Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4276 až 4290 z cekového počtu: 8721.
04.04.2013 - kutri Čitatelia: 8802 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

KRYMinálnici časť 3. - Návrat vo dvojici a s okľukou
Keby sme neboli otrokmi konzumného sveta, lepšie by sa nám dýchalo a bez starostí jazdilo.
04.04.2013 - Romoto Čitatelia: 6270 [Novinky - Reportáž]

Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 2.
Ako minulý rok, aj v tomto by som vám rád predstavil pohľad konštruktéra amatéra na motocykle vystavené v Bratislave.
03.04.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4079 [Šport - Cestné Motocykle]

Prvé preteky Alpe Adria sezóny 2013 na Slovakiaringu zrušené!
Veľmi chladné počasie v Strednej Európe a tiež na našom jedinom pretekárskom okruhu Slovakia Ring prinútilo organizátorov odložiť Veľkú cenu Slovenskej republiky pretekov cestných motocyklov, ktorá sa mala konať od 5. do 7. apríla 2013.
03.04.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10488 [Vaše stroje - Moja úprava]

BMW R1100GS s podvozkom Touratech Suspension - prečo
Vedel som, že moje repasované tlmiče musia ísť z motorky čím skôr preč. Bola by to zrejme len otázka času kedy by znova niektorý praskol, o ušlej radosti z jazdy ani nehovorím. A keďže motorkovanie je pre mňa relax, túto situáciu som musel napraviť. Liekom voľby bol v tomto prípade Touratech.
03.04.2013 - Mirka67 Čitatelia: 3465 [Šport - Motocross]

Projekt 67 - Nová sezóna je tu
Sezóna 2013 pre mňa bude určite prelomová. Ako z osobného, tak aj motocrossového pohľadu.
02.04.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17116 [Bleskovky - Novinky]

Moto Girl Trip: Katarína štartuje na svoju cestu
Katarína Vrábelová je pripravená a už odštartovala svoju cestu, ktorú pripravovala celý rok.
02.04.2013 - Romoto Čitatelia: 6697 [Novinky - Reportáž]

Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 1.
Ako minulý rok, aj v tomto by som vám rád predstavil pohľad konštruktéra amatéra na motocykle vystavené v BA.
29.03.2013 - Vlcko Čitatelia: 3825 [Bleskovky - Novinky]

Predstavenie: Soltador Cruiser od úpravcu Hamann
Nemecký úpravca Hamann je známy viac ako úpravca dvojstopových vozidiel, no na autosalóne v Ženeve predviedol, že v jeho dielňach vznikajú aj iné zaujímavosti.
29.03.2013 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7866 [Novinky - Pozvánka]

SAND BAJA 2013 - REGISTRÁCIA
Konečne sa podarilo získať posledné razítko a prikývnutie na znak súhlasu. Po nervy drásajúcom doriešení trojročného problému a po rovných 6 mesiacoch jednaní Ministerstvo obrany SR povolilo výnimku a preteky na piesku sa budú konať.
29.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4106 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Opätovné stretnutie so Škótskom
Zotrela som pavučinu zo starej, ošúchanej mapy Škótska, ktorú Herbert našiel na povale a zasunula som ju do priehradky tankvaku. Trasa, ktorú predtým vyznačil vybledla, ale bola rozpoznateľná. Chceli sme ju nasledovať. Na motorke, ktorá vtedy vlastne ešte nebola, aspoň nie oficiálne.
28.03.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4183 [Technika - Úpravy motocyklov]

Aprilia Sonno GTR od Dragon TT
Zo španielskej dielne Dragon TT v Tolede prichádza poriadna úprava talianskej Aprilie. Asi len málokto by typoval pri rýchlom pohľade na túto mašinu, že sa pod kapotami skrýva inak nahá Aprilia Shiver.
27.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15059 [Bleskovky - Novinky]

Motoshop Žubor Banská Bystrica hľadá predajcu motoriek a mechanika
Sú motocykle Vašou vášňou? Spoločnosť Motoshop Žubor s.r.o. z Banskej Bystrice povoláva do svojho tímu predajcu motocyklov a mechanika.
27.03.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 44374 [Novinky - Oznam]

Schválené: S vodičákom skupiny “B” bude možné riadiť aj skútre do 125 ccm
Zmena zákona o ktorej informujeme už od januára včera prešla tretím čítaním. Poslanci návrh schválili. Od prvého mája by mali všetci vodiči, ktorý majú vodičák skupiny B aspoň dva roky mať automaticky možnosť jazdiť na skútroch do 125 kubíkov.
25.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10219 [Novinky - PR článok]

Nová ikona adventure mototuristiky – BMW R1200GS s vybavením Touratech
Ikona mototuristiky BMW R1200GS prichádza do nového roku s veľkými zmenami. Nový kvapalinou a vzduchom chladený motor, inovovaný podvozok, nadčasový dizajn, ale hlavne poctivé, vekmi overené, precízne nemecké spracovanie. A aby toho táto žijúca legenda zvládla ešte viac, prichádza na svet aj jej expedičná verzia z dielní Touratech.
25.03.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5417 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

MM SR CC Borský Mikuláš 2013 – závod v rámci tréningu
Countrycross na búroch ma lákal odkedy som osedlal krosu. Nakoniec sa mi ho podarilo absolvovať až teraz. Ak by som mal niečo napísať z pohľadu celého človeka ako som, tak napíšem, že už nikdy viac, ale ak podľa vnútorného pocitu, tak by som si dal podobný rejs hneď aj nasledujúci víkend.
Predchádzajúce | 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!