ISSN 1336-6491 | Online: 2555 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Redakcia motoride.sk

motoride.sk

motoride.sk je nezávislý internetový denne aktualizovaný magazín o motorkároch, motorkách a dianí okolo nich.

Vydáva:

Motoride s.r.o.
Ing. Tomáš Hajduch
Humenská 29
Košice 040 11

IČO: 45 384 088
DIČ: 2022965560
IČ DPH: SK2022965560
tel.: 0903 31 31 36
email: info@motoride.sk, reklama@motoride.sk

Informácie:

Redaktori:

Externá spolupráca:

Spolupráca s časopisom MotoReport:

Moto Report

Štatistika návštevnosti

Napísali o nás

Kontakt:

Kontaktný formulár je dočasne kvoli spam-u zrušený. Prosím pošlite nám správu priamo emailom na: info(zavináč)motoride.sk.

Ďakujeme za pochopenie.

Kontaktný formulár je dočasne kvoli spam-u zrušený. Prosím pošlite nám správu priamo emailom na: info(zavináč)motoride.sk.

Ďakujeme za pochopenie.

Podporte nás.

Ak sa Vám náš server páči možete ho podporiť vložením niektorej z nasledujúcich ikoniek na Vaše stránky.
Kliknutím na ikonku/banner sa objaví prislúchajúci zdrojový kód HTML, ktorý stačí vložiť do vašej stránky.

88x31 px 3.6 KB

88x31 px 8.3 KB

88x31 px 6.9 KB

88x31 px 10.2 KB

120x60 px 7.0 KB

120x60 px 5.7 KB

Zdrojovy kod ikonky / baneru:

Ďakujeme.
Samozrejme, že budeme radi ak nám o tom dáte vedieť...
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »