a šiel do neznámej Číny, tak sa na predajni opýtaj, kedy by ti vedeli dodať zopár dielov pri ľahkom páde alebo nejaký snímač. A budeš odmilovaný ako čerstvý, ranný neverník po búrlivej noci s barovou neznámou.
Ak by si šiel do „overenej“ Číny, možno to bude fungovať. To „možno“ ťa vyjde draho pri znovupredaji. Pozri ekonomického poradcu bazos.sk.
Tradičný záver
5590 € je dobrá ponuka. Je mi jedno, čo si kúpiš, opisujem svoju motorku, ktorú som si kúpil za vlastné prachy. Nik mi za článok neplatí, píšem ako to vidím. A nie celkom rád, priznávam, tá jednoduchá motorka mi robí väčšiu radosť ako 3x silnejšia, zaprášená v garáži, ktorá ma ešte aj odváži a chce sa párovať.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CL500 |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm |
Max. výkon: | 46.6 k (34.3 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43.4 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 |
Palivový system: | PGM FI |
Rozvod: | DOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80R19M/C 59H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70R17M/C 69H |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 192 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Rázvor: | 1485 mm |
Dĺžka: | 2175 mm |
Šírka: | 831 mm |
Výška: | 1135 mm |
Svetlá výška: | 155 mm |
Objem nádrže: | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 3.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 243 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | EURO 5 Cena 03/2023: 6 390 EUR |
Pridané: 13.11.2024 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora